بستن

یک تصادف مرگبار دیگر در بلوار خلیج فارس

هفت برکه: شهربانو سلمانی ۷۶ ساله در حال عبور از عرض بلوار خلیج فارس، روبه‌روی ساختمان آل فرج، در تصادف با پژو پارس به شدت مصدوم و یک ساعت بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

به گزارش هفت برکه: ظهر امروز، ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، شهربانو سلمانی به همراه عروسش به قصد درج امضا برای تکمیل مراحل اداری پروژه‎‌ی مسکن ملی، راهی ساختمان آل‌فرج بودند. آن‌ها سمت دیگر بلوار از تاکسی پیاده می‌شوند و زمان رد شدن از خیابان وقتی شهربانو سلمانی تنها یک قدم از عروسش جلو می‌زند، حادثه رخ می‌دهد. شدت تصادف، او را به سمت بالا و روی سقف خودرو پرت می‌کند. راننده‌ی پژو پارسی که با شهربانوی۷۶ ساله تصادف می‌کند نیز گراشی است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر؛ محمد شکاری رئیس، جمعیت هلال‌احمر شهرستان گفت:«ساعت ۱۲:۳۷ دقیقه طی اعلام مردمی مبنی بر برخورد خودرو سواری با عابر پیاده در بلوار خلیج فارس و نیاز به تیم‌های امدادو نجات، یک تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات شهدای امدادگر با خودرو‌های آمبولانس پس از هماهنگی با مرکز eoc استان فارس، به محل حادثه اعزام شدند.»

او ادامه داد:«پس از ایمن‌سازی صحنه و انجام اقدامات اولیه تنها مصدوم این حادثه، جهت سیر مراحل درمان، توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) گراش منتقل شد.»

ناصردلخوش، رییس اورژانس ۱۱۵ گراش می‌گوید: «مصدوم از ناحیه سر و صورت دچار صدمه شده بود همچنین شکستگی در دست و پا نیز داشت اما تا زمان انتقال به بیمارستان، به هوش بود.»

صادق ظرافت، پسر خواهر مرحوم با اشاره به این که او تنها یک ساعت بعد از حادثه زنده بود، ادامه داد:«این یک گمانه‌زنی است اما فکر می‌کنم سرعت زیاد خودرو باعث این اتفاق شده است. در بیمارستان مراحل درمان شروع شده بود از سر خاله عکس‌برداری و سی تی اسکن انجام شد اما به نظر می‌رسد به دلیل خونریزی داخلی او نتوانست دوام بیاورد و حوالی ساعت ۲ از دنیا رفت.»

 بودن یا نبودن دست‌انداز در بلوار خلیج فارس بحث اصلی شهروندانی بود که در محل حادثه تجمع کرده بودند.

با نداشتن جاده کمربندی، بلوار خلیج فارس مسیر اصلی عبور خودروهای محلی و عبوری به سمت لار است. عریض بودن این بلوار و نداشتن محل مناسب برای عبور عابر پیاده باعث شده است در دو سال گذشته این بلوار شاهد حوادث ترافیکی زیادی باشد، تیرماه امسال برخورد پراید با چهار عابر پیاده گزارش شده بود. علیرضا آخوندی نیز ابتدای امسال در این بلوار موتورسیکلت دچار حادثه شد.

دوسال پیش در خرداد سال ۱۴۰۰ یک عابر افغانستانی در این بلوار و نقطه‌ای بالاتر با خودرو سمند تصادف کرد و در دم جان داد.«تصادف شدید در بلوار خلیج فارس،کارگر افغانستانی در دم جان سپرد.»

سروان رسول رنجبر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سابق گراش در آن سال گفته بود: «در بلوار خلیج فارس تعداد زیاد تصادف‌ و انحراف‌ از مسیر اتفاق می‌افتد. بسیاری از رانندگان در این مسیر از سرعت مجاز تخطی می‌کنند.»

با توجه به افزایش تعداد امکان تجاری و خدماتی در دو سمت بلوار، بلوار خلیج فارس در بخش داخل محدوده خدماتی شهر نیازمند مسیرهای مطمئن عبور عابر پیاده است که می‌تواند به صورت خط عابر پیاده، پل عابر پیاده، سرعت‌کاه و .. باشد. احداث سریع‌تر کمربندی جدید شهر گراش نیز عامل موثری در کاهش بار ترافیکی و کاهش حوادث این مسیر پر حادثه باشد. در بخش جاده‌ای بلوار به سمت لار نیز ایمن‌سازی حاشیه جاده در جلسه امسال شورای ترافیک مطرح شده بود. 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top