بستن

زلزله در اوز: آسیب به ساختمان‌ها، آدم‌ها سالمند

هفت‌برکه: زلزله در اوز خسارت جانی نداشت اما برخی ساختمان‌ها آسیب دیده‌اند.

محمد شکاری، رییس جمعیت هلال احمر گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: با وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در ساعت ۱۹:۴۰ جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به نقاط زلزله‌دیده اعزام شدند.

شکاری گفت: «خوشبختانه این زلزله صدمه جانی نداشته است. در بررسی شهر و روستاهای گراش نیز موردی از خسارت مشاهده نشد. یک تیم ارزیاب به شهر اوز اعزام شده است و دو تیم امدادی نیز در مرکز امدادی در حال آماده‌باش هستند.»

شکاری با اشاره به اعزام یک تیم ارزیاب به شهر اوز گفت: «از روستاهای اوز خسارتی گزارش نشده است. در حال حاضر دو ساعت پس از وقوع زلزله در برخی محلات شهر اوز خسارت‌هایی به منازل به ویژه ساختمان‌های قدیمی و سازه‌های موقت گزارش شده است و این تیم ارزیاب در حال برآورد خسارت‌های وارده هستند.»

رییس هلال‌ احمر در توصیه به شهروندان گفت: «همشهریان عزیز با آرامش با امدادگران همکاری کنند. هر چند زلزله قابل پیش‌بینی نیست اما با توجه به احتمال پس‌لرزه، شهروندان هوشیاری خود را حفظ کنند و به ویژه وسایلی را که احتمال سقوط دارند به محل امن منتقل و از اسکان در سازه‌های ناپایدار خودداری کنند.»

زلزله ۴.۷ ریشتری جمعه ۲۷ مرداد در ۱۰ کیلومتر اوز و ۲۶ کیلومتر گراش رخ داد. طولانی شدن زلزله تا حدود ۲۰ ثانیه‌ای باعث هراس شهروندان شد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top