بستن

فراخوان اولین جشنواره استانی «برکه خلاقیت» برای معلمان منتشر شد

هفت‌برکه: اولین دوره جشنواره استانی الگوی برتر تدریس، یادواره نیک‌اندیش مدرسه‌ساز، حاج‌ غلامحسین قمری، با عنوان «برکه خلاقیت» به میزبانی آموزش و پرورش گراش برگزار می‌شود. 

رستم‌پور، معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان گراش، گفت: «این جشنواره استانی به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش و با همکاری دبستان قمری برگزار خواهد شد. همه‌ی آموزگاران سراسر استان فارس می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. به رقابت گذاشتن شیوه‌های نوین تدریس جهت آشنایی شیوه تدریس برتر، ارتقا سطح علمی و صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران سراسر استان و به اشتراک گذاشتن تجربیات تدریس آموزگاران سراسر استان از جمله اهداف ما در این جشنواره استانی است.»

او در مورد شکل و زمانبندی برگزاری این جشنواره نیز توضیح داد: «ما در دوره اول این جشنواره، موضوعاتی چالشی را از کتاب‌های علوم و ریاضی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم انتخاب کرده‌ایم که آموزگارانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، می‌بایست فیلم‌های تدریس خود در این موضوعات برای دبیرخانه جشنواره، مستقر در آموزش و پرورش گراش ارسال کنند. مهلت ارسال آثار نیز تا پایان آذر امسال تعیین شده است. امیدواریم تا پایان دی‌ماه داوری آثار به سرانجام برسد تا در بهمن‌ماه بتوانیم با حضور مسئولان استانی، اختتامیه این جشنواره را برگزار کنیم.»

روابط عمومی آ.پ. گراش نیز افزود: «این جشنواره صرفاً ویژه‌ی کسانی که الآن معلم هستند، نیست. هر کسی که سابقه‌ای در تدریس دارد می‌تواند در آن شرکت کند. هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند در تدریس خلاقانه سه پایه چهارم تا ششم و دو درس ریاضی و علوم موفق باشد، می‌تواند فیلم تدریسش را برای دبیرخانه ارسال کند، گرچه اصلا معلمی نکرده باشد.»

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گراش، همزمان با نشست مسئولان آموزش و پرورش با مدیران مدارس شهرستان گراش، با حضور حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه؛ دکتر فرجی، مدیر آ.پ گراش؛ معاونین و حاج‌ حیدر خدادادی، نیک‌اندیش حامی جشنواره، از پوستر جشنواره الگوی برتر تدریس، یادواره نیک‌اندیش مدرسه‌ساز، حاج‌ غلامحسین قمری گراشی رونمایی شد.
مهرزاد رستم‌پور،‌ معاون آموزشی آ.پ. گراش، گفت:«از خیّر محترم، حاج‌ حیدر خدادادی که حامی برنامه‌های آموزشی و پرورشی ما هستند تقدیر می‌کنیم. ان‌شالله یاد و خاطره‌ی حاج‌ غلامحسین قمری گراشی، بانی خیر دبستان قمری، نیز زنده نگه داشته شود و قطعا با این عمل زیبا روح ایشان نیز در آرامش خواهد بود.»

طبق شیوه‌نامه‌ی جشنواره، محتوای جشنواره بدین شرح است:

در پایه چهارم، از کتاب ریاضی این موضوعات انتخاب شده است: فصل سوم: ضرب دو عدد دو رقمی؛ فصل سوم: تقسیم بر اعداد دو رقمی؛ و فصل ششم: مبحث محیط و مساحت.

در پایه پنجم، از کتاب علوم تجربی، موضوعات زیر انتخاب شده: درس ۲: ماده تغییر می‌کند، درس ۵: حرکت بدن، درس ۸: کارها آسان می‌شود.

در پایه ششم، از کتاب ریاضی این موضوعات انتخاب شده است: فصل ۲: محاسبات کسر؛ فصل۳: تقسیم یک عدد بر عدد اعشاری؛ و فصل ۵: مبحث طول و سطح.

در این شیوه‌نامه، تقویم جشنواره به این شکل تنظیم شده است: فراخوان در هفته پایانی مهر ۱۴۰۲ انتشار یافت. افرادی که مایل به شرکت در جشنواره هستند تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مهلت دارند که آثار خود را ارسال کنند. آثار تا پایان دی‌ماه داوری خواهد شد و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

به نفرات اول تا سوم در این جشنواره جوایزی تعلق خواهد گرفت: نفر اول: تندیس جشنواره، لوح‌ سپاس و ۳ میلیون تومان جایزه نقدی. نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح‌ سپاس و ۲ میلیون تومان جایزه نقدی. و نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح‌ سپاس و یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند با شماره ۰۹۳۷۸۴۳۹۱۴۲ برای ارسال آثار و ارتباط با دبیرخانه در تماس باشند.

شیوه‌نامه این جشنواره را می‌توانید از سایت آموزش و پرورش گراش دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top