هفت‌برکه: پس از اعلام نتایج کنکور دکتری، در ابتدای هفته نتایج کنکور کارشناسی ارشد نیز اعلام شد. امسال دست کم سه گراشی در مقطع دکتری و چندین نفر در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) به دانشگاه خواهند رفت. 

نکته‌ی جالب، حضور دو تن از فرهنگیان گراش در میان قبول‌شدگان دکتری است: جعفر رسولی‌نژاد و عبدالمهدی سعادت نشان دادند که همچنان دود از کنده بلند می‌شود و حالا که فراغتی حاصل شده است، می‌توان علاقه به آموختن دانش را دنبال کرد.

پندری لیست اولیه‌ای از قبول‌شدگان منتشر کرده بود که با پیگیری هفت‌برکه، این لیست در حال تکمیل شدن است. شما هم اگر از قبول‌شدگان هستید یا خبری از آنان دارید، به ما خبر بدهید.

 

قبولی‌های مقطع دکتری:

🔹 جعفر رسولی‌نژاد | دکتری زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه آزاد مشهد

یکی از اولین لیسانسه‌های زبان و ادبیات فارسی در گراش، همچنان عشقش به ادبیات فارسی می‌جنبد. جعفر رسولی‌نژاد از سال ۶۴ تا ۶۸ مقطع کارشناسی‌اش را در دانشگاه آزاد فیروزآباد خواند و با معدل ۱۸ فارغ‌التحصیل شد. او می‌گوید: «آن زمان تنها لیسانس‌های ادبیات فارسی در گراش آقایان احمد نوروزی (که یک ترم پیش از ما بود)، حاج احمد درویشی و من بودم.» رسولی‌نژاد مدرک ارشدش را هم در سال ۱۳۹۶ از دانشگاه پیام نور جهرم گرفته است.

خودش می‌گوید یکی از اهدافش از حضور در مقطع دکتری این است که به جوان‌ترها بگوید هیچوقت برای دانش آموختن دیر نیست. البته این یکی از اهدافش است. او که در رشته‌ی خودش رتبه‌ی ۱۰ کنکور را کسب کرده، مشهد را به عنوان اولویت اولش انتخاب کرده است، چون به گفته‌ی خودش: «قصد من مشهد رفتن بود و دانشگاه بهانه است. من نذر کرده‌ام که دو سال آنجا ساکن شوم. گفتم از این فرصت بهترین نتیجه را هم بگیرم.» او که ثبت نامش را هم انجام داده و از مهرماه شروع به تحصیل می‌کند، می‌گوید برای رساله‌اش هم چندین عنوان در زمینه عرفان اسلامی در ذهن دارد.

جعفر رسولی‌نژاد به شغل آزاد مشغول بوده و رسما در آموزش و پرورش استخدام نشده است. اما به صورت حق‌التدریس سال‌ها در کلاس‌های درس حضور داشته است، مثلا از سال ۶۷ تا ۷۵ در دبیرستان پسرانه، دانشسرای دختران و پسران و همچنین مدرسه راهنمایی غیر انتفاعی ابوریحان.

او یکی از معتمدین شهر گراش است که در دوره‌ی اول شورای شهر گراش، عضو این شورا بود و در دوره‌های بعد نیز در هیات‌های اجرایی انتخابات حضور داشت. او مدیریت مرکز توانبخشی بدر نینوا برای دختران معلول بالای ۱۴ سال را نیز به عهده دارد.

 

🔹 عبدالمهدی سعادت | دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد بندرعباس

عبدالمهدی سعادت نیز چهار سال پس از این که از آموزش و پرورش به فیض بازنشستگی نائل آمد، دست از تحصیل نکشیده و در همان رشته‌ی مقطع ارشدش، برای مقطع دکتری قبول شده است. او که مدرک ارشدش را در رشته روانشناسی در سال ۱۳۹۶ از دانشگاه آزاد بندرلنگه گرفته بود، برای مقطع دکتری کمی مسیرش را به سمت شرق چرخانده و به دانشگاه آزاد بندرعباس می‌رود.

سعادت در سال ۱۳۹۸ پس از سی سال خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شد. او در این مدت سمت‌های مختلفی از جمله معلمی، معاونت دبیرستان، حضور در معاونت پرورشی و مشاوره‌ی اداره و همچنین مدیریت کانون فرهنگی تربیتی را به عهده داشت. او می‌گوید: «چند سالی پس از بازنشستگی به روزمرگی و حضور در بخش ساخت‌وساز گذشت، اما با قبول شدن در مقطع دکترای روانشناسی، گوشه‌چشمی به بازار کارش هم دارم.» مهدی سعادت نمایندگی حاج کریم سعادت، مالک سرای سعادت، برای مرمت این خانه‌ی قدیمی را به عهده داشت.

 

🔹 یونس شکوه | دکتری جغرافیا برنامه ریزی شهری – واحد لار

 

قبولی‌های مقطع کارشناسی ارشد:

🔹 پارسا رحمانیان | کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات (سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته) – دانشگاه تهران

پارسا رحمانیان که سال گذشته مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه علامه طباطبایی گرفته بود، امسال به تحصیل در یکی از قدیمی‌ترین زیرشاخه‌های علوم کامپیوتر یعنی مدیریت فناوری اطلاعات (سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته) در دانشگاه تهران می‌پردازد.

رحمانیان تغییر رشته از حسابداری به فناوری اطلاعات را آگاهانه انجام داده است. او که در سال‌های اخیر در بخش مالی چندین شرکت، از جمله بانک سامان و شرکت مبنا و لاستیک بارز مشغول به کار بوده است، می‌گوید: «دلیل این است که حوزه‌ی کاری من تاکنون پیاده‌سازی نرم‌افزارهای ای.‌آر.تی. بوده است. به همین خاطر، از رشته‌ی فناوری اطلاعات می‌توانم در کارم استفاده زیادی ببرم.»

پارسا رحمانیان متولد ۱۳۷۹ و فرزند محمدصادق رحمانیان است که ما او را به نام شعری‌اش یعنی صادق رحمانی می‌شناسیم.

 

🔹راضیه سیاح | کارشناسی ارشد زیست‌شناسی گیاهی (فیزیولوژی) – دانشگاه شیراز

راضیه سیاح همین امسال مدرک کارشناسی‌اش را در رشته‌ی دبیری زیست‌شناسی از دانشگاه فرهنگیان دریافت کرده است و عملا یکی از نیروهای تازه‌نفس آموزش و پرورش گراش محسوب می‌شود. البته او برای تدریس منتظر مدرک هم نمانده و به گفته‌ی خودش، «از سال گذشته به علت کمبود نیرو برای تدریس، به صورت غیر موظف، درس فیزیک را تدریس کرده‌ام.»

سیاح متولد ۱۳۸۰ و یکی از شاعران آینده‌دار گراش است. او که از نوجوانی سابقه‌ی عضویت در انجمن شاعران و نویسندگان گراش را دارد، چند هفته پیش سردبیری انجمن شعر چشمه را از معصومه بهمنی تحویل گرفت. او جزو گروه نویسندگان چندین نمایشنامه برای هیات تعزیه‌خوانی حضرت شاهزاده قاسم(ع) نیز بوده است.

 

🔹حجت عالمی | کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) – دانشگاه شیراز

🔹علی‌رضا جعفرزاده | کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری – دانشگاه شیراز

🔹 فاطمه ناصری | کارشناسی ارشد حقوق خصوصی – دانشگاه آزاد واحد لارستان

🔹 محمد گستهم نژاد | مهندسی عمران (گرایش مهندسی ژئوتکنیک)، دانشگاه دولتی فسا 

🔹 جلال ایزدی | روانشناسی تربیتی، دانشگاه غیرانتفاعی جهرم

🔹 حاج عبادالله نادرپور | رشته حقوق خصوصی، دانشگاه آزاد لار

🔹 نسیبه نادرپور | کارشناسی ارشد معماری، دانشگاه آزاد لار

14020616 Konkoor Arshad va Doctori