بستن

برداشت گندم در شهرستان‌ گراش در حال انجام است

گندم فارس با کیفیت ترین گندم کشور محسوب می شود.
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: انجام عملیات به‌ نژادی و به ‌زراعی نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشت و سبب شد تا هم‌ اکنون شاهد برداشت باکیفیت‌ترین نوع گندم باشیم که درصد پروتئین بالایی نیز دارد.

مهرزاد خرد بیان کرد: تاکنون ناوگان برداشت گندم استان فارس را به ۴۰۰ کمباین مدرن تجهیز کرده‌ایم که درصدد هستیم این تعداد در سال‌های آینده با تامین تسهیلات مورد نیاز به ۶۰۰ دستگاه برسد.

خرد با بیان اینکه نوسازی و بهسازی ناوگان برداشت غلات فارس سبب صرفه‌جویی ۵۰ هزار تنی گندم در این استان شده، گفت: استفاده از فناوری‌های جدید و انجام منظم معاینه فنی کمباین‌ها به همراه آموزش تخصصی کمباین‌داران و رانندگان سبب شده تا در زمان برداشت میزان ریزش گندم به حداقل کاهش یابد.

این مسئول افزود: پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت شود که از این میزان ۱۶۰ هزار تن گندم دوروم و یک میلیون و ۵۴۰ هزار تن گندم نان به دست آید.

وی ادامه داد: کار برداشت گندم در شهرستان‌های لامرد و مهر به پایان رسیده است و عملیات برداشت گندم در شهرستان‌های لار، گراش، خنج، فراشبند، زرین دشت، داراب، ممسنی و کازرون در حال انجام است./س

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top