بستن

اشکال‌هایی در برنامه‌ریزی هیات فوتبال گراش

اعلام برنامه هیات فوتبال برای سال ۱۳۹۲ در ابتدای سال می‌تواند نویدبخش تلاش هیات برای برنامه‌ریزی مناسب باشد. اما این برنامه دارای برخی مواردی است که از همان ابتدا با اما و اگر روبه‌رو شده است. بخشی از انتقادها در کامنت‌های مطلب بازتاب داشت.

یکی از خوانندگان گریشنا نقدهای موجود را دسته بندی کرده و برای ما ارسال کرده است. هیات فوتبال می‌تواند نظر خود در مورد برنامه اعلامی و این مطلب را برای گریشنا ارسال کند. 

به دنبال درج مطلبی با عنوان (برنامه فوتبالی‌ها برای سال ۹۲) در سایت گریشنا نقدی بر آن جهت علاقه‌مندان و دلسوزان ورزش فوتبال شهرستان ارایه می‌گردد.

وقتی فوتبال گراش در سال ۹۱ بررسی می‌شود به این نتیجه می‌رسیم به غیر از برگزاری مسابقات فوتبال در رده بزرگسالان و برگزاری مسابقات نوجوانان آن هم با حضور سه تیم، دیگر هیچ مسابقه رسمی در سال گذشته برگزار نگردیده است. متاسفانه با وجود برگزاری مسابقات دسته اول شهرستان، خروجی این مسابقات مشخص نیست و قهرمان آن به هیچ مسابقه استانی اعزام نمی‌شوند.

در خصوص بازی‌های بزرگسالان در سال ۹۱ با وجود اتمام بازی‌های به استناد اظهارنظر بعضی از تیم‌ها متاسفانه تاکنون تیم‌های سقوط‌کننده به دسته دوم به دلیل اشتباه در صدور کارت بازیکنان سرباز توسط هیات فوتبال مشخص نیست و بازی‌های نوجوانان نیز با وجود شرکت سه تیم، به اتمام نرسید.

تقویم تهیه شده برای مسابقات فوتبال سال ۹۲ را می‌توان به دو بخش تقسیم نمود. بخشی از مسابقات از وظایف ذاتی هیات فوتبال می‌باشد.

برگزاری مسابقات پایه و رده‌های سنی، مسابقات رسمی باشگاهی دسته اول و دوم از وظایف هیات و برگزاری تورنمنت‌ها و مسابقات ادارات و ارگان‌های دولتی از وظایف هیات نمی‌باشد. تقویم تهیه شده جهت سال ۹۲ چند ایراد وجود دارد.

۱. برگزاری مسابقات نوجوانان در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۲ آن هم یک روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که قطعا برگزاری مسابقات ۵ روز تا یک هفته بعد از انتخابات توسط مسئولین ارشد سیاسی استان و شهرستان ممنوع می‌باشد و همچنین با این موضوع که بلافاصله بعد از امتحانات خرداد دانش‌آموزان،بدون تمرین وارد مسابقات می‌شوند، مورد توجه قرار نگرفته است.

۲. پیش‌بینی برگزاری مسابقات نوجوانان، نونهالان و جوانان به صورت پشت سر هم را نیز می‌توان از اشکالان وارد به تقویم دانست.

در این خصوص می‌توان از اوایل تیرماه یکی از بازی‌های رده سنی را شروع نمود. با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه، زمین چمن، در نظر گرفتن زمان تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، سرد بودن هوا برای تمرین در نیمه دوم سال (به این دلیل که زمان تمرین تیم‌های شهرستان، شب می‌باشد) و درگیر بودن داوران در مسابقات استانی در نیمه دوم سال بهترین زمان برای شروع مسابقات دسته اول و دوم بزرگسالان از اواخر تیرماه می‌باشد که امسال می‌توان از ابتدای ماه مبارک رمضان این مسابقات را شروع نمود و بعد از آن بلافاصله بازی‌های جوانان را شروع کرد.

۳. اگر چه به دلیل اجرای طرح کنترل جمعیت، جمعیت جوان جامعه کاهش یافته و شهر گراش نیز از قضیه مستثنی نیست و همچنین به دلیل علاقه جوانان به بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی و استفاده از ماهواره، حضور جوانان و نوجوانان در عرصه ورزش کمرنگ شده و لیکن می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در نیمه دوم سال حتی مسابقات باشگاهی رده سنی امید را نیز برگزار کرد.

۴. سال‌های سال است که در سرتاسر کشور از جمله استان فارس فوتسال و فوتبال از هم تفکیک شده است. یکی از تیم‌های شهرستان در دو سال اخیر در مسابقات استان شرکت نموده است ولی به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست (چرا که شرکت‌ها آن‌ها به صورت مقطعی بوده) نتایج مناسبی کسب نگردیده، پس لازم است از یک جا کار را شروع کرد و بازیکنان فوتسال و فوتبال را از هم تفکیک نمود. چرا که گراش چیزی کم از شهرستان‌های کوچکی همانند صفاشهر و …ندارد که در فوتسال استان و کشور می‌درخشند.

۵. در بحث نمایندگان شهرستان که به عنوان نمایندگان استان در مسابقات کشوری حضور دارند لازم است هیات فوتبال توجه ویژه به این تیم‌ها داشته باشند. و لیکن به غیر از مسئول محترم هیات و مسئول کمیته داوران و همچنین برادر زحمتکش آقای حاج نجات آشفته سایر اعضا پیگیر امور نبوده و حتی چهار نفر از اعضای هیات به خاطر قسم خوردن، حتی یک ثانیه در محل بازی‌های حضور نیافته‌اند که بازی‌های مسابقات نمایندگان شهرشان را تماشا نمایند که این جای بسی تامل دارد.

پیش‌نهاد برگزاری بازی‌های دسته یک و دو در نیمه دوم مهرماه، همزمان با شروع مسابقات لیگ ۳ کشوری، قطعا مشکلاتی را برای نماینده استان و شهرستان به وجود خواهد آورد که لازم است در این خصوص نیز تجدیدنظر شود.

۶. علاوه بر برگزاری مسابقات، برگزاری کلاس‌های داوری و سرمربیگری و همچنین تشکیل مدرسه فوتبال نیز باید مورد توجه هیات محترم باشد که متاسفانه سال‌های سال است که به بهانه عدم استقبال متقاضیان، این امر تحقق نیافته است. در سال ۹۱ برای برگزاری مدرسه فوتبال از سوی هیات فوتبال استان یک سهمیه برای شهرستان اخصاص یافت و متقاضی هم وجود داشت ولی به دلیل کارشکنی یکی از اعضای هیات به این بهانه که هیات فوتبال می‌خواهد این کار را دنبال نماید، امتیاز اختصاص یافته از بین رفت و هیات فوتبال هم از تشکیل مدرسه فوتبال خودداری نمود.

امید است که همه نیروهای دلسوز وارد صحنه شده و در جهت توسعه و پیشرفت فوتبال، یار و یاور دست اندرکاران امر ورزش و فوتبال شوند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

9 نظر

  1. با سلام .کاملا مشخص است که این مطالب چه کسی و باچه نیتی نوشته است ایشان دلشان برای تیم خودشان می سوزد نه برای فوتبال گراش .صد البته که تقویم هیات هم دارای اشکالاتی است….

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فوتبال دوستان گراش،
    اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم میتوان فهمید که غیر از دو یا سه تیم در گراش دیگر تیم ها در فوتسال هیچگونه فعالیتی ندارند و متاسفانه فوتال گراش را به حاشیه میکشند و باید مابقی تیم ها قربانی برنامه ریزی جانب دارانه آقایان شوند چون در فصل گذشته به مراتب از سالهای دیگر کیفیت فوتبال گراش بالاتر بوده است و به دلیل اینکه بازی ها در ماه مبارک رمضان آغاز میشد با استقبال بسیار زیاد تماشاچیان روبرو بود و فوتبال دوستان گراش نمیدانند دلیل این تغییر برنامه چیست؟
    میخواهم از شما بپرسم مگر نمیشود لیگ فوتسال را در فصل سردسیر در سالن برگزار کرد که هم فوتبال و هم فوتسال در زمان مناسب برگزار شود که هم از استقبال زیادی برخوردار باشد و هم تیمها آمادگی کافی را داشته باشند؟
    چرا به خاطر چند تیم فوتسال و برنامه ریزی غلط آقایان باید کل تیمهای فوتبال گراش قربانی شوند؟
    مگر آقایان نمیدانند که اکثر تیمهای گراش دانشجویانی دارند که فقط در تعطیلات تابستان در گراش هستند و اول مهر باید به دانشگاه های خود برگردند؟

  3. بهتر بگو که برنامه ها برطبق نظر تیم پیروزی نیست و خودتو راحت کن
    دیگه لزومی نداشت این همه برنامه ریزی کنی (…).دست اوردتون توی این چند سال چی بوده؟
    آیا یک بازیکن به تیم بالاتر معرفی کردین که در سطح استانی و بالاتر مشهور بشه؟
    فقط نشستین و ستارگان دیگر تیمها رو گرفتین و نابودشون کردین و بازیکنان شهرهای اطراف مثل بنارویه!!!! استفاده کردین

  4. به نظر شما زمین چمن استادیوم اونم توی زمستون, کشش هست تا بازی رو داره ؟
    تا تقی به توقی خورد و بارون اومد بازی ها یه هفته کنسل ش میکنن هیات.
    ضمنا! خیلی ها از دبی عربیو بقیه کشورهای به عشق این فوتبال تابستون رو میان گراش.
    این آقایی که هی میگه پیروزی پیروزی؛ هیچ ربطی به باشگاه پیروزی نداره. همه ی نیم ها بجز دو تا مخالف این برنامه هستن

  5. چرا دارین فوتبال گراش رو دو قطبی میکنین؟
    از مقام و مسولیت خودتون سواستفاده نکنین؟
    مگه بقیه تیم ها گراشی نیستن؟
    مگه بقیه تیم ها نظر ندارن و فقط هیات اجرایی باید جانب داری کنه؟
    تابستون فصل فوتباله ولی حالا چون گراش جوان میخواد تیم فوتسال بده باید کل برنامه ها عوض بشه و همه تیمها باید طبق برنامه آقایون برنامه ریزی کنن…

  6. شایعاتی شنیده میشه که بعضی از اعضای هیئت فوتبال با کینه توزی و غرض ورزی قصد دارند نمایندگان شایسته شهرستان و استان رو در مسابقات لیگ دسته ۳ و جوانان از شرکت در مسابقات سال آینده دلسرد و اعلام انصراف نمایند.
    لذا لازم است متولیان امر به هوش باشند و نگذارند فوتبال شهرستان به عقب برگردد.

  7. بزرگترین مشکلی که در فوتبال گراش وجود دارد. مسئولان تیمها در هیات فوتبال گراش سِمَت دارند.
    رییس هیات فوتبال: اسماعیل حسن‌نژاد( اتحاد)
    قائم مقام هیات: عبدالمهدی مهروری( شاهین)
    نایب‌رییس: خانم پورشمسی
    دبیر هیات: شاکر آشفته( ستاره آبی)
    مسئول کمیته قضایی و انضباطی: حاج مهدی جعفری(مقاومت)
    مسئول کمیته قراردادها: فاضل آشفته( ستاره آبی)
    مسئول کمیته مسابقات: عبدالرضا افشار(گراش جوان)
    مسئول کمیته فوتسال: غلامرضا افشار( گراش جوان)
    مسئول کمیته داوران: عبدالرضا حسین‌پور( پرسپولیس)
    روشن است که هر کس لابی قویتری داشته باشد میتواند به همان اندازه با شرایط تیم خودشان برنامه ها را تنظیم کنند.
    نکته ی دیگری را که باید متذکر شد، بدلیل کمبود داور و اینکه تعدادی از داوران که با حرف شنوی از برخی از دوستان در صورت مغایرت با برنامه های خودشان تهدید میکنند که داورانمان را برای قضاوت در اختیارتان نمیگذاریم.

  8. باسلام
    باز هم صحبت هایی از روی تعصب،غیرمنطقی و احساسی!!!
    تا کی فوتبالیستهای نوجوانان و جوانان شهرمان باید چوب تعصبات کورکورانه مسئولین رو بخورند.
    متاسفانه ورزش آموزش و پرورش که تو سال تحصیلی۹۱-۹۲ در خواب خرگوشی بود و استعدادهای شهرمان پشت در ماندند.
    تا کی ؟!
    تا چه وقت؟!
    چرا مسدولین تیم های گراش جوان و هلال احمر که در مسابقات استانی و کشوری شرکت دارند در کنار هیات فوتبال نمینشینند و برای پیشرفت شهر تعامل نمیکنند؟؟؟
    در این چند ساله چند فوتبالیست جدید معرفی کرده اید؟؟؟
    خداوکیلی جای افسوس دارد !!!
    به فکر استعداد های شهرمان باشید نه اهداف شخصی خود و تیم هایتان!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top