بستن

شب گراشی‌ها

هفت‌برکه: چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ در ادامه‌ی جشن‌هایی که به مناسبت روز گراش تدارک دیده شده بود، سالن ورزشی دکتر محبی میزبان گراشی‌ها در روز خودشان بود. این جشن به همت شهرداری و شورای شهر گراش برگزار می‌شد.

علی بیضایی، نایب رییس شورای شهر به نمایندگی از تمام اعضای شورای اسلامی گراش، چند دقیقه‌ای برای مردم صحبت کرد. وحدت و همدلی‌ای که در سال ۱۳۸۸ مردم و مسئولین گراش برای شهرستان شدن گراش داشتند و برنامه‌ای که در خانه‌ی تاریخی چلپسین به مدت سه روز به مناسبت روز گراش برپا بود، محور صحبت‌های بیضایی بود.

اجرای این برنامه به عهده‌ی احمدرضا خودکامه و فاطمه ابراهیمی بود. شروع برنامه با شعرخوانی و دکلمه با زبان گراشی تعدادی از دانش‌آموزان دبستان قمری بود. یعقوب فیروزی هم در این شب با شعری گراشی که یکی از سروده‌های خودش بود، هنرنمایی کرد.

همزمانی این برنامه در شبی که ایران به مصاف سوریه در جام ملت‌های آسیا می‌رفت باعث شده بود، آنطور که شایسته است از این برنامه استقبال نشود. البته عدم کیفیت صدای سالن و مناسب نبودن سالن برای این چنین جشن‌هایی از دیگر عواملی بود که می‌توان به آن اشاره کرد و با گذشت دقایقی از جشن، مردم همنشینی با صندلی‌های سالن دکتر محبی را رها کنند.

محمدجواد افشار، خواننده‌ی نام‌آشنای گراشی، هم در این شب با مردم همراه بود و دو قطعه را اجرا کرد که معروف‌ترین آن «قربون شهر خوم گراش» بود که تقریباً برای همه‌ی گراشی‌ها آشنا است و هر گراشی حداقل یک بار آن را زندگی‌اش شنیده است.

‌بعد از اجرای افشار، شورای شهر اعلام کرد از او یا هر خواننده‌ی دیگری که یک ترانه ماندگار گراشی مثل «قربون شهر خوم گراش« آماده کند، حمایت می‌کند.

اجرای دختران نینجا تنها قفل باز شده‌ی اجرای دختران در اینچنین مراسم‌ها در گراش است، هرچند در دیگر مراسم‌های دیگر، از فعالیت دختران کمتر خبری هست. بعد از اجرای دختران نینجا یک میلیون تومان از طرف شورا و ۵ میلیون تومان از طرف حاتم به هیات نینجا تقدیم شد.

قرعه‌کشی بین حاضران در سالن از دیگر برنامه‌هایی بود که برای آن شب تدارک دیده شده بود و اسپانسر جایزه‌ها شورا و رستوران حاتم بود. جایزه‌ها ۲ سفر مشهد از سمت شورا، ۲ سفر مشهد از سمت حاتم، ۱۱ بن خرید از حاتم و ۱۱ بلیت آبشار اندیشه بود.

در پایان مراسم نیز نمایشی طنز به روی صحنه رفت و توانست تنور دل حاضرانی را که در سرمای سالن و آن شب هنوز از صندلی‌ها دل نکنده بودند، گرم کند.

در محوطه‌ی حیاط ورزشگاه، غرفه‌هایی از هنر دست و آشپزی دانش‌آموزان که به همراه والدینشان در غرفه‌ها حضور داشتند، برپا شده بود.

عکس‌های نازنین کشاورز و محمود ورزی را از این مراسم ببینید.

عکس‌های نازنین کشاورز

عکس‌های محمود ورزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top