بستن

فرودین به خوبی به انتها رسید: باران و پس از باران

هفت‌برکه: با وجود هشدار قرمز هواشناسی و تعطیلی مدارس، باران ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برای گراش کم‌دردسر و بدون آسیب جدی بود.

طبق پیش‌بینی، نزدیک به ۵۰ میلی‌متر بارندگی در گراش ثبت شد. البته بارندگی شهر لار با ۸۰ میلی‌متر در استان فارس رکورد بود. هشدارها باعث شد گروه‌های مختلف هلال‌احمر، شهرداری، محیط زیست و پایگاه‌های بسیج برای کمک‌رسانی در حالت آمادگی باشند. 

نیروهای هلال‌احمر در تمام طول بارندگی در حالت آماده‌باش بودند. محمد شکاری، رییس هلال‌احمر گراش، گفت: «در طول بارندگی ۶ مورد امدادرسانی و رهاسازی افراد محبوس در سیلاب بود که طی آن به ۱۷ نفر امدادرسانی شد. ۷ مورد هم بازدید و ارزیابی منازل انجام شد که خوشبختانه هیچ‌کدام از این موارد جدی نبود. البته برای بارندگی بعدی نیاز است که برخی از منازل ایمن‌سازی شود و نباید از کنار این موضوع به راحتی گذشت.»

سجاد غلامی، معاون خدمات شهری شهردار گراش، گفت: «قبل از بارندگی، ما پاکسازی مسیرهای آب و مسیل‌ها را انجام دادیم. چندین مورد مسدودی بود که افراد را ملزم به بازگشایی کردیم. چند مورد هم دیوارکشی در مسیر رودخانه‌ها بود که با دستور ستاد بحران بازگشایی شد. درخت‌هایی که ممکن بود آسیب‌زا باشد هم هرس شد.»

غلامی گفت: «با توجه به پاکسازی، با وجود شدت بارندگی، آبگرفتگی منازل نداشتیم. در طول بارندگی چند اکیپ شهرداری و بسیج برای کمک به نقاط مختلف شهر مانند خیابان بسیج اعزام شدند که خوشبختانه موارد جدی نبود. ریزش جزیی هم در دامنه کلات داشتیم که پاکسازی شد.» 

پایان بارندگی، پایان کار نیروهای خدماتی شهرداری نیست. غلامی گفت: «امروز چهارشنبه هم نیروهای خدمات شهری و هم نیروهای فضای سبز پاکسازی معابر را شروع کردند. اولویت با خیابان‌های اصلی شهر است که  ماسه‌ها و گل‌ولای جمع شده در جداول پاکسازی شود و احتمالا تا سه روز عملیات پاکسازی شهر ادامه دارد.»

غلامی با اعلام شماره تلفن خود گفت: «اگر موردی از جمع شدن گل و لای در نقاط مختلف شهر وجود داشت همشهریان می‌توانند مستقیم با شماره ۰۹۱۷۸۲۸۳۳۵۷ تماس بگیریند تا در نوبت پاکسازی قرار دهیم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top