بستن

گراش میزبان جشن هفته وحدت جنوب فارس

هفت‌برکه: جشن میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و فرزند گرانقدرش امام جعفر صادق علیه السلام به سنت هر ساله شب میلاد در مسجد امام زین‌العابدین گراش برگزار شد. 

به گزارش هفت‌برکه به مناسبت هفته وحدت دهم مهرماه ۱۴۰۲ جشنی با حضور اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه در مسجد امام زین العابدین علیه السلام گراش برگزار شد.

حجت الاسلام بخشایش پور امام جمعه گراش گفت: هفته وحدت در جنوب استان فارس یکی از بی مانند ترین هفته ها و جلسات هم اندیشی علما، نخبگان و مردم اهل تسنن و تشیع است که بهترین الگو برای معرفی به سراسر امت اسلام در جهان کنونی است.

وی افزود: با همت مردم و علمای منطقه این وحدت تا به امروز با قدرت راه خود را ادامه می دهد.

شیخ زمانی معاون امور قرآنی مدرسه دینی شهرستان اوز که با دیگر علمای اهل سنت از شهرستان های اوز و خنج در این مراسم حضور داشتند نیز از هفته وحدت به عنوان یکی از مهمترین مسائل مطرح کشور یاد کرد و گفت: وحدت میان اهل سنت و شیعیان سبب رشد و ترقی فرهنگ اسلامی در جامعه می شود و در کنار مسئله امنیت کشور حفظ خواهد شد.

وی افزود: وحدت در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و از طرف دیگر از تفرقه منع کرده است چرا که نتیجه اختلاف بین امت اسلامی نابود شدن دین است و این همان چیزی است که دشمنان اسلام به دنبال آن هستند.

حجت الاسلام حاتمیان مدیر کل سابق فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور که از میهمانان ویژه این مراسم بود نیز هفته وحدت را یک فرصت بسیار مغتنم برای ایجاد همدلی و اخوت بین امت اسلامی دانست و گفت: می توان از این فرصت به شکل بسیار خوبی برای تحلیل مبانی وحدت و اندیشه بزرگان دینی استفاده کرد.

وی افزود: امروزه دشمنان به دنبال توطئه هستند تا با رخنه و نفوذ در بین امت اسلامی، تنش و اختلاف ایجاد کنندو از این طریق اقتدار و عظمت امت را بشکنند.

حجت الاسلام حاتمیان به آیاتی از قرآن با محوریت وحدت اشاره کرد و گفت: قرآن کریم و وجود مبارک پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ما را دعوت به وحدت و اخوت می کنند و از اختلافاتی که ممکن است وحدت امت اسلامی را از بین ببرد نهی می کنند.

مراسم میلاد مسعود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام هر ساله در شب هفدهم ربیع الاول در مسجد امام زین العابدین علیه السلام گراش برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top