بستن

سود نقدهای رسانه‌ای در نهایت به مردم می‌رسد

هفت‌برکه : به مناسبت روز خبرنگار، از ۱۳ خبرنگار رسانه‌های شهرستان گراش در فرمانداری تجلیل شد. 

به گزارش هفت‌برکه شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲، به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران  شهرستان به ریاست محمود طاهرزاده فرماندار گراش و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفراس فرمانداری برگزار شد.

بعد از نشست خبری در مدیریت آموزش و پرورش و برنامه تجلیل و نشست خبری در شهرداری گراش این برنامه، سومین برنامه روز خبرنگار در سال ۱۴۰۲ بود. حجت عابدی روابط عمومی فرمانداری گراش در مورد تاخیر در برگزاری برنامه روز خبرنگار گفت: «قرار بود این جلسه ۱۷ مردادماه برگزار شود، اما به دلیل سفر رییس قوه قضاییه و برگزاری شورای اداری استان، همچنین جلسه شورای برنامه‌ریزی و جلسه ستاد انتخابات در مرکز استان، فرماندار در ماموریت بود و امکان برگزاری جلسه در ۱۷ مرداد وجود نداشت و به همین علت برنامه با چند روز تاخیر جلسه برگزار می‌شود.»

فرماندار : در هفته دولت پاسخگوی خبرنگاران خواهیم بود

محمود طاهرزاده فرماندار گراش گفت: «موتور پیشرفت هر شهرستان رسانه است. همان‌طور که نقد منصافه می‌کنید نکات مثبت را هم پوشش دهید. کمک کنید که همه با هم کشتی شهرستان گراش به پیش برویم.»

فرماندار گراش با تاکید بر پاسخگویی مسئولین گفت: «ما هم در برابر شما و هم در برابر مردم پاسخگو هستیم. دنبال این هستیم که اگر عیبی و نقصی در کارمان است تذکر داده شود تا رفع کنیم و این در نهایت سودش به مردم می‌رسد.»

طاهرزاده گفت: «ما داریم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، هر چند مشکلات زیاد است و معضلات هم افزون بر آن چیزی است که ما فکرش را می‌کنیم و این نیازمند این است که هم در حوزه مدیریت اجرایی و ستادی و هم در حوزه رسانه و افکار عمومی کمک بدهیم که جامعه با اقدام مشترک جامعه پرنشاط، با صلابت، باهوش و در همان حال پرسش‌گر باشد و این راز موفقیت جامعه است.» 

فرماندار با تقدیر از روابط عمومی فرمانداری گفت : «من در فرمانداری‌های مختلفی کار کرده‌ام و آقای عابدی یکی از موفق‌ترین روابط‌عمومی‌ها هستند و از طرف استانداری هم جزو پنج فرمانداری نمونه از نظر اطلاع‌رسانی قرار گرفته‌ایم.»

نماینده عالی دولت سیزدهم در شهرستان گراش با تاکید بر اینکه خبرنگاران با امیدآفرینی جامعه را به سمت قله های پیشرفت سوق دهند، گفت: «اتفاق ها و دستاوردهای بزرگی از شروع فعالیت دولت سیزدهم در سطح ملی و شهرستان گراش انجام شده که رسانه ها می توانند با رویکرد امید بخشی به بیان این دستاوردها و عملکردها بپردازند.»

فتحی: رسانه‌ها، ارباب مسئول هستند

عابدی روابط عمومی فرماندار گراش گفت: «روز خبرنگار متعلق به خبرنگاران است نه این که بخواهیم گزارش کار و گزارش عملکرد بدهیم. ما در آستانه هفته دولت یک جلسه پرسش و پاسخ خواهیم داشت و فرماندار گزارش عملکرد دو ساله دولت دکتر رییسی در شهرستان گراش را ارائه خواهند داد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهند داد.»

مسلم برزگران معاون سیاسی فرماندار گراش در توصیه‌ای به رسانه‌ها گفت: «همانند رسانه‌های شهرستان‌های همجوار که اخبار گراش را پوشش می‌دهند، بهتر است شما هم اخبار شهرهای همجوار را پوشش بدهید.»

فتحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «نگاه ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه‌ها از پایین به بالا است. مفهوم ارباب جراید از زمان مشروطه وارد ایران شده است و بعد از صد سال باید ببینیم که رسانه‌ها در چه وضعیتی هستیند؟»

فتحی خطاب به رسانه‌ها گفت: «شده خیلی وقت‌ها از مسئولی پرسش کرده‌اید و با بی‌جوابی روبه‌رو شده‌اید یا حتی تهدید شده‌ است. جامعه بدون رسانه پرسشگر هیچ نسبتی با توسعه نخواهد داشت.»

جلسات محرمانه و عمومی فرمانداری مشخص شود

خبرنگاران حاضر در جلسه نیز برخی از مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند. خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه گفت: «در مورد موضوعات مهمی همانند مسکن ملی یا اتباع بیگانه که همیشه پرسش‌های شهروندان وجود دارد بهتر است در جلسات سخنگویی تعیین شود و بعد از جلسه پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران و شهروندان باشد. همین‌طور برای موضوعات مختلف مشخص شود که کدام جلسات با حضور خبرنگاران و کدامیک به صورت محرمانه برگزار می‌شود.»

محمدحسن نام‌آور خبرنگار صدا و سیمای فارس موضوع بودجه تعیین شده برای دیوار کشی ساختمان خبرگزاری صدا و سیما را مطرح کرد و گفت: «سال گذشته بودجه‌ای اختصاص داده شد اما یک ریال آن هم در گراش هزینه نشد. از فرماندار می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند تا بودجه اختصاص یافته به گراش برسد.»

قاسمی خبرنگار فداغ نیوز فهرستی از خواسته‌های مردم فداغ را خواند. فرماندار گراش در پاسخ گفت: «این‌ مسایل را در هفته دولت و نشست خبری پاسخ خواهیم داد. خیلی از این‌ها اقداماتی انجام شده و اعتباراتی گذاشته شده است. برخی از این مشکلات است که انباشته شده است و به ما رسیده است. در حوزه اتباع، حاشیه‌نشینی، مشکلات روستاهای همجوار شهرستان هم مشکلاتی از قبل مانده است.»

در پایان این جلسه از حجت عابدی، احمدرضا قاسمی، قاسم ایزدیان، محمد جهاندیده، فاطمه آهنی، محمدحسن نام‌آور، شیدا شرقی، مجتبی بنی اسدی، حجت عالمی، یوسف منوچهری، امان الله دارش، ناصر دلخوش و مجید افشار(عکاس) به عنوان خبرنگاران فعال سطح شهرستان تجلیل شد.

همچنین موسسه هفت‌برکه نیز از خبرنگاران و همکاران هفت‌برکه که در این جلسه حاضر بودند و در یک سال گذشته با هفت‌برکه همکاری داشته‌اند با دادن هدیه‌، تقدیر کرد. 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top