بستن

در آخرین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳: مواظب ساخت‌وسازهای غیر مجاز در تعطیلات باشید

هفت‌برکه: مدیران شهرستان گراش در آخرین جلسه شورای اداری، موضوعات مرتبط مانند شیفت ادارات، گزارش عملکرد سالانه و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز را بررسی کردند.

به گزارش هفت‌برکه، آخرین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۲ در فرمانداری گراش برگزار شد. این جلسه با حضور محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، مهندس جعفری معاون عمرانی فرماندار، امین حشمتی دادستان گراش، طاهره فروزش بخشدار مرکزی گراش و دیگر مسئولین شهرستانی دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ده صبح در سالن کنفرانس فرمانداری به منظور ارزیابی و جمع‌بندی عملکرد ادارات گراش برگزار شد.

پس از قرائت قرآن، رمضان‌پور مجری و رییس اداره بنیاد شهید گراش، بخشی از وصیت‌نامه شهید غلامرضا ابراهیمی را خواند. شهید ابراهیمی تنها شهید عملیات رمضان گراشی است که در ۲۳ تیر ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت رسیده است.

محمود طاهرزاده فرماندار گراش جلسه را با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز و سال جدید آغاز کرد. طاهرزاده گفت: «سال ۱۴۰۲ سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم و در حوزه شهرستان نیز مشکلاتی هم داشتیم و در جمع‌بندی خیلی از آیتم‌ها هم فرمانداری، شورای تامین، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، شورای اداری شهرستان و هم مردم محترم گراش پیشرو و ثابت قدم بودند.»



فرماندار در جلسه پایان سالاز روند اقداماتی که ادارات در سال ۱۴۰۲ انجام داده‌اند گزارش داد:

در پیشرفت مسکن ملی رتبه ۸ استان هستیم

در شورای مسکن طبق آخرین رتبه‌ای که داشتیم، رتبه‌ی ۸ استانی بوده است همچنین اداره کل راه‌ و شهرسازی لارستان نیز به خاطر عملکرد خوبی که در گراش داشتیم در حوزه هفتگانه جنوب در بین اداره‌های کل کشور رتبه‌ی ۶ کشور شده است.»

«حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد در دست ساخت داریم، ۷۰۰ تا هم تا چند روز آینده تخصیص پروژه داریم در مجموع ۲۰۰۰ واحد می‌شود، حدود ۲۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری علاوه بر ۸۵۰ هکتاری و ۱۷۰ هکتار داریم که استعلامات آن در تهران برای گرفتن مجوز انجام شده است و بحث منابع آب آن در حال پیگیری است و برای جوانانی که پیگیر مسئله‌ی مسکن هستند بتوانیم همه‌ی این ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ هکتار را برای گراش قبض و نگهداری کنیم.»

اشتغال | امنیت | ساعت ادارات

‌«در بحث اشتغال سال قبل رتبه‌ی دوم استان را به دست آوردیم، چند روز قبل به ما اعلام کردند که رتبه‌ی ۴ استان را داریم و ما امیدوار هستیم و در تلاش هستیم که جلسه‌ای بگیریم و با در ثبت سامانه «رصد»، بتوانیم از موقعیت رتبه‌ی دوم سال قبل دفاع کنیم و همان جایگاه را به دست آوریم.»

‌«در حوزه امنیتی وضعیت بسیار خوبی داشتیم و جزو شهرستان‌هایی بودیم که مردم، شورای اداری و شورای تامین عملکرد خوبی داشتند، وضعیت رتبه‌بندی این عملکرد را اجازه نداریم بگویم و جزو رتبه‌بندی‌های خوبی در بین ۳۷ شهرستان استان فارس هستیم.»

وی افزود: «ساعات اداری در ماه مبارک رمضان فعلا تغییراتی را به ما اعلام نکرده‌اند و همان روند سابق است، شروع از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر است، همچنین روز پنجشنبه که به صورت دورکاری باید فعالیت داشته باشند. ادارات موظف هستند که این قانون را رعایت کنند و تا از استان به ما اعلام نشود و حضور و ساعت کاری به صورت قبل است.»


‌‌کشیک‌های نوروری | ساخت و ساز غیر مجاز ممنوع

طاهرزاده با اشاره به پایان سال و وضعیت ادارات که باید در پایان سال داشته باشند، گفت: «ادارات باید کشیک‌های نوروزی را انجام بدهند، کشیک‌ها به منظور پاسخگویی دائم باشد. کشیک‌های ادارات از ۲۹ اسفند و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد و ادارات موظف هستند که به روز انجام دهند. بحث خودمراقبتی و خودحفاظتی که خدایی ناکرده در این ایام ادارات حواس‌شان جمع باشد که در محدوده‌ی آنها تخلفی صورت نگیرد. مثال: ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی حواس‌شان باشد که کسی در محدوده‌ی زمین‌های آنها را ساخت و سازی انجام ندهد. ادارات آبفا، برق و گاز خدمت‌رسانی دائم به مردم داشته باشند. ادارات توجه کنند که در این ایام کسی به ساختمان و تجهیزات آنها آسیب نرساند.»

طاهرزاده با تاکید و بیان اینکه ادارات و روئسای آن حواس‌شان باشد که در ایام تعطیلات ماه مبارک و عید نوروز از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند. گفت:«منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی حواس‌تان باشد که کاری غیرمجاز در محدوده و حیطه‌ی آنها صورت نگیرد که وبال شورای تامین بشود و اگر هم می‌خواهید کاری انجام بدهید با استناد به قانون و بدون تنش باشد.»

ستاد تسهیلات سفر

«ستاد تسهیلات سفر را ما در دو بعد به آن می‌پردازیم، کمیته‌های دهگانه ستاد تسهیلات سفر در دو جلسه گرفته شده است و در جلسه اول و دوم معاونین بنده جلسه گرفتند و فعلا مهندس جعفری معاونت عمرانی مسئول ستاد تسهیلات سفر شهرستان و دبیر آن مهندس غیبی است. دقت کنید که مصوبات سفر قطعا اجرا بشود و در طول نوروز اداره‌ای کوتاهی اعمال کرد باید پاسخگوی ما، مردم و تبعات ناشی از عدم انجام کار باشد. جلسه‌ی بعدی این ستاد در هفته‌ی آینده است که موضوعات باقیمانده را تکمیل می‌کنیم.»

‌«همچنین دکتر فرجی توجه داشته باشند در بحث اسکان که در مدارس انجام می‌شود فضای مناسبی باشد برای مسافران نوروزی.»

تقارن عید نوروز و رمضان

‌‌«نکته‌ی دوم هم تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز در بحث عفاف و حجاب است، در جلسه‌ای که در شورای امر به معروف با حضور آقای بخشایش‌پور امام جمعه گراش و شورای تامین گرفتیم و همچنین در جلسه‌ی آینده‌ای که برای ستاد تسهیلات سفر می‌گیریم این دو موضوع را با هم بررسی می‌کنیم، اگر کسی عامدانه بحث حجاب و روزه‌خواری را رعایت نمی‌کند ما مقید هستیم که جلوگیری کنیم از هرگونه هنجارشکنی.»

«در تقارن ۱۳ بدر و شهادت امام علی (ع) هم سازمان تبلیغات قطعا برنامه‌ریزی خواهد کرد، ما و همه‌ی عزیزان قائم هستیم که این موضوع در همان روز بخصوص ۱۳ بدری که مقارن است با شهادت امام علی (ع) در انظار عمومی و شهر رعایت بشود.»

‌ارزیابی آخر سال ادارات | رسیدگی به امور مردم

طاهرزاده در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد فرم ارزیابی آخر سال ادارات گفت: «اداراتی که قرار است فرم‌های ارزشیابی‌شان را بیاورند و ما امضا بکنیم، هماهنگی‌ها را با آقای بیگلری که زیر مجموعه‌ی معاونت سیاسی و کارشناس بازرسی ما هستند، انجام بدهند. ادارات فرم‌ها را بگیرند و تکمیل بکنند و به فرمانداری ارسال کنند تا ما نمره‌های آخر را به آنها بدهیم. تا الان هم در ارزیابی اداراتی که اقدام کرده‌اند ما خساست به خرج نداده‌ایم، پیش آمده که رییش اداره‌ای کوتاهی کرده و در جلسات به طور مرتب شرکت نکرده است. ما به همکارانمان نامه زدیم و اعلام کردیم که یک لیستی از حضور و غیاب روسای ادارات کارگروه خودشان را برای ما تهیه کند. ما از روسای ادارات خواهش می‌کنیم که در سال آینده این روند را نداشته باشند و در همه‌ی جلسات حضور داشته باشند.»

«ادارات هرچه سریع‌تر اقدام کنند برای این فرم تا زودتر ما نمره‌ها را به آنها بدهیم و هرچه زودتر وارد سامانه اداری مربوطه بکنند تا این کار انجام بشود.»

وی تذکراتی هم به بخشدارها و رئیس ادارات روستاها درمورد رسیدگی به اموراتی که مردم آن روستاها دارند، داد و گفت:«برخی از اهالی روستاها در بخش‌ مرکزی و بیشتر منظورم به دهستان‌های فداغ و خلیلی است که مردم از راه دور در غیاب بخشدار و روئسای ادارات به فرمانداری گراش می‌آیند، ممکن است در غیاب شما همکارانتان بد جواب بدهند و شاید هم خودتان جوابی به آنها بدهید که مردم قانع نشوند و به ما مراجعه کنند. من توقعی که از شما دوستان عزیز دارم این است که یا خودتان حضور داشته باشید و جواب آنها را بدهید یا اگر همکاری از شماها بخواهد به آنها جواب بدهد درست و مناسب رفتار کند، چون آن شخص کارشناس که جای شما جواب می‌دهد در واقع شما هستید.»

«من بارها گفته‌ام در کارها و امورات مردم قانون را به نفع مردم نشکنید اما به نفع آنها خم بکنید، مسئولیت آن به عهده‌ی من و هر کجا که نامه خواستید من به شما نامه می‌دهم. این روزها رضایت‌مندی مردم شرط دوام و بقای حکومت و همچنین شرط رضایت پروردگار هم است. من بارها گفته‌ام که اگر جایی کار مردم مستقیما از لحاظ قانونی نمی‌شود، از تبصره‌ یا ماده‌ای و راهی پیدا کنید که مشکلات مردم حل بشود. چون این مردم مستحق بیشتر از اینها هستند. ما باید کاری کنیم که مردم راضی باشند.»

شورای ترافیک | پنجره خدمات دولت

مهندس جعفری معاون عمرانی فرماندار گراش نیز در تکمیل صحبت‌های فرماندار گفت:«امسال در بحث شورای ترافیک و آمار ترافیکی تا الان در سطح شهرستان نسبت به سال قبل کاهشی بوده است.»

جعفری ادامه داد:«در سامانه صدور مجوزها وضعیت درخواست‌ها که در آنجا ثبت می‌شود، در خود سامانه رصد می‌شود و یکی از شاخص‌های اصلی آن مدت زمان پاسخگویی به درخواست‌ها و نحوه‌ی درخواست است. ما امسال تا ماه گذشته ۸۳ مورد درخواست‌ داشتیم که از این تعداد ۶۸ تا صدور مجوز داشتیم و ۹ مورد هم انصراف یا ابطال بوده که مجوز صدور نشده است و ۶ مورد هم در دست بررسی است. ما هیچ مجوزی با تاخیری نداشتیم. نمره شهرستان در این شاخصه پاسخگویی ۱۰۰ بوده است و در سطح استان اول هستیم.»

انتخابات با مشارکت ۵۳ درصدی

طاهرزاده ضمن تقدیر و تشکر از مردم گراش بابت حضورشان در روز انتخابات و صندوق‌های رای و کارکنان ستاد جهاد تبیین گفت:«حدود ۵۳ درصد مردم گراش در این انتخابات شرکت کردند که از بین شهرستان‌های پنجگانه حوزه‌ی انتخابیه که نماینده منتخب انتخاب شده است، ۵۳ درصد گراش بالاترین مقدار مشارکت مردم در انتخابات است، جای تقدیر و تشکر دارد که با وجود مشکلات لبیک گفتند و مشارکت حداکثری داشتند.»

‌«تشکر از تمامی کسانی که در این انتخابات به ما کمک کردند، مردم، ستاد انتخابات، بچه‌های امنیت و اداراتی که تجهیزات در اختیار ما گذاشتند و همچنین تمام کسانی که با همکاری‌شان در اداره کردن مساجد و مدارس حوزه انتخابیه به ما کمک کردند.»

تقدیر و تشکر از ۴ نفر

‌فرماندار گراش در پایان از ۳ تن مسئول و یک مدیر مدرسه نیز با اعطای لوح تقدیر قدردانی کرد. مهندس مهدی حلیمی شهردار گراش که چندی پیش به عنوان شهردار برتر از بین ۱۲۰ شهردار استان فارس شناخته شده بود، یکی از آنها بود. محمد شکاری رئیس جمعیت هلال‌احمر گراش که پنج روز قبل این جمعیت با عنوان شعبه برتر استان فارس شناخته شده بود هم یکی دیگر از مسئولینی بود که طاهرزاده با لوح تقدیر از زحمات ایشان قدردانی کرد. دکتر محمدعلی فرجی رئیس اداره آموزش و پرورش گراش هم با ثبت سومین اختراع خودش در مباحث ریاضیات و افتخار آفرینی‌های زیاد در زمینه‌ی ریاضی از دیگر کسانی بود که فرماندار از او با اعطای لوح تقدیر قدردانی کرد. آخرین نفر هم مجید محبی مدیر مدرسه شهید رامیارپور گراش بود که با عملکرد خلاقانه و نوآورانه‌اش یک مدرسه‌ی تقریبا نیمه‌جان را زنده کرد و باعث رضایت دانش‌آموزان و والدین دانش‌آموزان آن مدرسه شد.

پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان

نکته‌ی دیگری که فرماندار به آن متذکر شد؛ در مورد پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بود و اینکه پایان سال عمرانی در تیرماه هر سال است: «ادارات در مورد پروژه‌های نیمه تمام خودشان یک جمع بندی داشته باشند که ما در اول سال ۱۴۰۳ بتوانیم در مورد هزینه‌هایی که جذب نشده و اعتباراتی که گرفتید یک پیگیری بشود که ما تا قبل از خرداد ماه سال ۱۴۰۳ بتوانیم از کانال استانداری و سازمان مدیریت و ادارات کل مربوطه حق و حقوق شهرستان را برگردانیم.»

ادارات خدمات‌رسان در ایام تعطیلات

طاهرزاده در این جلسه از لزوم آمادگی‌های لازم و کافی ادارات خدمت‌رسان نظیر؛ ادارات آبفا، برق، گاز، مخابرات و … گفت:«این ادارات حواس‌شان باشد که در تعطیلات مشکل و خللی در زندگی مردم ایجاد نکند. شهرداری هم فعلا از هرگونه حفاری امتناع بکند و هر پروژه‌ای هم دارند با هماهنگی‌ با ما به اتمام برساند.»

دادستان: افراد سودجو از تعطیلات سواستفاده نکنند

امین حشمتی که دادستان شهرستان است، هم در این جلسه یک سری نکاتی را متذکر شد و گفت:«نکته‌ی اول در ایام تعطیلات نوروز بحث خودمراقبتی ادارات و پیشگیری از سرقت و جرایم که موضوع جدی ما است و حتما کشیک‌های نوروزی را تنظیم کنید، ما در حوزه قضا و دادستانی کشیک‌ها را تنظیم کردیم و برنامه‌ریزی‌ها هم و به مراجع انتظامی نیز ابلاغ شده است.»

«نکته‌ی دوم هم در بحث حقوق عامه است که بعضا افراد سودجویی از این ایام تعطیلات و نبودن کادر اداری در بعضی از ادارات بخواهند سوء استفاده بکنند و اداراتی نظیر جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شبکه‌ بهداشت، منابع آب و آبفا آمادگی مسائل فوری را داشته باشند.»

در پایان جلسه نیز از روئسای ادارات خواسته شد که اگر صحبتی دارند می‌توانند از تریبون استفاده کنند و درخواست، انتقاد و پیشنهاد خودشان در جلسه مطرح کنند.

سید ذبیح‌الله سعادت رئیس اداره مالیات و دارایی یکی از کسانی بود که درخواست خود را مطرح کرد و گفت:«درخواستی که از جناب فرماندار دارم این است که به شورای ترافیک یک دستوری بدهند که تقاطع میدان دانش در کنار اداره ما که متاسفانه زیاد تصادف می‌شود و تا مشکل خاصی برای مردم پیش نیامده است یک سرعت‌کاه نصب بشود.»

سرهنگ کرامت کریمی هم در پایان عنوان داشتند که از بین جوانان، بانوان و آقایان افراد علاقه‌مند به کار در نیروی انتظامی می‌توانند برای استخدام در نیروی انتظامی شهرستان با مراجعه به این نهاد اقدام نمایند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top