بستن

چامه بعد از ۳۰ شماره فصلنامه شد

هفت‌برکه: شماره جدید مجلۀ ادبی چامه با فصل‌نامه ادامه می‌دهد. سی‌ و‌ یکمین شماره مجله ادبی «چامه»، ویژه زندگی و آثار دکتر کامل احمدنژاد منتشر شد. کامل احمدنژاد از شاگردان دکتر عبدالحسین زرین‌کوب و دکتر سید جعفر شهیدی است و دوران بازنشستگی را همچنان به پژوهش و تألیف می‌پردازد.

به گزارش هفت‌برکه، این شماره با شعرها و داستان‌هایی از شاعران و نویسندگان امروز ایران و جهان به‌تازگی در ۱۵۶ صفحه منتشر شده است. محمدصادق رحمانیان، مدیر و سردبیر چامه، در سرمقاله نوشته است: «سـرانجام پـس از سـی شـماره انتشار، دوماه‌نامـۀ ادبـی چامه بـه فصلنامه تغییر وضعیت داد. در این سی شماره کــه از شهریور  1396 آغاز شد و در شــهریور  ۱۴۰۲ به پایان رسـید، با بســیاری از اهل نظر در قلمرو ادبیات و شعر و داسـتان گفت‌وگو کردیم. راهبرد مجله بر گفت‌وگو با شاعران و نویسندگان فارسی‌زبان که همچنان در میان ما زندگی می‌کنند و به تولید فکر و ادبیات میپردازند، استوار بود؛ این رویکرد را همچنان ادامه خواهیم داد.»

او در ادامه گفته است: «در فصل‌نامـه بـه دلیـل فرصـت و فراعتی کـه بـرای فراهـم کردن مطالب تازه و مفید، وجود دارد. تلاش خواهیم کرد که مطالب پژوهشی ادبی حول شخصیت‌های تأثیرگذار در زبان و ادب فارسی آماده و آراسته کنیم.»

چامۀ این شماره، در چهار بخش داستان، شعر، گپ و ترجمه انتشار یافته است. سرپرستی داستان را محمدجواد جزینی و دبیری  بخش شعر زمان را ضیاءالدین خالقی به عهده دارد. داستان‌هایی از جلال مظاهری، مریم علی‌اکبری، الهام جوادی‌فرد، مرجان ظریفی، هیرومی کاواکامی،راحله بهادر، مهدی زارع، علی شادکام در چامه آمده است.

در بخش گپ؛ گفت‌وگوهایی با پوران کاوه، اکبر اکسیر، ارمغان بهداروند، صمد مهماندوست، دلال عباس انجام شده است.

در بخش شعر زمان شعر این شاعران منتشر شده است: حیاتقلی فرخ‌منش، حمیدرضا شکارسری،  فریاد شیری، ساغر شفیعی، حسن خدابنده، آرزو نوری، سحر توکلی، پیمان نوری، سودابه مهیجی، افشین شیخ‌زاده، ایوب رستمی، حجت بخشوده.

در بخش شعر و ترجمه؛ آثار موسی بیدج، جلال زنگابادی، عباس نادری، پریناز سعیدی، نجوان درویش، محمد الأمین الکرخی، آنا هافمن، افسانه حسنیه، لؤی حمزه عباس، صادق دارابی، هاینریش تئودور فونتان انتشار یافته است.

فصل‌نامۀ ادبی چامه را می‌توانید، علاوه در مطبوعاتی‌های معتبر، از فروشگاه‌های مجازی جار، فیدیبو و طاقچه تهیه کنید. صفحات آغازین آن را از اینجا دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top