بستن

و سرانجام جشنواره کل : ۲ شب، ۴ نمایش

هفت‌برکه: قطار پنجمین جشنواره نمایش کل گراش با دو مرحله تاخیر،  بالاخره با چهار نمایش از شهرستان‌های خنج، لارستان و گراش و یک کارگاه علمی به راه افتاد. این جشنواره در دو روز، یکشنبه و دوشنبه ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در ادامه‌ی برنامه‌های روز گراش در سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود.

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و دبیر جشنواره، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به رسالت این اداره در ایجاد نشاط عمومی، علی‌رغم مشکلات موجود و حذف برخی نمایش‌ها، پنجمین جشنواره نمایش را به لطف خداوند در ایام دهه فجر به روی صحنه خواهیم برد. این جشنواره در ادامه برنامه‌های روز گراش است که در هفته جاری برگزار خواهد شد و از معدود جشنواره نمایشی کشور است که بدون بودجه دولتی برگزار می‌گردد.»

گفتنی است که این جشنواره طبق فراخوان اولیه قرار بود در تاریخ ۱۳ تا ۱۷ آذرماه برگزار شود، اما با توجه به درخواست نمایش‌های شرکت‌کننده برای آمادگی بیشتر، به اواخر پاییز، یعنی ۲۷ تا ۲۹ آذرماه، موکول شد. اما به علت به حد نصاب نرسیدن نمایش‌ها پس از اعلام نظرهای نظارتی، برگزاری جشنواره باز هم به تعویقی ناخواسته دچار شد. اکنون با حذف چند نمایش از گراش، اوز و لطیفی، بالاخره چهار نمایش مجوز حضور بر صحنه‌ی جشنواره را دریافت کردند.

فتحی در مورد نمایش‌های این دوره نیز گفت: «در جشنواره امسال دو اثر هنری به موضوع آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد و امیدواریم که این جشنواره در افزایش رشد و تعاملات سازنده اجتماعی و مشارکت‌پذیری آحاد جامعه در رخدادهای اجتماعی موثر واقع گردد. از حمایت‌های شهرداری و شورای شهر هم صمیمانه سپاسگزارم.»

یک نمایش‌ از خنج به نام «نیاز» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری، دو نمایش از لار به نام‌های «سهراب‌کشی» و «عشق پیری» هر دو به کارگردانی سید محمد شریفی، و یک نمایش از گراش به نام «بوی دریا» به کارگردانی ماشاءالله بلبلی، چهار نمایش این دوره از جشنواره هستند که طبق برنامه‌ی زیر به روی صحنه می‌روند. بلیت‌های جشنواره نیم ساعت قبل از اجرا در لابی سینما فرهنگ گراش به فروش می‌رسد.

یک کارگاه علمی با عنوان «خوانش نمایشنامه» را هم مسعود غفوری، دکترای ادبیات انگلیسی و دراماتورژ گروه هنری صبا، روز دوشنبه عصر ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ به صورت تئوری و عملی برگزار می‌کند. در این کارگاه به روش‌های خواندن و تفسیر نمایشنامه و بررسی روند تبدیل شدن یک نمایشنامه به نمایش پرداخته می‌شود. شرکت در این کارگاه برای همگان آزاد و رایگان است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top