بستن

قهرمانی مقتدرانه هلال‌احمر در فوتبال باشگاهی گراش

هفت‌برکه: تیم فوتبال هلال‌احمر با ده برد پیاپی ۴۳ گل زده و یک گل خورده قهرمان مسابقات باشگاه‌های گراش در سال ۱۴۰۲  شد. 

به گزارش هفت‌برکه بعد از دو ماه بازی‌های فوتبال باشگاهی گراش که امسال با نام جام املاک جردن برگزار شد، دو تیم شاهین و هلال‌احمر بازی فینال را ۷ آذرماه ۱۴۰۲ در هوای پاییزی در ورزشگاه شهدای گراش برگزار کردند. هلال‌احمر در فینال شاهین را ۲-۰ شکست داد و جام قهرمانی و عنوان‌های فردی و تیمی بهترین بازیکن، بهترین دروازه‌بان، آقای گل، بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله را نیز به دست آورد. 

مسابقات باشگاهی گراش از هفته آخر شهریورماه در دو گروه ۶ تیمی آغاز شد در نهایت  شاهین از گروه یک و هلال‌احمر از گروه دو به عنوان صدرنشین صعود کردند و از هر گروه دو تیم حدف شدند بهاش زینل‌آباد و نیولند دو تیمی بودند که در اولین حضور خود کارنامه موفقی نداشتند و در رده آخر گروه قرار گرفتند.

 

در مرحله دوم که تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی با هم رقابت کردند نیز شاهین و هلال‌احمر صدرنشین شدند و به همراه انقلاب و شهدا به نیمه‌ نهایی رسیدند. در بازی‌های نیمه نهایی که برای نخستین بار با حضور کمک داور ویدیویی برگزار شد، هلال‌احمر ۲-۰ شهدا را شکست داد و شاهین هم ۱-۰ بر انقلاب غلبه کرد.

در عصر پاییزی سه‌شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲ در بازی فینال سفیدپوشان شاهین و قرمزپوشان هلا‌ل‌احمر با هم روبه‌رو شدند تا اولین قهرمان مسابقات باشگاهی گراش در قرن جدید معرفی شود. حدود ۳۰۰ نفر تماشاگر بازی را از نزدیک می‌دیدند و به طور متوسط ۵۰ نفر نیز از لایو اینستاگرام هیات فوتبال شاهد این بازی بودند. 

عبدالحمید عبدالی با کمک هادی افشار و محمد صحراگرد در داخل زمین و محمد صادقی و حمید واحدی در اتاق کمک‌داور ویدیویی این بازی را قضاوت می‌کرد. محمدکاظم عابد داور چهارم بازی بود. 

دو تیم بازی متعادلی داشتند و مهمترین حادثه ۲۰ دقیقه  اول بازی مصدومیت مصطفی رادمرد بال راست هلا‌ل‌احمر بود. دقیقه ۲۰ هلال‌احمر به گل اول رسید تا با خیال راحت‌تری به بازی ادامه دهد. حمیدرضا بلوری بازیکن شماره ۲۳ روی کرنر ارسالی در شلوغی جلو دروازه گل اول را به ثمر رساند. داور یک بار نیز به سراغ VAR رفت و با کارت زرد مصطفی کارگشا مهاجم هلا‌ل احمر را جریمه کرد. دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.

نیمه دوم تماشاگران موقعیت‌های کمی را روی دروازه دو تیم دیدند که هیچ کدام به نتیجه نرسید. حضور VAR نیز نتوانست از حجم اعتراضات به داوری کم کند و هر دو تیم به ویژه شاهین به نحوه استفاده از VARمعترض بودند. داور در نیمه دوم نیز یک بار دیگر برای احتمال پنالتی به سراغ بازبینی ویدیویی رفت که تغییری در تصمیم او ایجاد نشد. بازی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد که دقیقه ۸۹ مصطفی کارگشا گل دوم بازی را به ثمر رساند تا پیش از سوت پایان، بازی تمام شود. 

در ۷ دقیقه وقت اضافه نیمه دوم بازی به جنجال کشیده شد که حاصل آن سه اخراجی بود. محسن یوسفی و مصطفی براهیمی از شاهین و رضا سوزنده از هلال احمر در وقت اضافه اخراج شدند تا حمید عبدالی داور بازی روز پرکاری داشته باشد. 

مراسم پایانی با حضور سلطانی دبیر هیات فوتبال فارس ، جمعی از پیشکسوتان فوتبال گراش، لار و اوز و همچنین حلیمی شهردار و دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش برگزار شد. روزبه کاپیتان هلال‌احمر جام قهرمانی را از سلطانی دبیر هیات فوتبال استان فارس، جوکار رییس هیات فوتبال گراش و یوسفی اسپانسر مسابقات دریافت کرد. 

در بین دو نیمه از اعضای هیات فوتبال و گروه برگزاری مسابقات تقدیر شد.  در پایان بازی نیز علی موغلی داور پیشکسوت ملی تقدیر شد و سعید خال به عنوان تماشاگر برگزیده و امیر اکبری از شهدا به عنوان پدیده مسابقات معرفی شدند.

بر اساس اعلام سعید جعفری دبیر هیات فوتبال گراش مصطفی کارگشا از هلال‌احمر با ۱۵ گل عنوان آقای گلی، رضا سوزنده هافبک هلال‌احمر عنوان بهترین بازیکن و نادر بختیار دروازه‌بان هلال‌احمر عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات را کسب کردند. 

هلال‌احمر امسال قهرمانی مقتدرانه‌ای داشت و در ۱۰ بازی برگزار شده با ۴۳ گل زده میانگین ۴.۳ گل در هر بازی را ثبت کرد. دروازه این تیم نیز تنها یک بار در برد ۱۲-۱ برابر تیم نیولند گشوده شد.

هلال‌احمر پس از سال‌های ۸۹، ۹۳، ۹۵ و ۹۶ برای پنجمین بار در ۱۵ سال اخیر قهرمان فوتبال گراش شد. شاهین دوم شد و شهدا و انقلاب مقام سوم مشترک را به دست آوردند. 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top