بستن

جشنواره بوم در مدرسه رامیارپور

هفت برکه: در جشنواره بوم با برپایی غرفه‌هایی؛ دست‌سازه‌های دانش‌آموزی، صنایع دستی و غذاهای محلی در مدرسه رامیارپور به نمایش گذاشته شد. دکتر گشتاسبی، سرراهبر آموزشی تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس و مدرس کشوری برنامه بوم، در این جشنواره حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی آ.پ گراش،۱۲ آذر ۱۴۰۲ این جشنواره نیم روزه با اجرای سرود ملی توسط دانش‌آموزان با پوشش لباس محلی گراش شروع شد و بعد از آن دو دانش‌آموز متن خوش‌آمدگویی را قرائت کردند.

دکتر فرجی، مدیر آ.پ گراش سخنران ابتدایی جلسه بود. سپس دکتر گشتاسبی جلسه را به کلاس درس تبدیل کرد و یک کلاس آموزشی تربیتی برای مدیران مدارس شهر و روستای گراش برگزار کرد. چیستی، چرایی و چگونگی «تنظیم برنامه سالیانه مدرسه» و «اجرای برنامه بوم» از جمله مواردی بود که سرراهبر آموزشی تربیتی برای مدیران ارائه داد.

فاطمه عابدین‌پور، کارشناس آموزش ابتدایی آ.پ گراش در خصوص این برنامه گفت: «یکی از برنامه‌های جذاب مدرسه، برنامه بوم است. ما غرفه‌هایی در سه بخش صنایع دستی گراش، دست‌سازه‌های دانش‌آموزی و غذاهای بومی محلی در محوطه مدرسه شهید رامیارپور برپا کردیم. از مدارس خواستیم تا دست‌سازه‌های دانش آموزان و غذاهای بومی محلی را در این جشنواره به نمایش بگذارند.»

کارشناس آموزش ابتدایی گفت: «آموزش و پخت نان محلی توسط اولیای دانش‌آموزان و اجرای زنده‌ی کارهای هنری توسط دانش‌آموزان از جمله بافتنی، رزین، پته‌دوزی، ساخت دستبند و… نیز بخش‌هایی دیگر از این نمایشگاه بود که دکتر گشتاسبی، مدیران و دانش‌آموزان از آن بازدید کردند.»

صدیقه نورانی، کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی گفت: «بخش آخر جشنواره، اجرای بازی‌های بومی محلی توسط دانش‌آموزان بود. مدارس دوره دوم پسرانه شهر یک یا دو بازی محلی را با همکاری انجمن حافظان محیط زیست و هیات ورزش‌های بومی محلی در محوطه مدرسه اجرا کردند.»

نورانی در ادامه گفت: «از همه‌ی مدیران مدارس گراش به ویژه آموزشگاه شهید رامیارپور که در برپایی نمایشگاه و اجرای بازی‌های محلی همکاری داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.»

دکتر گشتاسبی به همراه مهرزاد رستم‌پور، معاون آموزشی آ.پ گراش از نمایشگاه بوم مدرسه غیردولتی ممتاز نیز بازدید کردند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top