بستن

رشته‌های امسال هنرستان‌های گراش: از نقاشی و دوخت تا گرافیک و مکانیک

هفت‌برکه: با اعلام کارشناس آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آ.پ گراش، رشته‌های جدیدی در هنرستان‌های شهرستان گراش راه‌اندازی شده است. «نقاشی ایرانی»، «طراحی دوخت لباس شب و عروس» و «گرافیک رایانه» سه رشته‌ی جدید هنرستان‌های گراش است. 

مرتضی ایزدی، کارشناس آموزش فنی‌ و کاردانش در گفت‌وگو با روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گراش گفت: «در سال‌های اخیر با توجه به بازار کار، استقبال از هنرستان‌ها زیاد شده است. ما در گراش ۴ هنرستان داریم؛ دو هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و دو هنرستان کاردانش. دانش‌آموزانی که کلاس نهم را پشت سر گذاشته‌اند، با توجه به فرم هدایت تحصیلی می‌توانند در کلاس دهم هنرستان‌های ما ثبت‌ نام کنند. در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲، سر جمع ۱۰ رشته در ۴ هنرستان دخترانه و پسرانه خواهیم داشت که سه رشته‌ی آن جدید است.»

ایزدی در ادامه افزود: «هنرستان دخترانه کاردانش امیرکبیر گراش به اضافه‌ی رشته‌ی معماری داخلی که از قبل داشت، دو رشته‌ی جدید طراحی دوخت لباس شب و لباس عروس و نقاشی ایرانی به رشته‌های این هنرستان اضافه شده است. در هنرستان دخترانه فنی‌وحرفه‌ای زاهدی دو رشته‌ی نرم‌افزار شبکه کامپیوتر و حسابداری برقرار است. در هنرستان پسرانه فنی‌وحرفه‌ای امام حسین نیز دو رشته‌ی ساختمان و الکتروتکنیک خواهیم داشت. در هنرستان پسرانه کاردانش شهید منفرد هم سه رشته‌ی تاسیسات سرمایشی، گرافیک رایانه و مکانیک و برق خودرو ثبت‌نام انجام خواهد شد که گرافیک رایانه رشته‌ی جدید است.»

شروع ثبت‌نام پایه دهم مدارس و هنرستان‌ها به زودی اعلام خواهد شد. با همکاری هسته مشاوره، برای انتخاب رشته دانش‌آموزان دهمی کارگاه انتخاب رشته خواهیم داشت که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رشته ریاضی برای دختران پس از ۱۰ سال

مهرزاد رستم‌پور، معاون آموزشی آ.پ گراش، در گفت‌وگو با روابط عمومی گفت: «بعد از حدود ده سال که ما در مدارس متوسطه دوم دخترانه شهرستان رشته‌ی ریاضی‌ و فیزیک را نداشتیم، با پیگیری‌هایی که از اداره کل آموزش و پرورش فارس انجام داده‌ایم، در سال تحصیلی آینده، بار دیگر این رشته‌ را برای دانش‌آموزان دختر دهمی‌ متقاضی ریاضی‌ و فیزیک راه‌اندازی کردیم.»

دبیرستان سیدالشهدا پسران گراش:
انسانی
تجربی

دبیرستان محبی پسران گراش:
ریاضی‌ و فیزیک
تجربی

دبیرستان امام رضا دختران گراش:
تجربی
انسانی

دبیرستان ام‌البنین دختران گراش:
تجربی
انسانی
ریاضی – جدید

دبیرستان خشنود پسران ارد:
انسانی

دبیرستان شهید باهنر دختران ارد:
انسانی
تجربی

دبیرستان علی‌بن‌ابیطالب پسران فداغ:
انسانی

دبیرستان شهید مطهری دختران فداغ:
انسانی
تجربی

سه رشته‌ی جدید برای متقاضیان هنرستان

مرتضی ایزدی، کارشناس آموزش فنی‌ و کاردانش، در گفت‌وگو با روابط عمومی آ.پ گفت: «در سال‌های اخیر با توجه به بازار کار، استقبال از هنرستان‌ها زیاد شده است. ما در گراش ۴ تا هنرستان داریم؛ دو هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و دو هنرستان کاردانش. دانش‌آموزانی که کلاس نهم را پشت سر گذاشته‌اند، با توجه به فرم هدایت تحصیلی می‌توانند در کلاس دهم هنرستان‌های ما ثبت‌نام کنند.»

هنرستان دخترانه کاردانش امیرکبیر گراش:
رشته‌ی معماری داخلی
طراحی دوخت لباس شب و لباس عروس – جدید
نقاشی ایرانی – جدید

هنرستان دخترانه فنی‌وحرفه‌ای زاهدی:
رشته‌ی نرم‌افزار شبکه کامپیوتر
حسابداری

هنرستان پسرانه فنی‌وحرفه‌ای امام حسین:
رشته‌ی ساختمان
رشته‌ی الکتروتکنیک

هنرستان پسرانه کاردانش شهید منفرد:
رشته‌ی تاسیسات سرمایشی
رشته‌ی گرافیک رایانه – جدید
رشته‌ی مکانیک و برق خودرو

 

مشاوره تحصیلی برای همهٔ دانش‌آموزان نهم

محمدصادق نوروزی، مسئول هسته مشاوره معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان گراش گفت: «با هماهنگی معاونت آموزشی، برنامه‌ریزی کردیم تا همه‌ی دانش‌آموزان به نحوی پیش از انتخاب رشته مشاوره بگیرند و بعد انتخاب کنند. برخی مدارس این دوره‌های مشاوره را برگزار کرده‌اند و برای برخی از دانش‌آموزان در حال انجام است.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top