بستن

هفتاگرام با شورا: در زیباسازی به بازخوردهای مردمی توجه داریم

هفت‌برکه: هفتاگرام لایو اینستاگرامی هفت‌برکه برای ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان است. از ابتدای پاییز هر ماه یک بار سخنگوی شورای شهر در هفتاگرام به پرسش‌های شهروندان و هفت‌برکه پاسخ می‌دهد. چهارشنبه اول آذرماه ۱۴۰۲ سومین حضور علی بیضایی در هفتاگرام بود و از او پرسش‌هایی در مورد زیباسازی معابر، وضعیت محمدآباد و باغ موسی، پیست موتورسواری و کمربندی پرسیدیم که خلاصه آن را در ادامه می‌خوانید:

🛣تمرکز شورا در یک ماه اخیر روی میدان شهید بزرگران و خیابان شهیدان محقق بوده است. خیابان شهیدان محقق با قرارداد ۷۰ روزه و مبلغ یک میلیارد تومان در حال انجام است. برای دیوار سمت استادیوم خیابان شهید محقق، طرح‌های خاص بصری دیدیم که با توجه به مدارسی که آنجا هست از بی روحی دربیاید.

➰دلیل تاخیر در میدان شهید برزگران مشکل محاسبات سازه است.
▫️بهسازی و رفوژ بلوارها از بلوار معلم شروع شد و بلوار سپاه در دستور کار قرار دارد و در ادامه این عملیات در خیابان شهدا انجام می‌شود.

▫️برای بلوار سرداران مطالعات جامع و کاملی انجام شده است و در دو مرحله رفوژ وسط بلوار و روکش آسفالت در دستور کار قرار گرفته است و به وضعیت مطلوبی رسیدیم. طراحی آن را مهندس عبدالهی انجام داده و به تایید شورا و شهرداری نیز رسیده است.

▫️فرآیند بهسازی در بلوار معلم و بلوار سپاه در فاز طرح توجیهی نداشت. اما از نظر مشاوران مخصوصا در بخش سیما و منظر استفاده شده است.

🌇در مورد نورهای تابشی و فضای سبز بعد از این که بازخورد مردم را دیدیم قرار شد با متخصصین صحبت کنیم تا موضوع به صورت علمی بررسی و مطالعه شود. اگر در جلسه به نتیجه‌ای رسیدیم که این نورها عامل به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود، رویه را تغییر می‌دهیم.

🏘بحثی که در بودجه امسال شورا و شهرداری بیشتر مد نظر است، موضوع منظر و مبلمان شهری است. المان‌های زیادی متناسب با ورودی هر خیابان در در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

🔰بحث اتصال خیابان مرصاد یا بدر به شهدای بیدله در دستور کار قرار گرفته و برآورد هزینه شده است.
ادامه خیابان‌کشی در بلوار شهید صیاد شیرازی گیر کرده است. آنجا ملکی است که در مرکز محور قرار دارد و به تفاهم نرسیده‌ایم.

🔘در موضوع محمد آباد و سلطان‌آباد باید بگویم تعریف‌های متفاوتی از کد وجود دارد. آن کدی که در استان برای این دو آبادی وجود داشت کد جمعیتی و سرشماری بود. بعد کد سلسله مراتبی است که به فرمانداری ابلاغ نشده بود و الان هم کد روستایی است.

➖آخرین مرحله برای دریافت کد آبادی در شورای برنامه‌ریزی استان تایید شده و باید به اداره کل راه و شهرسازی لارستان ابلاغ شود و در نهایت اداره راه و شهرسازی لارستان این مصوبه به همراه مستندات آن، به بنیاد مسکن تحویل دهد.

➖ دو آبادی در کنار هم تبدیل به یک روستای واحد می‌شود. شورای شهر، خودش را در محدوده خدمات شهر گرفتار نکرد و گام‌هایی خوبی در زمینه دغدغه‌هایی خارج از محدوده و مدیریت شهر برداشت.

➖ما زحمات مدیران قبل را نادیده نمی‌گیریم اما انتظار بیشتری داشتیم نه این که آن‌ها تلاش نکردند. تشکر می‌کنم که در این فرایند به ما کمک کردند.

➖از هفته آینده پیگیری می‌کنیم که مصوبه ابلاغ شود تا زمانی که مردم بتوانند ساخت وسازهای پروانه‌دار و مجاز و استاندارد داشته باشند و خدمات شهری و انشعابات به آن‌‍‌ها برسد.

🔘بحث باغ موسی و کوچه دبیری بحث مجزا است و برای آن تلاش زیادی شده و همچنان ادامه دارد. موضوع کوچه دبیری را یک بار کمیسیون فرستادیم یک سری اختلاف نظر به خاطر باغ‌های موجود داشتیم که آن را هم اصلاحات انجام دادیم ظرف یکی دو هفته آینده مجدد آن را به کمیسیون می‌فرستیم.

▫️آنچه به عنوان مغایرت طرح جامع و طرح هادی وجود دارد ما با مشاور صحبت کردیم و طرح پیشنهادی ارسال شده است.

▫️کارشناس‌های استانی بازدیدی از باغ موسی انجام دادند و همه این بازدیدها به این نتیجه منتهی شده که این قسمت به دلیل نزدیک بودن به شهر این منطقه به محدوده خدماتی الحاق شود. که این موضوع زمان بر است.

♾در بحث کمربندی ما مستندات را به سمتی می‌بریم که پروژه را کددار کنیم. چون هزینه برای شهرداری واقعا قابل پذیرش نیست و هزینه آن، بودجه یک سال شهرداری است و در توان ما نیست.

🏍 در مورد ساخت پیست موتورسواری، بخش خصوصی به دنبال توجیه اقتصادی است. برآورد هزینه برای آسفالت یک پیست با حداقل استاندارد نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است که با شهریه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان هیچ توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار ندارد.

✔️ ما پیشنهاد طرح مشارکتی دادیم ولی این نگاه در مرکز استان وجود ندارد. یا مکان‌هایی پیشنهاد می‌شود و توسط دستگاه‌ها رد می‌شود.

✔️ بیشتر مساله زمین است. سرمایه‌گذارهایی هستند که وارد شوند اگر فرمانداری و آقای نماینده همت کنند و جلسه‌ای با این سرمایه‌گذاران و هیات برگزار کنیم، نتایج خوبی خواهد داشت. در بخش کراس آخر هفته‌ها پیست موتورسواری پدرم فعال است.

💡برای اجرا، توسعه و ایجاد روشنایی در جاده لار به مشکل خوردیم و با پیگیری مسئولین شهر قرار شد، تفاهم‌نامه سه جانبه تنظیم شود که شهرداری؛ فونداسیون، اداره کل راه و شهرسازی؛ تیر برق و اداره برق؛ روشنایی پروژه را تامین کند. راه و شهرسازی معتقد است ما نمی‌توانیم بودجه‌ای برای روشنایی خطی بگذاریم.

📍در مورد شهرک آزادگان ما در این حیطه تلاش کردیم ولی یک سری منع قانونی وجود دارد. آن‌جا به هر نحوی سندهایی صادر شده و اداره راه و شهرسازی دارد تحکمی برخورد می‌کند. آخرین بار که آمار گرفتم نزدیک به ۲۳ تا سی نفر شامل بند «ک» می‌شدند.

▫️ما پیشنهاد دادیم و نامه زدیم به سازمان ملی زمین، حتی درخواست حضور یک هیات از سازمان ملی زمین داشتیم. به هر نحوی حقی تضییع شده است. تلاش ادامه دارد و دلسرد نمی‌شویم.

▫️راه حل قانونی ندارد اما ما دنبال تفاهم با سازمان ملی زمین هستیم که قطعا زمان‌بر است ولی درخواست دادیم هیات تصمیم گیرنده حضور داشته باشند و حتی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در این نقطه پیشنهاد دادیم.

▫️ما حداقل مشکل همین ۲۵ نفر را حل کنیم که اگر سال دیگر گفتند ساخت و ساز تا سال۹۶ شامل می‌شود ۲۰ نفر دیگر اضافه شوند.

🗣در مورد آقای حسین‌زاده اول باید تشکر کنیم بابت زحماتی که در دوران نمایندگی کشید. نقدهایی هست و شهروندان حق دارند بپرسند چرا موضوع انصراف در جلسه‌ای در روز آخر بیان شده است.

🔺این گله‌ای است که شخص بنده هم از آقای حسین‌زاده دارم. در مورد نکته گنگ جریان انصرافش باید در جلسه دیگر تحلیل و بررسی شود.

🗳در مورد نفر پنجم شورا، رای کمیسیون انضباطی استان صادر شده است، هر چند آقای خورشیدی حق اعتراض دارند اما فکر کنم مهلت اعتراض تمام شده است.

 

ویدیوی ۴۰ دقیقه‌ای این گفتگو را در هفت‌برکه ببینید:

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by هفت برکه گراش – گریشنا (@۷berkeh)

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای بیضایی: چند موارد اورژانسی اگه پیگیری فرمایید خیر دنیا و آخرت نصیب خدمتگزاران اسلام و مسلمین: ۱-تکمیل زیرسازی و نیز آسفالت انتهای بلوار جانبازان و جمع آوری خاکهای مازاد اطراف آن ۲- ساماندهی سگهای ولگرد خیابانی ۳- روشنایی بلوار شهید منفرد و جانبازان.
    تشکر فراوان بابت بذل توجه و عنایت شما به مرتفع نمودن مشکلات همشهریان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top