بستن

برنامه حسین‌زاده برای تامین آب: آب دریا برای بیرم، صحرای باغ و فداغ / آب سد سلمان  برای ارد

هفت‌برکه: آیین کلنگ‌زنی احداث زون سوم از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس روز جمعه ۴ اسفند با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای برگزار شد و نماینده به دلیل اینکه تحت عمل جراحی قرار داشت، مسئول دفترش در آن مراسم حضور یافت.

روابط عمومی دفتر نماینده در مجلس گزارشی از فعالیت‌های چهارساله حسین‌زاده و نقشه راه تامین آب شیرین پنج شهرستان جنوب فارس در سال‌های آینده داده است.

 

مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی اظهار گفت: از ابتدای دوره نمایندگی موضوع تامین آب آشامیدنی سالم برای اهالی حوزه انتخابیه به خصوص مردم شریف بخش‌های بیرم و صحرای باغ در شهرستان لارستان و بخش‌های ارد و مرکزی (دهستان‌های فداغ و خلیلی) در شهرستان گراش در دستور کار قرار داشت.

او گفت: در این راستا پیگیری‌های مختلفی صورت گرفت و جلسات متعددی نیز در استان، در کمیسیون انرژی و در وزارت نیرو با حضور وزیر، استاندار و مسئولان کشوری، استانی و منطقه‌ای برگزار شد. در این جلسات طرح‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که ۲ طرح عمده، انتقال آب از سد سلمان فارسی و انتقال و شیرین‌سازی آب از خلیج فارس بود.

مهندس حسین‌زاده در خصوص انتقال آب از سد سلمان فارسی گفت: با اعتباراتی که جذب شد و کمک‌هایی که از سوی نهادها و سازمان‌ها همچون سپاه و بسیج صورت گرفت، خط انتقال آب از این سد به برخی از شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه همچون ارد رسید اما باتوجه به محدودیت‌هایی که در تداوم خط انتقال آب به فداغ، بیرم، چاهورز، علامرودشت و خیرگو وجود داشت، تصمیم گرفته شد برای تکمیل آبرسانی از طرح انتقال و شیرین‌سازی آب از خلیج فارس استفاده شود.

حسین‌زاده درباره تغییر برنامه انتقال آب گفت: تداوم خط لوله از ارد به فداغ نیازمند احداث ۲ ایستگاه بود که هزینه‌بر بود یا اینکه می‌بایست از تونل بالنگستان صورت می‌گرفت که مورد موافقت قرار نگرفت. انتقال آب از سوی خنج نیز با محدودیت‌هایی مواجه بود.

نماینده مردم جنوب فارس در ادامه با اشاره به اینکه طرح آبرسانی از خلیج فارس به شهرستان‌های لارستان و گراش حدود دو هفته پیش کلنگ‌زنی شد، عنوان کرد: این طرح با ظرفیت شیرین‌سازی ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب در سال و با احداث یک هزار و ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان انجام خواهد گرفت، گفت: با اجرای این طرح آب بیرم، علامرودشت، چاه‌ورز، خیرگو، عمادشهر و فداغ با احداث یک خط تقریباً ۱۱۰ کیلومتری تامین خواهد شد.

مهندس حسین‌زاده در پایان از همراهی‌های صمیمانه و دلسوزانه دکتر موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، دکتر ایمانیه استاندار فارس، خیرین آبرسان فارس و تمامی مسئولان استانی قدردانی کرد.

فرماندار گراش : آب شیرین خلیج فارس برای ۱۱ روستای گراش

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش عصر جمعه ۴ اسفندماه ۱۴۰۲، عملیات اجرایی طرح آبرسانی از  خلیج‌ فارس به گراش به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی منطقه جنوب استان فارس با حضور محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، محمود طاهرزاده فرماندار گراش، علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس و کارشناسان شرکت فراآب رسان مجری طرح آبرسانی در روستای فداغ بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

فرماندار گراش در حاشیه کلنک زنی این طرح آبرسانی گفت: طرح آبرسانی از دریای خلیج‌ فارس به گراش با ظرفیت شیرین سازی ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب در سال و احداث ۱۱۴۵ کیلومتر خط انتقال، در مجموع با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان درحال اجرا است. ۱۱۰ کیلومتر از این خط انتقال که از خلیج فارس به استان اصفهان می‌رود در شهرستان گراش قرار دارد و این طرح بزرگ آبرسانی قرار است آب ۱۱ روستای بخش مرکزی شهرستان گراش را تامین کند و در مجموع ۱۵ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

فرماندار گراش با بیان اینکه بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد این هستیم که کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، افزود: در اقصی نقاط کشور به ویژه در شهرستان گراش شاهد انجام کارهای زیربنایی و توسعه‌ای هستیم

فرماندار گراش با بیان اینکه طرح آبرسانی یک طرح بزرگ و زیربنایی است، افزود: پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرستان‌های جنوبی استان فارس از جمله شهرستان گراش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روزافزون مجموعه‌های بزرگ و کوچک تولیدی، رونق کسب و کار، جهش تولید، درآمدزایی و اشتغالزایی باشد.

طاهرزاده با اشاره به کاهش چشمگیر منابع آبی سطحی و زیرسطحی و چالش‌های تامین آب در بخش‌های مختلف گفت: هم اکنون در بخش مرکزی تجهیز کارگاه توسط شرکت فراآبرسان انجام گرفته است و مقدمات کار برای تسریع در اجرای این پروژه فراهم شده است

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. آبرسانی به ارد سال ۹۲ شروع شد و تا سال ۹۸ بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ساخت ایستگاه پمپاژ که کمتر از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت مانده بود که طی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top