بستن

نیم میلیارد تومان برای تعمیر بازار قیصریه لار

اداره کل مسکن و شهرسازی لارستان نیم میلیارد تومان برای بازسازی بازار قیصریه لار جذب کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان مهندس داریوش نصر مدیر کل این اداره در پایان بازدید از بازار قیصریه عنوان کرد: شهر لار به دلیل قدمت و سابقه کهن خود بیش از ۱۲۹ هکتار بافت فرسوده دارد که بازار تاریخی قیصریه لار و مجموعه آن در دل بافت فرسوده لار قرار گرفته است این آثار مربوط به دوره شاه عباس می‌باشد و این مجموعه یکی از مهمترین آثار تاریخی کشور به حساب می‌آید به طوری که در ساخت بازار وکیل شیراز از بازار قیصریه لار الگو گرفته شده است .

مهندس نصر در ادامه افزود: سال گذشته مهندس کیانپور معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران از بافت فرسوده لارستان و مجموعه تاریخی بازار قیصری بازدید کرد که با پیگیری های صورت گرفته برای سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت بازسازی ضلع غربی جذب شد که در مرحله اول ۲۰۰ میلیون ریال آن واریز شده و مابقی آن پس از اتمام مرحله اول پرداخت خواهد شد.

وی افزود آگهی مزایده آن درحال حاضر در روزنامه درج گردیده که امیدواریم پس از مشخص شدن پیمانکار آن در آینده نزدیک کارمرمت و بازسازی آغاز شود.

همچنین مهندس نصر درخصوص بافت فرسوده لار افزود: با پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه مبلغ ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان به بافت فرسوده شهر لار اختصاص یافت که امیدواریم هرچه زودتر این مبلغ جذب وعملیات احیاء بافت فرسوده شهر لار نیز شروع شود.

عکس‌های سجاد آریان از بازار قیصریه در خبرگزاری ایسنا (+)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top