بستن

کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور داد: تخریب ساخت‌وساز غیر مجاز در انتهای بیدله

هفت‌برکه: ۱۵ هزار متر مربع از ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز در شهرک عظیمی و انتهای بیدله پس از رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ تخریب و آزاد‌سازی شد.


به گزارش روابط عمومی ‌شهرداری و ‌شورای اسلامی شهر، با اجرای رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، ۱۵هزار متر مربع از ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز در شهرک عظیمی و انتهای بیدله تخریب شد.
معاون خدمات شهری شهرداری گراش در این باره گفت: «پس از صدور سه رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ به دستور مقام قضایی‌ و با حضور نمایندگان شهرداری، نمایندگان حقوقی و فنی و شهرسازی و نیروی انتظامی، ۱۵ هزار متر مربع ساخت‌وساز و‌ دیوارچینی غیر مجاز تخریب و آزاد سازی شد.» معاون خدمات شهری شهرداری اظهار داشت: «همچنین با دستور شورای تامین شهرستان، چهار هزار متر مربع معبر تصرف‌شده نیز بازگشایی شد.»
سعید جعفری، نماینده‌ی شورای اسلامی شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «این تخریب‌ها شامل سه مورد بوده است که دو مورد از آن در شهرک عظیمی و در خارج از محدوده خدماتی قرار دارد که دارای حصارکشی فاقد کاربری و بدون اخذ مجوز بوده است. یک مورد هم در انتهای بیدله که حصارکشی با کاربری باغی فاقد مجوز داشته است.»
او ادامه داد: «کمیسیون ماده ۱۰۰ یک جلسه شبه‌قضایی است که سال‌های گذشته در دادگستری تشکیل می‌شد و بعدها به دلیل ازدحام و تعداد زیاد پرونده‌ها، این کمیسیون به شهرداری سپرده شد. دبیر این کمیسیون کارمند شهرداری است و جدا از ایشان، نماینده فنی شهرداری نیز در جلسه حضور دارد که این دو عضو دارای رای نیستند. ولی سه عضو اصلی که حق رای دارند، شامل نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده قوه قضاییه و نماینده استانداری که آقای فرماندار هستند، می‌شود. و این سه عضو حق رای دارند.»
جعفری می‌گوید: «۱۰ روز پس از ابلاغ رای کمیسیون ماده ۱۰۰ به شخص به او فرصت داده می‌شود که نسبت به رای اعتراض کند که اگر این اعتراض صورت نگیرد رای قطعی و لازم الاجرا خواهد شد، و با هماهنگی نیروی انتظامی و دادگستری و شهرداری، این گونه منازل و دیوارچینی‌ها تخریب خواهد شد. اما اگر روی رای اعتراضی باشد به کمیسیون هم‌عرض انتقال داده خواهد شد.»

او در رابطه با اهمیت تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: «‌این کمیسیون برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای فاقد اصول فنی و مغایر با ضوابط شهرسازی و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی تشکیل می‌شود. مثل تمام تخلفات دیگر که اگر جلو این معضل گرفته نشود، جامعه دچار مشکل می‌شود. حتی اگر یک ساختمان بدون نظارت و غیر فنی ساخته شود، شاید مدت زیادی هم سر پا باشد ولی با اولین فشار جانبی و دینامیکی تخریب می‌شود و اگر زلزله و سیل بیاید این ساختمان‌ها اولین جایی است که دچار مشکل می‌شوند و تخریب می‌شوند. بنابراین کمیسیون ماده ۱۰۰ جلو این ساخت‌وسازهای غیر مجاز را می‌گیرد که ساختمان به شکل فنی ساخته شود.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top