بستن

با حضور عبدلیان‌پور در گراش: جلسه با حقوقدانان و طرح وکلا در مساجد

هفت‌برکه: بهره‌ی حقوقدانان و شهروندان از حضور دکتر حسن عبدلیان‌پور در گراش، دو جلسه‌ی تخصصی و عمومی است. رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در شب گذشته یک جلسه چهارساعته با حقوقدانان و وکلای شهرستان‌های گراش و لار داشت (پیش‌خبر در هفت‌برکه). او فرداشب، پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ بعد نماز مغرب و عشا در مسجد ولی‌عصر(عج) همراه با گروهی از وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه به سوالات و مسائل حقوقی شهروندان جواب خواهند. این جلسه پرسش و پاسخ مردمی در ادامه طرح ملی وکلا در مساجد برگزار می‌شود که از دو سال پیش به ابتکار عبدلیان‌پور شروع شده است.

نشست تخصصی با حقوقدانان

به گزارش هفت‌برکه، دکتر حسن عبدلیان‌پور، رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ مهمان ویژه و بهانه‌ی اصلی برگزاری اولین نشست حقوقدانان و وکلای منطقه در سالن کنفرانس آبشار اندیشه بود.

این جلسه با خوش‌آمدگویی نماینده هیات مدیره موسسه آبشار اندیشه و سپس حیدر حجازی، هماهنگ‌کننده‌ی این جلسه شروع شد. در انتهای جلسه نیز حجازی به عنوان رابط مردم منطقه با دکتر عبدلیان‌پور معرفی شد.

حجازی در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «جلسه‌ی چهارساعته و پرباری بود و حدود ۸۰ نفر از حقوقدانان و وکلای منطقه در آن شرکت کردند. نمایندگان انجمن محیط زیست و نماینده انجمن مطالبه‌گران شهرستان گراش نیز حضور داشتند و دغدغه‌های خود را ارائه کردند. در خصوص رابط هم برای وکلا، هر شهرستان یک نماینده رسمی یا غیررسمی دارند؛ و بنده برای ارتباط مردمی منطقه با دکتر، معرفی شدم.»

حجازی در مورد بحث‌های مطرح‌شده در جلسه نیز گفت: «جلسه به صورت پرسش و پاسخ، عموما در مورد بحث‌های تخصصی و بحث حقوق عامه مردم برگزار شد. وکلا در جلسه صحبت کردند و بعد دکتر عبدلیان‌پور جمع‌بندی کرد.» بخشی از بحث‌های مطرح شده در این جلسه عبارتند از: لزوم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی مستقر در مرکز کشور برای پیش‌برد شهر؛ حق‌الوکاله اموال غیر منقول و کارشناسی و اختلاف در آن در استان فارس؛ استفاده از نیروی انسانی مجرب و باوقار و جذب آنها در مرکز برای کمک به پیشرفت منطقه؛ هماهنگی و تفاهم در خصوص استرداد مجرمین خصوصا در مناطق جنوب که با کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار در ارتباطند؛ انتقال زندانی‌های ایرانی در سایر کشورها؛ بلاتکلیفی موسسه داوری دادگستران عدل گراش که چند سالی است نیمه‌تعطیل مانده و مجوز آن صادر نمی‌شود؛ معرفی رابط در شهرستان‌های مختلف جهت ارتباط آسان‌تر با مرکز وکلا و رییس مرکز؛ لزوم کمک و حمایت همه‌جانبه مردم و وکلا از ریاست دکتر عبدلیان‌پور و طرح و برنامه‌ها

تلاش مرکز و سایر نهادهای مرتبط جهت ارتقای احترام به وکلا و مشاوران در محافل مختلف؛ هماهنگی بیشتر در پرونده‌های نیابت قضایی. در نهایت نیز حجازی (که رابط انجمن محیط زیست هم است) درخواست کرد که از شهرستان یک نفر مشخص شود تا به صورت ویژه مسائل محیط زیستی را پیگیری کند و از وکلای علاقه‌مند به این حیطه نیز کمک بگیرد.

عبدلیان‌پور، رییس مرکز وکلای قوه قضاییه، نیز بر لزوم شرکت وکلا در دوره‌های تخصصی و رفع نقطه ضعف در خصوص مسائل پزشکی و محیط زیستی صحبت کرد. او به سه نکته‌ی مهم دیگر نیز اشاره کرد. او شایعاتی را که مبنی بر لو رفتن سوالات آزمون بوده تکذیب کرد و گفت تحقیقاتی صورت گرفته و مشخص شده است که این شایعه‌ای بیش نبوده و آزمون به صورت قانونی برگزار شده است.

او همچنین اعلام کرد در طرح مشاوران خانواده، در شهرهایی که این نهاد وجود ندارد، مخصوصا شهرهای جنوبی فارس، می‌توانیم با یک آزمون اختبار، مجوز مشاور خانواده را صادر کنیم.

و سومین نکته در خصوص حق‌الوکاله بود. او گفت: وکلای تخصصی مرکز وکلا می‌توانند حق الوکاله را ۳۰ درصد بیشتر از موکل دریافت کنند، به شرطی که دوره‌های وکالت تخصصی را گذرانده باشند.

در بخشی از جلسه نیز کلیپی پخش شد که در آن حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه، بر تحولی که با حضور دکتر عبدلیان‌پور در مرکز وکلا اتفاق افتاده است تاکید می‌کند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top