بستن

یورش دوندگان گراشی به مقام‌های کشوری

هفت‌برکه: میثم بزازی و عبدالمجید نادرپور، دو دونده گراشی که در قالب تیم استان فارس به مسابقات کشوری رده نوجوانان راه یافته بودند، چهار مقام برتر را به ارمغان آوردند: میثم بزازی مقام اول دو رله (امدادی) و مقام چهارم دو ۴۰۰ متر؛ و عبدالمجید نادرپور مقام دوم دو ۱۰۰ متر و مقام دوم دو ۲۰۰ متر را کسب کرد.

به گزارش هیات دو و میدانی، این دوره از مسابقات کشوری رده سنی نوجوانان در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و دوندگان در دو روز دهم و یازدهم مهرماه ۱۴۰۲ به رقابت پرداختند. عبدالمجید نادرپور به دلیل مصدومیت نتوانست در ماده رله (امدادی) شرکت کند.

محمدعلی نادرپور، رییس هیات دو و میدانی گراش، درباره‌ی این مسابقات گفت: «این مسابقات کشوری هر شش ماه یک‌بار برگزار می‌شود و از هر استان یک تیم اعزام می‌شود که باید بالاتر از چهار ورزشکار در آن تیم باشد چون باید هر تیم بتواند در دوهای امدادی نیز شرکت کند. در این مسابقات، رکورد بالاتر به اردوی تیم ملی معرفی می‌شود.»

او در مورد دو رله نیز توضیح داد: «در دو امدادی، یک چوب بین چهار دونده دست به دست می‌شود. دونده‌ی اول چوبی را به دونده دوم می‌رساند و او به دونده سوم و تا آخر. ما سه نوع دو امدادی داریم: نوع اول، ۴ در ۱۰۰ متر، که در آن هر دونده بعد از تحویل گرفتن چوب، ۱۰۰ متر می‌دود. نوع دوم، ۴ در ۴۰۰ متر است که در آن هر دونده ۴۰۰ متر می‌دود. و نوع سوم، رله امدادی (یا سوییسی) است که در آن نفر اول ۱۰۰ متر، نفر دوم، ۲۰۰ متر، نفر سوم ۳۰۰ متر و نفر آخر ۴۰۰ متر می‌دود.»

گفتنی است که در مسابقات انتخابی نوجوانان کشوری که چهارم مهرماه در شیراز برگزار شد، از شهرستان گراش سه دونده موفق شده بودند که در مجموع شش مقام اول و دوم را به دست آورند: عبدالمجید نادرپور، مقام اول در دو ۱۰۰ متر و مقام اول در دو ۲۰۰ متر؛ میثم بزازی مقام اول در دو ۴۰۰ متر و مقام دوم در دو ۱۰۰ متر؛ حامد شهریاری مقام اول در پرتاب نیزه و مقام دوم در پرتاب دیسک.

اما به گفته‌ی رییس هیات دو و میدانی گراش، حامد شهریاری موفق به کسب سهمیه برای حضور در رقابت‌های کشوری نشد. نادرپور توضیح داد: «دو و میدانی ۲۵ ماده دارد، ولی تنها ۸ نفر از نفرات برتر هر استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. شهریاری با این که مقام اول استان را کسب کرده بود، اما رکوردش کمتر از رکورد کشوری بود، متاسفانه از سهمیه‌ی استان کم شد.»

آیین استقبال از این مقام‌آوران امروز پنجشنبه، ۱۳ مهرماه، روبه‌روی شهرداری گراش برگزار شد.

 

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top