بستن

خیریه صولت عنیبه یکی از ۴ مرکز بزرگ خیریه کشور افتتاح شد

هفت برکه: در دهمین سال فعالیت خیریه عنیبه ساختمان و مرکز اشتغال‌زایی این خیریه با هزینه ۲۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش هفت برکه بیستم مهر ماه ۱۴۰۲، روبان افتتاحیه‌ی ساختمان اداری مرکز خیریه‌ی عنیبیه با دستان حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور دولت سیزدهم، با سلام و صلوات بریده شد و این موسسه‌ی خیرساز به صورت رسمی در این ساختمان فعالیت خود ادامه می‌دهد. پروژه ساختمان خیریه صولت عنیبیه در زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع و با زیربنای دو هزار و ششصد متر مربع با همت حاج علی اکبر فروزش با هزینه‌ی ۲۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان ساخته شد.

این موسسه دارای ساختمان اداری، کارگاه‌های اشتغال، صندوق اعطای وام، دفتر و انبار ستاد جهیزیه آسان، مجتمع نانوایی، ۲ واحد سردخانه،نمازخانه خواهران و برادران، ساختمان سرایداری است.

مرکز خیریه‌ی صولت عنیبه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال ۹۲ فعالیت خیرخواهانه خود را در گراش آغاز کرد این انجمن در آبان ۹۶ به عنوان دومین سمن گراش مجوز ثبت گرفت.

این مرکز پیش از این در ساختمانی در نزدیکی هفت‌برکه زیر نظر مسجد ولی عصر(عج)  و محل سابق آزمایشگاه مرکزی گراش در زمینه‌های اشتغالزایی و اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، فعالیت‌هایی عام‌المنفعه داشت. این موسسه با نام حاج علی‌اکبر فروزش به عنوان بانی خیر و حاج عبدالکریم جعفری به عنوان یکی از مدیران اصلی گره خورده است.

عبدالملکی، مشاور رییس جمهور، این بار خود را به عنوان عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می‌کند و می‌گوید:«این بار نه به عنوان نماینده دولت که به عنوان عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) از همه عزیزان تشکر می‌کنم. حضور ما در این نقطه یکی از خوشایندترین اتفاق‌هایی بوده که ظرف چند ماه گذشته برای بنده افتاده است.»

او با بیان این که انتظار این را نداشتم که اتفاقی به این بزرگی توسط خیرین در منطقه صورت گرفته باشد گفت:«متعجب شدم و اصلا انتظارش را نداشتم اتفاقی به این بزرگی توسط خیرین این منطقه صورت گرفته باشد. ما همیشه می‌دانستیم که در این منطقه خیرین بزرگی هستند و کارهای بزرگی انجام می‌دهند من خودم وجه‌ی کمیته امدادی دارم الان به عنوان عضو هیات امنا کمیته امداد انجام وظیفه می‌کنم برایم جالب و تعجب انگیز بود. خدا را شکر می‌کنم در یک موسسه خیریه چند صد میلیارد تومان کار خیر در جهت معیشت مردم و ایجاد اشتغال هزینه شده است. واقعا کار بزرگی است.»

حجت‌الاسلام غلامی، امام جماعت مسجد ولی عصر(عج) با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز خیریه در سال‌های گذشته گفت:«دکتر حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، مکانی که الان با حضور شما افتتاح می‌شود در کشور جز ۴ مجموعه‌ بزرگی است که با همکاری کمیته امداد کشور فعالیت می‌کند. حوزه خدمت‌رسانی این خیریه در سطح شهرستان، استان و استان‌های دیگر است. ساخت پروژه‌هایی در حوزه سلامت، مذهبی، فرهنگی، آموزشی و خدماتی، ساخت ۲۲ پروژه به ارزش حدود ۹۳ میلیارد تومان شامل؛ درمانگاه، مسجد، مجتمع فرهنگی و مذهبی، مدرسه، حسینیه،سالن اجتماعات، پایگاه اورژانس، خانه‌های بهداشت، آزمایشگاه و تجهیز آن و واحدهای مسکونی جهت افراد، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که موسسه در طول این مدت با همت خیرین به سرانجام رسانده است.»

او در رابطه با مبالغ هزینه شده در خیریه، گفت:«۴۲ میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون تومان تا امروز کمک‌های نقدی داشته‌ایم. ۱۸ میلیارد و هشتصد و چهل میلیون تومان صرف توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد بی‌بضاعت شده است. ۲۵ میلیارد و ششصد و چهل میلیون تومان نیز با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه به افراد تحت پوشش و سایرین، وام اعطا شده است.»

او با اشاره به برنامه‌های مرکز خیریه عنیبیه برای آینده، گفت:«ساخت بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی، ساخت ۲۰۰واحد مسکونی جهت خانواده‌های تحت پوشش، ساخت واحد مسکونی جهت پرسنل خیریه و ساخت انبار جهت خیریه و جهیزیه ازدواج آسان، چهار طرحی است که در دستور کار خیریه جهت احداث می‌باشد.»

حجت‌الاسلام غلامی در پایان گفت:«این خیریه با تحت پوشش قرار دادن ۱۴۵۰ خانوار بی‌سرپرست و کم درآمد از کل منطقه، ۳۵۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت و ۱۴۵ ایتام و ۱۸۷ بیمار سرطانی و لاعلاج از منطقه به صورت کمک ماهیانه نقدی و بسته‌های معیشتی به افراد سرویس‌دهی می‌کند. روزانه تعداد زیادی نیز افراد متفرقه مراجعه می‌کنند که دست خالی از خیریه نمی‌روند.»

ساختمان جدید خیریه عنیبه در غرب گراش و انتهای بلوار شهدا قرار دارد. محلی که پیش از این به عنوان دانشکده علوم قرآنی شناخته می‌شد قرار است در آینده به بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تبدیل شود. 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. درود و سلام بر همه خیرین و نیک اندیشان گراش و همه باعث و بانیان خیریه در منطقه.از جناب اقای فروزش
    نیک اندیش گرامی و دست اندرکاران به خصوص حاج کریم مرد خستگی ناپذیر تشکر می کنم .سربلند و سلامت باشند .

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    فاستبقوا الخیرات.
    دست رحمت خداوندی از آستین خیرین بااخلاص.
    خیرین که جز زدودن غم از غم زده ای و رفع مشکل از بینوایی و ترمیم زخم جانکاه فقر از فقیری هدفی ندارند.
    بسی شکر که خداوند چنین بندگانی را در این دیار تفتیده آنهم در وا نفسای زمانه برای دیارمان افریده.
    و به تبعیت از این فرمایش معصوم که فرمود: من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق.دعاگو و قدردان این خیرین و واسطه های رحمت الهی هستیم.عمرشان باعزت و رزقشان پربرکت باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top