هفت‌برکه_ارسالی مخاطبان: گراشی‌های مقیم درگهان که این روزها دور از خانه و کاشانه‌ی خود هستند، در کنار کاسبی کردن‌شان جایی برای عزاداری هم دارند. دوری و مسافت برایشان فرقی ندارد، همه دست به دست هم می‌دهند و مجلس عزا را گرم و روشن می‌کنند.

14030114.shabghadr.dargahan 24

احمد بلبلی یکی از ده‌ها گراشی‌ای هست که در درگهان مشغول به کار است. می‌گوید: «ما این شب‌ها با هزینه‌ی شخصی گراشی‌های ساکن درگهان مجلس شب‌های قدر را برپا کردیم، تمام تدارکات، آشپزی و مراسم احیا را خود بچه‌ها برگزار می‌کنند.»
بلبلی می‌گوید: «ما دیگر مراسم‌های مذهبی را هم در اینجا برگزار می‌کنیم و خیلی از گراشی‌ها، بومی‌های درگهان و مسافرها هم در آن شرکت می‌کنند. این شب‌ها تقریبا ۳۰۰ تا ۴۰۰ دست غذا در حیاط خانه پخت کردیم و در حسینه‌ی گراشی‌ها برای مراسم شب‌های قدر توزیع کردیم.»

مراسم‌ شب‌های قدر با سخنرانی حاج آقا مصطفی سازنده در حسینه‌ی گراشی‌های مقیم درگهان با همکاری علیرضا ملک‌زاده، احمد بلبلی، حبیب کهنسال، ابوالفضل حسین‌زاده، مصطفی مقدسی، صادق قاسمی، علیرضا عظیمی، فرهاد ابراهیمی، نواز اکبری‌زاده، یعقوب شمسی، علیرضا آگین، غلامعباس ملک‌زاده و دیگر کسانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم همکاری داشتند، برگزار شد.