بستن

«راز جنگل»، ۲۰ شب بر صحنه‌ی سینما فرهنگ

هفت‌برکه: نمایش «راز جنگل» به کارگردانی محمدمهدی سروش، از پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن سینما گراش به روی صحنه رفت. این نمایش کودکانه تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرای خود را ادامه خواهد داد.

مهدی سروش، کارگردان این نمایش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «قرار ما این بود که در ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۲۰ شب اجرا داشته باشیم که از پانزدهم اسفندماه آغاز شد. هدف ما از اجرا در این ایام، گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه و عید نوروز است. خوشبختانه میزان استقبال مردم نیز خیلی عالی بود و هر شب تماشاچی داریم. حتی بعضی افراد سه تا چهار بار به دیدن نمایش آمدند و والدین کودکان نیز مشتاق دیدن نمایش بودند و استقبال کردند.»

او ادامه داد: «اجرای این نمایش حدود شش ماه از ما زمان برد. نوشتن نمایشنامه حدود سه ماه طول کشید. کار نوشتن نمایش‌نامه را جمعی از نویسندگان انجمن تعزیه‌خوانی به سرپرستی راضیه سیاح بر عهده داشتند. بعد از این که توانستیم مجوز اجرا را نیز بگیریم، سه ماه برای اجرا تمرین کردیم. هدف اصلی ما از این نمایش، شناساندن امام زمان(عج) به صورت کودکانه و نمادین به بچه‌ها بود.»

سروش در پایان بازیگران این نمایش را معرفی کرد و گفت: «این نمایش هشت بازیگر دارد. فاطمه متین در نقش قاصدک، مائده غلامی در نقش سنجاقک، حدیث عسگرپور در نقش ویزویزک (زنبور)، مریم صمیمی در نقش هوهو (باد)، سارا شکاری در نقش بی‌بی‌جانه یا مجری، مهدی سروش در نقش مجری و محمدجواد سیاح در نقش سپیدار دان ا(درخت)، محمد روئین‌تن در نقش عنکبوت و امیرعلی ولی‌شاهی در نقش عقرب بازیگران این نمایش هستند.»

نمایش راز جنگل را گروه هنری موعود با همکاری مجمع القران فاطمیون گراش، هیأت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، انجمن‌های نمایش و تعزیه‌خوانی شهرستان گراش به روی صحنه برده است. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top