بستن

فرماندار در هفت‌برکه: تعامل خوبی بین رسانه‌ها و مدیران شهرستان وجود دارد

هفت‌برکه: فرماندار گراش در دیدار از موسسه هفت‌برکه، تعامل رسانه‌ها با مدیران شهرستان را مطلوب دانست و خواهان تداوم این روند شد. 

به گزارش هفت‌برکه، محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، در سلسله دیدارها با رسانه‌های شهرستان گراش، صبح دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ از دفتر موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه و تحریریه پایگاه خبری هفت‌برکه دیدار کرد. در این دیدار حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری گراش، و قاسم ایزدیان، از پیشکسوتان رسانه در گراش، فرماندار را همراهی می‌کردند. 

فرماندار گراش در روزهای گذشته به دفتر رسانه‌های گراش‌نیوز، ناب‌نیوز و تابان نیز سر زده بود. 

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه: حرف مردم را می‌زنیم ولی رویکرد ما تقابلی نیست

محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌های هفت‌برکه، در معرفی این مجموعه گفت: گروهی که در حال حاضر در هفت‌برکه فعال هستند از سال ۱۳۸۵ کار رسانه‌ای را آغاز کردند و از سال ۱۳۹۰ با تاسیس موسسه هفت‌برکه و همچین آغار به کار سایت گریشنا، فعالیت‌های موسسه گسترده و رسمی شد. پایگاه خبری هفت‌برکه اولین پایگاه خبری گراش است که مجوز آن سال ۱۳۹۴ صادر شد.

خواجه‌پور گفت: تلاش ما در هفت‌برکه این است که بتوانیم محتوای اختصاصی برای مخاطبان تولید کنیم و به جای صرف بازنشر خبرهای ارسالی با کمک پیشینه و پیگیری خبرها، دید کامل‌تری از موضوعات هم به مردم و هم به مسئولین بدهیم. به همین علت در ارزیابی سالانه معاونت رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اخیر هفت‌برکه یکی از دو رسانه برتر در کل استان فارس بوده است. 

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه در مورد ساختار موسسه هفت‌برکه گفت: موسسه هفت‌برکه در سه حوزه اصلی مراسم‌های آیینی و مذهبی، برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی و بخش رسانه و انتشارات فعال است. محمدعلی شامحمدی به عنوان مدیر عامل موسسه بیشتر در بخش‌های برنامه‌های هنری یا مناسبتی فعال هستند. من و دکتر مسعود غفوری کارهای خبری و رسانه‌‌ای را مدیریت می‌کنیم و دکتر صادق رحمانی هم سیاست‌های کلی موسسه را تعیین می‌کنند. شش نفر در بخش اصلی تحریریه و بیش از ۱۵ نفر به صورت ناپیوسته با رسانه هفت‌برکه همکاری دارند و این تنوع در دیدگاه باعث تنوع در خروجی رسانه شده است. 

خواجه‌پور گفت: رویکرد ما نسبت به مشکلات موجود این است که حرف مردم را منعکس کنیم ولی به جای ایجاد تقابل، بتوانیم ادارات و مسئولین را پاسخگو کنیم. با همین رویکرد مطالب ارسالی را معمولا اول برای روابط عمومی‌ها ارسال می‌کنیم که اگر پاسخی دارند ارسال کنند تا بعد نیازی به ارسال جوابیه و… نباشد. خوشبختانه روابط عمومی‌ها هم در این مورد همکاری خوبی داشته‌اند و در این مدت هم اعتماد مردم و هم همکاری ادارات را داشته‌ایم.

فرماندار گراش: تعامل خوبی بین رسانه‌ها و مدیران شهرستان وجود دارد

فرماندار گراش با تشکر از امانت‌داری و دلسوزی رسانه‌های شهرستان گفت: «هفت‌برکه مشکلات مردم را بوقت، بجا، دقیق و مناسب  منعکس کرده و آن‌ها را جمع بندی شده به ما ارائه کرده است و ما هم آمده‌ایم که مشکلات مردم را حل کنیم. از امانت‌داری و صداقت شما و هم از تیزبینی و ظرافت رسانه‌ها نهایت تقدیر و تشکر را داریم. در این چند مدت حضور در شهرستان به ما کمک کرده‌اید و تقاضای آتی من هم همین است که در ادامه‌ی راه ما را به عنوان یک خدمتگزار و نماینده‌ی دولت کمک بکنید.»

فرماندار گراش گفت: «امیدوارم که با یک تعامل خوب و مناسب بتوانیم مشکلات را ببینیم و با همدیگر حل کنیم. تولید نارضایتی و خبر منفی و … مشکلی را از جامعه حل نمی‌کند و باری می‌شود بر افکار عمومی. از رسانه‌های گراش تقدیر و تشکر می‌کنیم که امروز نه تنها وبال ما نبودید بلکه به ما کمک هم کردید. همچنان این تعامل و همکاری ادامه داشته باشد.»

فرماندار با اشاره به تشکیل شورای اطلاع‌رسانی و فضای مجازی شهرستان گفت: «ما گروه شورای مجازی هم درست کردیم به همین نیت که از بار منفی مشکلات در افکار عمومی کاسته بشود و با همدلی در کنار همدیگر در حوزه اجرا و رسانه بیایم با اقناع افکار عمومی یک راه حل برای مشکلات پیدا بکنیم. به حمدالله در شهر تعامل بین مسئولین و اصحاب رسانه باعث شده که برخی از مشکلات کلیشه‌ای و ریشه‌ای گراش در این یک سال و نیم که ما هستیم و دو سال از این دولت  گذشته، حل شود.»

فرماندار: دغدغه همه ما گراش است

طاهرزاده گفت: «دغدغه ی همگی الان این است که گراش را برسانیم به قله‌ی سعادت و قله‌ی پیشرفت در منطقه و حرفی در استان و جنوب استان داشته باشد. راه حل آن تعامل و باهم بودن و برادری است. قطعاً اختلاف نظر و اختلاف دیدگاه وجود داره اما آن چه که مهم است ما بتوانیم منصفانه، مشفقانه وخیرخواهانه مشکلات را بررسی بکنیم و ریز به ریز به مسئولین و خدمتگزاران  امثال بنده ارجاع بدهید و ما هم درصدد رفع مشکلات هستیم. برای تعالی و پیشرفت همه جانبه گراش می‌طلبد در فضای آرام و در کنار همدیگر باتوجه به منویاتی که دولت برای خدمت و رفع مشکلات دارد، ان‌شالله با هم دیگر قدم برداریم.» 

فرماندار گراش در مورد انگیزه دیدار با رسانه‌ها گفت:  «وظیفه‌ی خودمان دانستیم از باب تقدیر تشکر و از باب همراهی و از باب اینکه سرکشی کرده باشیم و این که عملا بگوییم ما در کنار رسانه‌ها هستیم.»

رییس هیات اجرایی انتخاب گراش گفت: «با توجه به انتخابات که در پیش داریم اسفندماه امسال باز ما را کمک کنید و با تشویق افکار عمومی و مردم و سطح جامعه، ان‌شالله بتوانیم یک انتخابات پرشور با شرکت حداکثری مردم داشته باشیم. استدعا و انتظارمان این است همانند گذشته در همین موضوع هم ما را کمک بکنید تا مشارکت خوبی داشته باشیم و در این انتخابات هم مردم گراش سرافراز باشند، کمافی‌سابق که پای نظام و انقلاب بوده‌اند.»

روابط عمومی فرمانداری: خبرنگاران، مدیران را وارد صحنه کنند

حجت عابدی روابط عمومی فرمانداری گراش با اشاره به این که نقش خبرنگاران در توسعه جامعه و بستر سازی پیشرفت بی بدیل است، گفت: خبرنگاران وظیفه دارند که مدیران را وارد صحنه کرده و به حل مشکلات شهرستان کمک‌ کنند.

وی گفت: این بازدید ها در راستای عرض خسته نباشید و خدا قوت به اصحاب رسانه در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم ارتباط با رسانه ها را تقویت کرده و زمینه پذیرش پیشنهادات و انتقادات آنان را فراهم سازیم.

مسئول کمیته تبلیغات و فضا سازی ستاد انتخابات شهرستان گراش نقش رسانه‏‌ها در شکل دهی به افکار عمومی و جریان سازی در جامعه را موثر دانست و تصریح کرد: رسانه ها نقش بی‌بدیلی در تحولات جوامع، پدیده‏‌های سیاسی، آگاهی بخشی، مطالبه گری اجتماعی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای دارند.

فرماندار گراش در این دیدار با فعالیت‌های مختلف موسسه هفت‌برکه آشنا شد و از کتابخانه، گنجینه آثار چاپ سنگی، کتاب‌های منتشر شده نشر همسایه، آرشیو نشریات، استودیو پارسینا، آموزشگاه هنرهای نمایشی بازدید کرد. فرماندار گراش در هفته‌های آینده مهمان هفتاگرام خواهد بود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top