بستن

مرگ ناگهانی نادیا

هفت‌برکه: نادیا غفاری به آرزویش نرسید و قبل از گرفتن مدرک نجاتِ غریق درجه ۳ در حال ثبت رکورد به صورت ناگهانی در استخر چمران شیراز از دنیا رفت.

حمید نیکخو، رییس هیات نجات غریق گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «نادیا غفاری متولد سال ۱۳۶۳ بود و از یک سال قبل به عنوان مربی در استخر آبشار اندیشه با ما همکاری داشت و برای گرفتن مدرک نجاتِ غریق در تلاش بود. او برای رسیدن به این هدف به صورت رسمی در سامانه نجاتِ غریق ثبت‌ نام کرد و از یک سال پیش برای شرکت در این کلاس و دادن تست نجاتِ غریق در حال آماده شدن بود. تا این که موعد مقرر رسید و او به همراه خانم‌ توکلی و خانم پرهیزگار، هر سه برای دادن تست نجاتِ غریق، راهی شیراز شدند. و دیروز بیستم اسفندماه در حال دادن تست و ثبت رکورد، به طور ناگهانی جان خود را از دست داد.»

نیکخو در ادامه گفت: «هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در رابطه با علت مرگ ایشان اظهار نظری کرد. پیکر او امروز توسط پزشک قانونی مورد بررسی قرار گرفته است و اظهار نظر نهایی به پنج تا شش ماه آینده بعد از اتمام تحقیقات پزشکی قانونی موکول شده است.»

نیکخو می‌گوید: «طی تماس و ارتباطی که با رییس هیات استان و سرناجی داشتیم، این مسابقه به صورت قانونی و با حضور چندین ناجی و شرایطی کاملا مناسب در حال برگزاری بوده است. به محض وقوع اتفاق عملیات احیا و cpr توسط متخصصین حاضر در محل روی او انجام می‌شود که متاسفانه این تلاش‌ها برای احیای او ثمربخش نبوده است.»

نوره نظامی، از همکاران و دوستان نادیا غفاری، نیز می‌گوید: «نادیا را از سال ۸۹ یعنی اوایل شروع فعالیت استخر آبشار اندیشه می‌شناختم. او از آن زمان به عنوان علاقه‌مند در کلاس‌ها شرکت و از استخر استفاده می‌کرد. او استعداد و توانایی زیادی در شنا داشت. نادیا فوق لیسانس حسابداری داشت و شهریور ۱۳۹۷ مدرک مربی‌گری آمادگی جسمانی را گرفت و در آذر همان سال موفق به گرفتن مدرک ورزش در آب نیز شد.»

او ادامه داد: «تا این که از خرداد سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی به عنوان مربی ورزش در آب کودکان، در استخر آبشار اندیشه شروع به فعالیت کرد. او پشتکار زیادی داشت و ما برای یادگیری و طی کردن مراحل برای گرفتن مدرک در دوره‌های خصوصی و عمومی زیادی شرکت کردیم اما برای تمرین نجاتِ غریق، من به دلیل مشغله‌هایی که داشتم از نادیا عقب افتادم و مسیرمان از هم جدا شد. اما با این وجود در جریان بودم که برای شرکت در این دوره و دادن تست به صورت فشرده تمرین‌های سختی انجام می‌داد. نادیا خیلی خوب پیش می‌رفت. برای دادن تست خیلی شور و شوق داشت و روز به روز پیشرفت می‌کرد. کسی نبود که با آب آشنایی نداشته باشد. و در آخر هم در راه علاقه‌اش به ورزش و شنا از دنیا رفت. او یک مادر مجرد بود و از او یک فرزند به یادگار مانده است.»

پیکر نادیا غفاری فردا ۲۲ اسفندماه در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top