بستن

تغییرات علوم پزشکی گراش در سال دوم ریاست دکتر محسن‌زاده

هفت‌برکه: در تغییرات تازه دانشکده علوم پزشکی گراش، دو معاون و یک مدیر در هیات رییسه علوم پزشکی گراش تغییر کردند. 

به گزارش هفت‌برکه اسفند ۱۴۰۱ که دکتر مهدی محسن‌زاده جانشین دکتر احمد عبداللهی در یکی از بزرگترین نهادهای عمومی گراش شد، تغییرات زیادی را در میان معاونین و مدیران شاهد نبودیم. با گذشت بیش از یک سال و تثبت محسن‌زاده به نظر می‌رسد تغییرات در ترکیب علوم پزشکی جدی‌تر شده است. شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ معاون بهداشت و معاون آموزشی منصوب شدند و ممکن است تغییرات دیگری هم در راه باشد.

مهمترین تغییر در معاونت بهداشت بود. دکتر طیبه مهروری پزشک متخصص کودکان یک بار دیگر از سمت معاونت درمان استعفا داد. با تصمیم رییس دانشکده دکتر آرمان تلاشان که از بهمن ۱۴۰۱ مدیر غذا و داروی علوم پزشکی بود به معاونت بهداشت رفت. شبکه‌ای از مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی مهمترین بخش کاری معاونت بهداشت است که باعث می‌شود این معاونت ارتباط زیادی با عموم مردم داشته باشد. 

دکتر طیبه مهروری در مورد استعفای خود به هفت‌برکه گفت: «من این مسئولیت را به اصرار قبول کردم و با توجه به شرایط خانوادگی و داشتن فرزند خردسال پذیرفتن این مسئولیت برای مدت محدود بود. اگر شرایط فراهم شود قصد ادامه تحصیل هم دارم و با این مسائل دکتر محسن‌زاده با استعفا موافقت کردند و مشکلی وجود نداشت است. البته همچنان به عنوان پزشک متخصص کودکان در بخش درمان با بیمارستان همکاری دارم.»

مهروری در مورد مهمترین فعالیت‌های خود در مدت معاونت بهداشت می‌گوید: «اقدامات ریز و درشتی انجام شده است که شاید مهمترین آن فعال شدن مراکز جامع سعادت در مسکن مهر بود. با کمک خیرین سعی کردیم خدمات دندانپزشکی را در اختیار عموم مردم قرار دهیم. حضور پزشک متخصص و فوق تخصص در درمانگاه ارد به صورت یک روز در هفته هم از اقدامات خوبی بود که انجام شد»

سعید مهروری سال ۱۳۹۵ وارد رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و پس از پایان تحصیلات از جمله نیروهای جوان مجموعه علوم پزشکی است. مهروری در نخستین مسئولیت خود «رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل» در مدیریت غذا و ‌دارو‌ بود و با رفتن دکتر تلاشان مدیر غذا و داروی علوم پزشکی گراش خواهد بود. مدیریت غذا و دارو نظارت بر مراکز تولید مواد غذایی و داروخانه‌ها را برعهده دارد.

حضور دکتر علی‌اصغر خالقی از اتفاقات جالب در علوم پزشکی گراش بود. خالقی که سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا را در کارنامه داشت به گراش آمد و سمت‌های معاونت درمان و سپس معاونت آموزش را پذیرفت. در اواخر دوره مدیریت دکتر عبداللهی دکتر خالقی از افراد موثر در هیات رییسه و همچنین ارتباط با وزارت بهداشت بود. مهمترین اقدام دکتر خالقی پیگیری برای راه‌اندازی رشته پزشکی بود. 

دکتر محمد جعفری معاون جدید «آموزش،تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی‌گراش» یکی از باسابقه‌ترین نیروهای علوم پزشکی گراش است. دکتر جعفری که سال‌های ابتدایی تاسیس دانشکده علوم آزمایشگاهی در این دانشکده حضور داشت در حال حاضر با مدرک دکترای تخصصی ایمونولوژی پزشکی، عضو هیات علمی دانشگاه گراش است و بیشتر فعالیت علمی و آموزشی دارد. 

دانشکده علوم پزشکی گراش پنج معاونت دارد که دکتر سید جواد محقق معاون درمان، جواد یحیایی معاون توسعه و مسعود خواجه‌زاده معاون فرهنگی دانشجویی سه معاون دیگر مجموعه علوم پزشکی گراش هستند. 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top