بستن

بخش فداغ یک مطالبه ۲۰ ساله

هفت‌برکه : به بهانه سفر وزیر کشور به گراش، فداغ‌نیوز در گزارشی آخرین وضعیت بخش شدن فداغ را بررسی کرده است. 

به گزارش فداغ‌نیوز از بیست سال قبل پرونده ارتقا فداغ به بخش روال قانونی به خود گرفته است. در دوره‌های قبل شورای اسلامی فداغ به دلیل نقص قانونی پرونده متاسفانه به نتیجه نرسید. پرونده ارتقا فداغ و خلیلی به بخش در دومین دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به هیات وزیران رفت اما به دلیل تک دهستانی بودن شهرستان گراش و جهت رفع اشکالات به وزارت کشور ارجاع شد .

در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی و یک ماه مانده به پایان ریاست جمهوری ایشان این پرونده مجددا به هیات وزیران ارسال شد اما باز هم به دلیل همان تک دهستانی بودن شهرستان گراش پرونده مجددا به وزارت کشور ارجاع گردید.

اصغر خاکبیز در این رابطه گفت: زمانی که ما احساس کردیم پرونده به بن بست خورده است با مشورت با دوستان در شورای اسلامی قرار بر این شد که پرونده را از وزارت کشور دنبال نماییم. رایزنی‌های فراوانی انجام گرفت تا وزارت کشور از طریق مدیر کل سیاسی و مدیر کل تقسیمات کشوری و کارشناسان ارشد وزارت کشور راهکاری بدهند. پرونده به نماینده شهرستان ارجاع شد و همکاری نماینده باعث شد تا کارشناسان وزارت کشور جهت رفع مشکل تک دهستانی شهرستان گراش به منطقه و فداغ عزیمت و بازدید میدانی نمایند.

خاکبیز در مورد نتیجه این بازدید گفت: در بازدید میدانی کارشناسان وزارت کشور به این نتیجه رسیدند که باید بخش مرکزی حذف شود. حذف بخش مرکزی در دستور کار شورای اسلامی فداغ قرار گرفت و جهت رسیدن به این منظور هم با مسئولین شهرستان دائم در تماس بودیم. حذف بخش مرکزی یعنی تعداد ۱۵ هزار نفر از مرد دهستانهای فداغ و خلیلی از گراش جدا شوند و حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ نفر از شهرستان گراش از بخش مرکزی جدا شوند.

جابجایی فرماندار این روند را دوباره تغییر داد. خاکبیز گفت: غلامپور فرماندار وقت شهرستان موافقت خود را با حذف بخش مرکزی و ارتقای فداغ و خلیلی اعلام نمود. اما غلامپور جای خود را به طاهرزاده داد و پرونده به ایشان محول گردید. طاهر زاده در ابتدا مخالف حذف بخش مرکزی بودند اما یک شرط گذاشتند که نامه فرماندار قبل را بیاورید تا من آنرا تایید نمایم و به استانداری ارسال نمایم. با رایزنی های فراوان که با استانداری و دفتر تقسیمات کشوری انجام گرفت اصل نامه فرماندار سابق شهرستان به فرمانداری شهرستان ارجاع شد و طاهرزاده حسب همان نامه موافقت خود را با حذف بخش مرکزی و ارتقا فداغ و خلیلی به بخش اعلام نمودند.

خاکبیز در مورد جلسه با وزیر کشور گفت: جا دارد که از مسئولانی که تاکنون با ایثار و از خودگذشتگی تمام تلاش خود را برای ارتقا فداغ به بخش داشته‌اند تشکر نماییم جناب مهروری، جناب بیضایی، جناب دکتر دلخوش ، جناب مهندس وقارفرد، جناب برزگران معاون سیاسی امنیتی و دیگر عزیزان.

با هماهنگی حسین زاده نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی دکتر وحیدی وزیر کشور و استاندار برای بازدید میدانی از وضعیت زلزله زدگان اوز در منطقه حضور یافتند  و این بهترین فرصت برای رایزنی و گفتگو با وزیر کشور و استاندار بود .

قاسم هوشیار به نمایندگی از مردم فداغ در جلسه دیدار وزیر کشور و استاندار با مردم و معتمدین شهرستان گراش حضور یافت .

هوشیار در این جلسه گفت : پرونده با موضوع تقسیمات کشوری ارتقا فداغ به بخش که حدودا از بیست سال قبل از پیگیری قانونی آن می‌گذرد. در این مدت بیست سال پرونده با موضوع تک دهستانی شهرستان به هیات وزیران ارسال گردیده است یکی در آخرین دوره دولت آقای احمدی نژاد و یک بار هم در دولت آقای روحانی به هیات وزیران ارجاع شده است که هر دو بار با موضوع تک دهستانی، پرونده از دستور کار هیات وزیران خارج و برای رفع نقص پرونده به وزارت کشور ارجاع گردید.  وزارت کشور هم با اعزام دو کارشناس از نزدیک محل فداغ بازدید میدانی به عمل آوردند که پیشنهاد آنها جابجایی بخش مرکزی از شهرستان گراش تنها راه دهستان فداغ به بخش دانستند که با موافقت مسئولین محلی و فرماندار این امر قابل اجرا می‌باشد.

جناب وزیر، به عنوان نمونه یک مورد مشابه روستای فداغ با مشکل تک دهستانی در سال ۱۴۰۰ به اجرا در آمد و آن روستا به بخش ارتقا یافت. لذا درخواست داریم حضرتعالی دستور جابجایی بخش مرکزی و ارتقا مستقل بخش فداغ صادر فرمایید .

خوشبختانه اظهارات هوشیار نماینده مردم فداغ با واکنش مثبت استاندار و وزیر کشور همراه بود و انتظار می رود با پیگیری مجدد شورای اسلامی و البته حمایت رسانه‌های محلی و شهرستانی پرونده ارتقا فداغ به بخش به سرانجام برسد و شاهد بخش مستقل فداغ و خلیلی و مصوبه آن باشیم.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

1 نظر

  1. اینشالله که فداغ هم. بشود. بخش اما برادر جان سالهاست. که. آرد هم. بخش است. کوره. ومحمله. و……هم. در این منطقه شدند بخش هیچ تغییر. نکردند زیرا خانه از پای. بند. ویران. است. اما. خواجه. در نقش. ایوان. است. تا زمانی. که بودجه. واعتباری. نباشد بخش ودهیستان. وشهرستان همه اندر خم. یک. کوچه. هستنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top