بستن

امام جمعه گراش: کم‌آبی اولویت پدافند غیرعامل گراش است

هفت برکه: حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه شهر گراش با اشاره به کم‌آبی هشت روستای بخش مرکزی شهرستان گراش، در خطبه‌های نماز جمعه از کوتاهی آب و فاضلاب استان در انتقال آب از خلیج فارس و منطقه عسلویه به استان، انتقاد و گلایه کرد.

به گزارش ابراهیم رامیارپور، روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه شهر گراش: پنجم آبان ۱۴۰۲، نماز جمعه شهر گراش به امامت حجت الاسلام سید محمد باقر بخشایش‌پور با حضور مردم خداجوی در حسینیه اعظم اقامه شد.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور در خطبه اول خود با بیان بی‌توجهی به نعمات الهی و عدم شکرگزاری گفت:«کلام ما در خطبه‌های اول ابتلائات و امتحانات قبل از ظهور بود در این بحث مطلب به اینجا رسید که یکی از نشانه‌های سقوط ما در آخر الزمان بی‌توجهی به نعمات و عدم شکر گزاری است اما چرا گاهی ما از این مقام معنوی شکر کردن غافل می‌شویم؟ این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ما مرغوب ابلیس بشویم و خودمان را طلبکار خداوند بدانیم مثل همان خطایی که خود ابلیس کرد و به جای شکر کردن طلبکار خداوند شد و از درگاه الهی رانده شد.»

او با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان سیزده ساله شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی گفت:«این روز را به دانش‌آموزان بسیجی تبریک عرض می‌کنم. برادران و خواهران با شرایطی که دشمنان در انحراف نوجوانان و جوانان به کار بسته‌اند حساسیت نسبت به این مسئله امر ساده‌ای نیست بالاخره اهل تحقیق بر این باور هستند که دو هنر در میان هنرها بسیار سخت است یک هنر کشورداری و مملکت‌داری دو هنر تربیت،کسانی که متولی تربیت هستند مخصوصاً آموزش و پرورش و آموزش عالی و دانشگاه‌ها. این عنایت را داشته باشم که شما مثل یک مرزدار عمل کنید. خیلی باید مراقبت و پاسداری کرد چون فکر و عقیده‌ای این دانش‌آموز یا دانشجو مثل زمین بایری است که هر بذری در ذهن و فکر آنها کاشته شود، مالک همان فکر و عقیده خواهد شد. برخی از پوشش‌های نامناسب، فکرهای ضددینی برخی معلمان، اگر زیر ذره‌بین متولیان امر و خانواده‌ها قرار نگیرد سرمایه‌های آینده را بر باد می‌دهد. خانواده‌هایی که دغدغه آینده فرزندانشان را دارن تقویت بسیج دانش‌آموزی را در مدارس مطالبه بکنند.»

امام جمعه گراش با بیان این که پدافند غیر عامل، دفاعی بدون اسلحه است و یکی از بخش‌های مهم و نوین الگوی دفاع در کشور اسلامی‌مان محسوب می‌شود، گفت:« «پدافند غیر عامل؛ مجموعه اقداماتی است که بدون به‌کارگیری سلاح و تجهیزات نظامی باعث کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران و یک نوع بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات دشمن است. مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر مدیران کشور اهمیت مسئله پدافند غیرعامل را به طور شایسته توسعه ندهیم کشور در معرض تهدیدهای غیر قابل جبران قرار می‌گیرد آنچه که قوای سه‌گانه که ما می‌بایست دقت بکنند اصلی‌ترین وظیفه پدافند غیرعامل پیش‌بینی بینی تصمیمات اجرایی در آینده است یکی در حوزه بنزین است. مثلا اگر پیش‌بینی کنند که اگر روزانه صد و بیست میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شود در نتیجه کشور با چه چالش‌هایی مواجه خواهد شد. مع الاسف! کشور ما در مصرف بنزین رتبه اول جهان را دارد و این با فرهنگ دینی ما سازگار نیست.»

او ادامه داد:«یکی از راهکارها تولید خودروهای برقی و هیبریدی است، دولت باید متولیان صنعت خودروسازی را وادار به ساخت و تولید خودروهایی بکند تا سطح مصرف انرژی فسیلی را پایین بیاورد. مثال بعد در مسئله مصرف بی‌رویه آب است با وضعیت کم بارانی و کاهش آب تا کی باید در این کشور کشاورزی ما درگیر جنون غرقابی باشد باید استفاده از آب رو تحت فشار و قطره‌ای اجباری بکنیم. آمار پانصد هکتار غرقابی باغات در شهرستان لطمه سنگینی به مصرف آبی است یکی دیگر از مصادیقی که در حوزه پدافند غیرعامل می‌بایست دولت متعهد می‌شد خساراتی هست که در اثر سیل در دی‌ماه ۱۴۰۰ و یک هزار و ۱۴۰۱ حدود چهل میلیارد تومان محصولات کشاورزی شهرستان خسارت به مردم وارد شد و بعضاً خسارت جبران شده. ولی پرداخت خسارت محصولات چیزی نبود مردم هم دقت داشته باشند که بیمه کردن محصولات به نفع خود شماست.»

امام جمعه با انتقاد و گلایه از آب و فاضلاب استان فارس گفت:«مطلب مهم و مورد نیاز مردم ما در بحث پدافند غیرعامل، انتقاد و گلایه جدی‌ام به آب و فاضلاب استان است. انتقال آب از خلیج فارس و منطقه عسلویه به استان با وجود هشت روستا تشنه بخش مرکزی شهرستان و عدم توجه به این مردم گرفتار، کوتاهی محض است. یکی از مطالبات جدی و اولویت‌دار مسئولین و مردم از هیئت دولت، بهره‌مندی روستاهای تشنه ما از انتقال آب دریا است.»

او با بیان این که غزه در خاک و خون دست و پا می‌زند گفت:«آثار مخرب طوفان الاقصی اجازه برگشت به دوران ثبات را به رژیم جعلی صهیونیستی نداده و نخواهد داد. آنچه که بیانگر این ادعا است نحوه مواجهه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با اتفاقاتی است که تاکنون تجربه نکرده بود. کسری بودجه اسرائیل و کاهش ارزش پول رژیم جعلی بانک مرکزی اسرائیل، کسری بودجه را ۱/۱ در این جنگ بررسی کرده بود ولی فرسایشی شدن این جنگ باعث شد ۲ / ۵ دهم درصد کسری بودجه را اعلام کرده است.»

در این روز در بخشی از حسینیه ایستگاه صلواتی و پاسخگویی به سوالات شرعی از طرف طلاب حوزه علمیه در راهروی حسینیه برقرار بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top