بستن

یازدهمین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی افتتاح شد

هفت‌برکه: ۹ عکاس و پنج فیلم‌ساز حاصل نگاهشان به محرم را در یازدهمین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی به معرض تماشا گذاشتند. این سوگواره عصر امروز، سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲، با حضور هنرمندان و فرهنگ‌دوستان در گالری اُ افتتاح شد و تا شنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۱۸ تا ۲۳ به روی بازدیدکنندگان باز است (خبر در هفت‌برکه).

فاطمه ابراهیمی، هادی افشار، هانیه امانی، مسلم پورشمسی، محمد حاجی‌نژاد، علی رایگان، شیدا شرقی، نازنین کشاورز و سهیلا نوروزپور، ۹ عضو انجمن فیلم و عکس گراش‌اند که در این نمایشگاه عکس گروهی، رنگ عزا در محرم را به روی دیوار گالری اُ کشیده‌اند. در بخش فیلم نیز پنج نام آشنا کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاهشان را عرضه کرده‌اند: مصطفی آئینه‌افروز، امین حیدری، وحید دمساز، صالح شاکری و سعید قربانی.

آنچنان که در معرفی سوگواره در مدخل نگارخانه نیز ذکر شده است، «سوگواره عکس این دوره نگاهی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر به عکاسی دارد و به شکلی نمایشگاه گروهی عکاسان انجمن فیلم و عکس گراش است. از سوی دیگر رسانه فیلم نیز برای نخستین بار یکی از بخش‌های اصلی سوگواره را تشکیل می‌دهد تا تصویرهای محرم گراش در قالب نماهنگ و مستند بهتر در یاد و یادگار بماند.»

«قدم گذاشتن در راه خدمت به اهل بیت می‌تواند اشکالی مختلفی داشته باشد؛ و از طریق هنر، البته که چه زیبا قدم گذاشتنی است.» سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، سخنان کوتاهش را در مراسم افتتاحیه‌ی یازدهمین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی با این جمله شروع کرد.

فتحی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «الحمد لله این سوگواره سال به سال پویاتر می‌شود. تمایزی که سوگواره‌ی امسال با سال‌های قبل دارد، اضافه شدن بخش فیلم است. به نظر بنده با توجه به سابقه‌ی سیزده دوره جشنواره فیلم کوتاه کل، این انتخاب هوشمندانه‌ای است.»

او در انتها، از دست‌اندرکاران و حامیان برنامه نیز تشکر کرد: «جا دارد تشکر ویژه‌ای کنم از داوران این سوگواره، اساتیدی مثل مسلم پورشمسی، جواد آب‌افکن و خانم یزدان‌پناه. و همچنین از مجید افشار، رییس انجمن فیلم و عکس که دبیر اجرایی این سوگواره هم بود. البته که تداوم یازده دوره از این این سوگواره ممکن نبود مگر با پشتوانه‌ی حامیان این برنامه.» شورای شهر و شهرداری گراش، مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش، خیریه شباب‌البرکه، خیریه آل فرج، استودیو عکاسی پلک، چلوکبابی صالح، رسانه پندری و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش حامیان یازدهمین سوگواره بوده‌اند که با مجوز و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش برگزار می‌شود.

روبان نمایشگاه را عزیز نوبهار، مدیر بنیاد فرهنگی نوبهار و از حامیان برنامه‌های فرهنگی هنری در گراش، قیچی کرد. در پایان مراسم کوتاه افتتاحیه، لوح سپاس و هدیه‌ای نیز از طرف شورای هیئات مذهبی توسط علی‌اکبر فتحی به مجید افشار تقدیم شد.

عکس‌های هادی افشار و سهیلا نوروزپور را از مراسم افتتاحیه ببینید.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top