بستن

استارت دارت و ورزش‌های هوایی در گراش

هفت‌برکه(گریشنا): محمدرضا حاجی‌زاده برای ریاست انجمن‌ ورزش‌های هوایی و علی‌اکبر پهلوسای برای ریاست کمیته دارت شهرستان گراش حکم مسئولیت گرفتند.

به گزارش هفت‌برکه: با حکم محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش، محمدرضا حاجی‌زاده به عنوان رئیس انجمن ورزش‌های هوایی و علی‌اکبر پهلوسای به عنوان رئیس کمیته دارت شهرستان گراش به مدت یکسال منصوب شدند. پهلوسای و حاجی‌زاده دو کارمند مجموعه علوم پزشکی گراش هستند که سابقه خوبی در این دو رشته دارند.

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش در خصوص این دو انتصاب گفت: «با توجه به شناختی که از این دو عزیز داشتم و با توجه به فعالیت‌های نامنظم این دو رشته در گراش و بر اساس توانایی که از آقایان پهلوسای و حاجی‌زاده سراغ داشتم تصمیم بر انتصاب آن‌ها گرفتم. کمیته دارت و انجمن ورزش‌های هوایی زیر مجموعه هیات انجمن‌های ورزشی شهرستان گراش می‌باشند.»

افشار در ادامه افزود: «بعضی هیات‌ها شامل رشته‌های مختلفی هستند که در قالب انجمن و کمیته فعالیت دارند، کمیته شامل رشته‌هایی می‌شود که در سطح شهرستان فعالیت دارند و انجمن شامل رشته‌هایی می‌شود که در سطح استان فعالیت دارند. در واقع به زیر مجموعه رشته‌های هیات در استان انجمن و در شهرستان کمیته گفته می‌شود. انجمن‌ ورزش‌های هوایی قبلا هم در شهرستان گراش بوده ولی فعالیت زیادی نداشتند بر همین اساس تصمیم گرفتیم یکبار دیگر با یک نیروی فعال‌تر آن را راه‌اندازی کنیم.»

محمدرضا حاجی‌زاده، رئیس انجمن‌ ورزش‌های هوایی گراش

محمدرضا حاجی‌زاده گراشی ۳۹ ساله و دارای مدرک خلبانی فوق سبک از سازمان هواپیمایی کشوری، مدرک پرواز با پاراگرایدر از انجمن ورزش‌های هوایی و همچنین دارای مدرک بین المللی رانندگی حرفه‌ای و تدافعی از باشگاه پرشین رییس تهران می‌باشد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه ۵ سال سابقه فعالیت در رشته پاراگلایدر دارم گفت: «۱۲ سال در رشته اتومبیلرانی، ۴ سال فعالیت در رشته تیراندازی با اهداف پروازی دارم و از ۵ سال پیش هم پرواز را شروع کردم، با توجه به پتانسیلی که منطقه هم در زمینه نرم‌افزاری و هم در زمینه سخت افزاری دارد، هدف ما راه اندازی سایت تخصصی پروازی و ساماندهی تیم‌های پروازی می‌باشد.»

محمدرضا حاجی‌زاده در ادامه افزود: «شهرستان گراش در این رشته ظرفیت زیادی دارد اما تاکنون به دلیل نبود هیات فعالیت‌ها پراکنده بوده است نیاز است که فعالین این رشته با هدف بهبود وضعیت فعلی تجمیع شوند، بیمه ورزشی، بیمه پروازی خلبان‌ها، تمدید مدارک و پیگیری مجوز سایت پروازی گراش و تعمیر راه دسترسی به سایت پروازی از برنامه‌هایی است که ان‌شاالله به زودی در دستور کار قرار می گیرد و مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت تا شرایط برای فعالیت بهتر شود.»

رئیس انجمن‌ ورزش‌های هوایی گراش در پایان گفت: «همانطور که در خیلی از رشته‌های ورزشی نام گراش زبان‌زد منطقه است در این رشته هم ظرفیت این وجود دارد که بتوانیم به قطب پروازی تبدیل شویم، تصمیم داریم خلبان‌های پاراگلایدر شهرستان را دور هم جمع کنیم و با مشورت گرفتن از همه به یک برنامه‌ریزی بلندمدت و هدف‌مند برای هیات برسیم.»

علی‌اکبر پهلوسای، رئیس کمیته دارت شهرستان گراش

علی‌اکبر پهلوسای متولد چهارم فروردین سال ۶۴، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی و مدیر حقوقی املاک دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش است.

پهلوسای در خصوص آشنایی با ورزش دارت در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «یک دوره مسابقات ورزشی با عنوان کارکنان حراست علوم پزشکی در کشور برگزار شد که یکی از رشته‌ها هم رشته ورزشی دارت بود، باتوجه به اینکه علاقه هم داشتم نزدیک ۱ ماه برای این رقابت‌ها تمرین کردیم و شرکت کردم، مقامی کسب نکردم ولی آشنایی با این ورزش استارتش از این مسابقه زده شد و ادامه پیدا کرد. اما وقتی با این ورزش هیجان‌انگیز آشنا شدم با جدیت آن را دنبال کردم و کلاس‌های تمرینی، دوره‌های مربیگری و داوری آن را شرکت کردم، در حال حاضر در مرحله آخر تست عملی هستم که اگر این را هم با موفقیت پشت سربگذارم مدرک مربیگری و داوری را دریافت خواهم کرد. مقام دوم مسابقات استانی در فارس و مقام دوم مسابقات کلان منطقه ۵ وزارت بهداشت مقام دومی را در کارنامه خود نیز دارم.»

رئیس کمیته دارت شهرستان گراش در ادامه به استعدادیابی این هیات در گراش اشاره کرد و افزود: «در تمام پایه‌های مدارس استعدادیابی از سال قبل شروع شده است و در پایه‌های اول و دوم ابتدایی و اول و دوم متوسطه استعدادیابی انجام می‌دهیم، ۲ سال است در کلاس‌های تربیت‌بدنی با دانشجویان دارت را کار می‌کنیم، تیم دارت دانشجویان دختر و پسر علوم پزشکی گراش را آماده داریم که هر موقع المپیادی برگزار شود می‌توانیم در ان شرکت کنیم، تیم کارکنان خانم و آقایان را هم آماده داریم که تیم بانوان هفته قبل در المپیاد وزارت بهداشت به میزبانی خزرآباد شرکت کردند. روزانه حداقل ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و نیم با تیم دارت تمرین داریم و اکثرا در تمرینات با اشتیاق حاضر هستند. تصمیم داریم برنامه استعدادیابی را گسترش دهیم و در شهر هم استعدادیابی کنیم و تیم دارت شهرستان گراش را هم آماده داشته باشیم تا بتوانیم برای مسابقات استانی که ماهانه برگزار می‌شود شرکت کنیم و ان شاالله برای مسابقات کشوری و رنکینگ کشوری آماده راه پیدا کنیم و یک تیم آماده برای مسابقات داشته باشیم. باتوجه به اینکه ۲ سال بود در مدارس استعدادیابی داشتیم و تیم کارکنان علوم پزشکی را هم داشتیم پیشنهاد راه‌اندازی هیات دارت در گراش را به اداره ورزش و جوانان دادم و با استقبال آقای افشار، ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش ریاست کمیته دارت شهرستان گراش به من سپرده شد تا رسما و قانونی این هیات کار خود را ادامه بدهد.»

علی‌اکبر پهلوسای در ادامه گفت: «در این مدت شش ساله‌ای که فعالیت دارم و هر دوره از مسابقات را که برگزار کرده‌ایم اگر ۱۰ نفر شرکت کننده داشته باشیم ۲ نفر از این ۱۰ بعد از مسابقات آمده‌اند و پیگر ادامه این ورزش بوده‌اند و حتی پیگیر خرید و تهیه صفحه و تیر دارت نیز شده‌اند تا بتوانند تمرین داشته باشند و حرفه‌ای‌تر این ورزش را دنبال کنند. دارت ورزشی است محاسباتی و مفرح که می‌تواند در هر مکانی آن را انجام داد، در تفریحات و درهمی‌های خانوادگی و دوستانه گرفته تا مسافرت، کافی است صفحه را در نقطه‌ای نصب و بازی کنید. قطعا وقتی یکبار این بازی را انجام دهید مشتاق به ادامه و تهیه لوازم آن خواهید افتاد. برای تهیه وسایل هم می‌توانیم با بهترین کیفیت و استاندارد برای علاقه‌مندان تهیه کنیم. هر صفحه دارت استانداردی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان قیمت دارد.»

پهلوسای در ادامه اظهار داشت: «خیلی‌ها اعتقاد دارند که دارت یک ورزش کاملا شانسی است و شانس در برد و باخت دخیل است اما باید بگویم که اگر به صورت استاندارد بازی شود اصلا شانس نقشی ندارد، وقتی قبل از شروع بازی یک آموزش مقدماتی به علاقه‌مندان می‌دهیم می‌گویند که اصلا نمی‌دانستیم که نحوه بازی کردن به این شکل است و خیلی ساده‌تر می‌دانستیم ولی وقتی شروع می‌کنند خیلی مشتاق‌تر ادامه می دهند. تاکنون برای هر دوره‌های که برگزار کرده‌ایم هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌ایم و هر کسی مشتاق به دیدن این ورزش یا تمرین باشد ی‌تواند به خانه دارت واقع در سالن دانشگاه آزاد و سالن ولایت ۱ دانشکده علوم پزشکی گراش مراجعه کنند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top