بستن

کورس‌های زمستانی سوارکاران

هفت برکه: کورس سوارکاری استانی زمستانه شهرستان گراش به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) در  میدان سوارکاری شهداری ده‌تن و شهید حاجی حسن‌زاده برگزار شد. 

به گزارش احمد نظامی، مسئول کمیته اجرایی مسابقه: پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ مسابقات کورس سوارکاری یادواره پیشکسوت مرحوم علی ملکی، با رقابت ۲۷ راس اسب در چهار رده اسب‌های مبتدی، رده امتیازدار، رده قهرمانان و رده تیپ یک برگزار شد. این رقابت‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفت و اعضای شورای شهر نیز شاهد این بازی بودند. 

در پایان این رقابت‌ها تمام مقام‌ها در رده مبتدی به گراشی‌ها رسید؛ اسب خان سلطان با سوارکاری رحمت کاظمی از شهرستان گراش به مقام اول رسید، اسب روسی با سوارکاری هادی نویدی از شهرستان گراش مقام دوم را به دست آورد و اسب تکخال با سوارکاری امیر علی پاگیر از شهرستان گراش سوم شد.
در رده امتیازدار به ترتیب؛ اسب خاتون با سوارکاری مهدی نویدی از شهرستان گراش، اسب طوفان با سوارکاری فرشید شبتاری از شهرستان بستک و اسب ماه پیشونی با سوارکاری امیر ارسلان آتشبار از شهرستان گراش، مقام اول تا سوم را به دست آوردند.
در رده قهرمانان؛ اسب اژدر با سوارکاری آریا محمودی از شهرستان بستک مقام اول را از آن خود کرد، مقام دوم به اسب شاهین با سوارکاری محمد رباعی از پارسیان رسید و مقام سوم را اسب شاهزاده با سوارکاری محمد حسین خوشاب از شهرستان گراش به دست آورد.
در رده تیپ یک؛ مقام اول به اسب براق چاه مبارک از چاه مبارک، مقام دوم به اسب بای بای با سوارکاری محمد رباعی از شهرستان پارسیان و مقام سوم به اسب شاهین خان با سوارکاری جعفر جعفرپور از شهرستان گراش رسید.
به مقام آوران حکم قهرمانی، تندیس، مدال و وجه نقد تقدیم شد. محمد ملکی پیشکسوت سوارکاری اسپانسر این مسابقه بود، شهردار، پیشکسوتان، اداره ورزش و جوانان و هلال احمر نیز در برگزاری این مسابقه کمیته اجرایی را حمایت و یاری کردند.
عباس کریمی، رییس کمیته کورس شهرستان گراش و کمیته اجرایی کورس استان فارس نیز از برگزاری چهل و پنجمین کورس فجرانه جایزه بزرگ جنوب کشور در ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت:«کورس فجرانه جایزه بزرگ جنوب کشور هر سال در ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود. سوارکاران استان‎‌های جنوبی کشور از جمله فارس، بوشهر، هرمزگان و کرمان در این رقابت‌ها حضور دارند. این مسابقه در ۴ رده‌ی اسب‌های عرب مدرک‌دار، رده آزاد، رده قهرمانان و رده مبتدی برگزار می‌شود.»

او در ادامه گفت:«چهل و پنجمین کورس فجرانه جایزه بزرگ جنوب کشور به یاد غلامحسین غلامی و حاجی رضا فدایی برگزار می‌شود. و جوایزی که برای مقام‌آورندگان در نظر گرفته شده است برای مقام اول ده میلیون تومان، مقام دوم؛ هشت میلیون تومان و مقام سوم پنج میلیون تومان است.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top