بستن

اهدای عضو آخرین هدیه‌ی عمو نعمت

هفت برکه: نعمت افتادگان پس از بیهوشی برای عمل زانو در اتاق عمل به هوش نیامد و به پسرش امیر حسین که چهار سال پیش در تصادف جان باخت، پیوست. با رضایت خانواده کبد، کلیه و قلب او اهدا شد.

علی‌اکبر سالاری، داماد خانواده افتادگان در گفت و گو با هفت برکه می‌گوید: نعمت افتادگان بعد از مرگ پسر ۱۸ ساله‌اش دلش به نوه‌هایش گرم بود. نوزدهم آذر ماه پدرم زنم برای پسرم علیرضا راکت خریده بود و در مسیر رفتن به خانه در محله پاقلعه در یکی از جوهای آب کوچه‌ها‌ی محله، موتورسیکلت‌ش لیز می‌خورد و چون با یک دست در حال رانندگی بود و شرایط نامناسب کوچه نمی‌تواند موتور را کنترل کند و این حادثه منجر به شکستگی پاهایش می‌شود.

او ادامه می‌دهد:«به دلیل ورم پایش به تشخیص پزشک عمل پاهایش به تعویق افتاد و او به مدت ۱۴ روز در خانه بستری بود. پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ماه پدر خانمم در حالی که به جز شکستگی پاهایش علایم بیماری دیگری نداشت و همکاری لازم را برای رعایت شرایط پیش از عمل با تکنسین‌های اتاق عمل داشت ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح وارد اتاق عمل شد. عمل او ۸ ساعت به طول انجامید تا در نهایت پزشکش با اعلام رضایتمندی از عمل از اتاق عمل بیرون آمد.

ما پشت در ریکاوری در انتظار بودیم ولی انتظار ما برای به هوش آمدن نعمت، ۴ ساعت طول کشید تا این که او با ضریب هوشی کم به بخش ICU منتقل شد بعد از دو روز ضریب هوشی او پایین‌تر آمد تا این که پزشکان به صورت قطعی مرگ مغزی او را به ما اعلام کردند و دلیل حادثه نیز برای ما مشخص نشد.»

او می‌گوید:«بعد از ناامید شدن ما و عدم تردید در مورد مرگ مغزی نعمت با رضایت ولی مرحوم و خانواده و با این دید که او همیشه در زندگیش مردم دوست بود و به دیگران یاری می‌رساند، اهدای عضو انجام شد و کبد، کلیه و قلب او پس از مرگش به چند نفر دیگر زندگی خواهد بخشید.»

سالاری می‌گوید:«نعمت در طول زندگی‌ش شغل‌های زیادی را تجربه کرد. او مدتی در دبی مشغول کار بود، و بعد وارد شغل آزاد شد و مدتی نیز بنایی کرد. این اواخر که مرگ امیر حسین سردرگم و شوکه‌اش کرده بود نیز باغبانی می‌کرد. او در سن ۵۱ سالگی از دنیا رفت و همسرم تنها یادگار باقی مانده از او در این زندگی است.»

امیرحسین افتادگان پسر نعمت بود که چهار سال پیش در شب تاسوعا در تصادف موتورسیکلت جان سپارد. گالری اُ در گراش به نام امیرحسین نامگذاری شده است.

مراسم تشییع نعمت افتادگان در آخرین روز پاییز ۱۴۰۲، صبح پنجشنبه در آرامستان جعفرآباد برگزار می‌شود.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. روحشون شاد. اینجور کارهای خیر و شجاعانه و تبلیغ اون توسط سایت محترم گریشنا قطعا باعث گسترش روحیه فدارکاری بین اقشار مختلف جامعه خواهد شد. خداوند ایشان را با صالحین و اولیا محشور کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top