بستن

سروش شعر از شهر ارد

هفت‌برکه: شب شعر سروش ارد با دو محور شعر فلسطین و مدح امیرالمومنین علی(ع) با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

این شب شعر به پاس بزرگداشت شاعر نامی تاریخ معاصر شهر ارد، مرحوم حاج سلمان سروش‌زاده متخلص به سروش، و همچنین به بهانه‌ی همزمانی با روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، در سالن فرهنگی و مذهبی الزهرا(س) شهر ارد برگزار شد و میزبان ۲۸ شاعر و ۶۷ اثر ادبی از ارد و دیگر شهر‌ها و روستا‌های منطقه بود.

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، در مورد این شب شعر گفت: «خوشبختانه در هفته‌های اخیر شاهد برگزاری دو شب شعر خوب در توابع شهرستان بوده‌ایم، یکی شب شعر بزرگ فداغ و دیگری همین شب شعر سروش ارد. این حاکی از نگاه ما به فعالیت هنری و فرهنگی در شهرها و روستاهای شهرستان است و در حد توان از این برنامه‌ها حمایت کرده و می‌کنیم.»

جلسه با قرائت آیاتی از قرآن توسط هنرمند و خوشنویس برجسته شهر ارد، احمد‌علی دلام شروع شد. پس از پخش سرود ملی، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، امام جمعه‌ ارد، نخستین سخنران جلسه بود که بر لزوم برگزاری، استمرار و حمایت همه‌جانبه از چنین محافلی تاکید کرد. سپس حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اسدنژاد، دبیر انجمن ادبی شهر ارد، شعری از شاعر اهل ارد، سروش اردی را که این شب شعر به یاد او برگزار شده بود، خواند. دکتر قاسم منصوری نیز درباره‌ی زندگی سلمان سروش‌زاده سخنرانی کرد. در ادامه نیز، شاعرانِ حاضر در جلسه، اشعار خود را خواندند.

در پایان این شب شعر، به همه‌ی شعرایی که به این جشنواره اثر ارسال کرده بودند، لوح تقدیر اهدا و آثار برتر از دیدگاه هیئت داوران معرفی و از صاحبان آن علاوه بر لوح تقدیر با اهدای جوایز نقدی، تقدیر شد. معصومه بهمنی، مصطفی کارگر و اسدالله دهرامی از گراش، حنظله ربانی و سید روح‌الله باقری از اشکنان، محمود خاتمی و صدیقه رفیعی از لامرد و ابراهیم علیپور از ارد به عنوان صاحبان آثار برتر معرفی شدند. داوری آثار ارسال شده بر عهده‌ی دکتر کرمانی، عضو هیئت علمی و صاحب کرسی ادبیات در دانشگاه خوارزمی تهران، بوده است. همچنین طبق قانون داخلی این جشنواره، جوایز آثار برگزیده تنها به شاعرانی تعلق می‌گرفت که در جلسه حضور داشتند.

این مراسم دو اتفاق خوشنویسی نیز داشت. حاضران تابلوهایی از آثار تذهیب، خط ریز و مشق استاد محمد الهی اردی را تماشا کردند و احمدعلی دلام، دیگر خوشنویس اردی، نیز خوشنویسی کرد که با استقبال میهمانان روبرو شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top