بستن

دوباره سوت کُشتی در گراش به صدا در آمد

هفت‌برکه: پس از هشت سال وقفه، محمود نوشادی، دبیر هیات کشتی گراش، از شروع تمرینات و آموزش رشته‌ی کشتی در سالن ریاست جمهوری گراش خبر داد.

به گزارش هفت‌برکه، محمود نوشادی با معرفی خود به عنوان دبیر هیات کشتی گراش گفت: «سه سال است که کشتی کار می‌کنم. رشته کشتی در گراش حدود هشت سال است که زیر نظر اداره ورزش و جوانان و هیات کشتی شهرستان گراش راه افتاده است ولی فعالیت قوی، منظم و مداوم نداشته است؛ علت آن هم بیشتر عدم پیگیری و همراهی، عدم تبلیغات و مسائل مالی بوده که الحمدالله با رفع شدن برخی مشکلات، کلاس‌ها مرتب برگزار می‌شود.»

او ادامه داد: «علاقه‌مندان به رشته‌ی کشتی می‌توانند روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹ در سالن کشتی سالن ریاست جمهوری، جنب پارک شهید سلیمانی، فنون کشتی را آموزش ببینند.»

نوشادی با بیان این که هدف ما جذب استعدادها در رشته‌ی کشتی و تربیت این استعدادها است، گفت: «با توجه به این که کشتی ورزش اول کشور و ورزشی باستانی و ملی است، هدف ما از شروع فعالیت‌ها، تربیت کشتی‌گیر گراشی و کشف و جذب استعدادها و معرفی آن به استان و کشور است. تا ان‌شاالله شاهد قهرمانی کشتی‌گیران گراشی در استان و کشور باشیم. آموزش فنون کشتی و ایجاد اخلاق پهلوانی اسلامی بین ورزشکاران جوان، نوجوان و نونهال شهرمان و قهرمان‌پروری از دیگر اهداف ما است.»

او در جواب به این سوال که تمرکز شما روی آموزش چه فنونی خواهد بود، بیان کرد: «با توجه به این که کشتی، ورزشی است که در آن فن، هوش، سرعت‌ عمل و قدرت جسمانی دخیل است، تمرکز ما آموزش کلیه فنون کشتی آزاد و فرنگی از مقدماتی تا پیشرفته، مخصوصا فنون پرکاربرد در کشتی برای تمام سنین نونهال، نوجوان و جوانان خواهد بود. همچنین ما روی آموزش آمادگی جسمانی و ژیمناستیک نیز تاکید خواهیم داشت.»

نوشادی با معرفی علیرضا هاشم‌پور به عنوان مربی باسابقه‌ی کشتی در استان، و انتخاب او به عنوان مربی کلاس‌های آموزشی در گراش، ادامه داد: «علیرضا هاشم‌پور، مربی توانمند و صبور و خوش اخلاق با مدرک ملی کشتی، مربی ما در این کلاس آموزشی است. او ۲ سال در سعادت‌شهر، ۲۳ سال در اوز و ۱۷ سال در قیر و کارزین به عنوان مربی به علاقه‌مندان به رشته‌ی کشتی، فنون کشتی را آموزش داده است. به جز این، او سابقه‌ی مربی‌گری در استان در رده سنی نونهال، نوجوان و جوانان را داشته است و با فعالیت در آموزشگاه‌های کشتی استان فارس، شاگردان زیادی به استان و کشور معرفی کرده است.»

او با بیان این که میزان استقبال از این کلاس‌ آموزشی خوب بوده است، گفت: «با تلاش و همکاری آقای افشار، رییس اداره ورزش؛ آقای دانشور، رییس هیات؛ آقای راستی، مسئول مالی و آقای هاشم‌پور، مربی توانمند و همچنین پیگیری بنده و همه دوستان، استقبال از این کلاس‌های آموزشی خوب بوده و ان‌شاالله بیشتر هم می‌شود.»

نوشادی در پایان با اشاره به کم‌توجهی مسئولین به رشته‌ی کشتی در گراش از خیرین و مسئولین خواست تا نسبت به احداث خانه‌ی کشتی اقدام شود: «من تقاضای همکاری و همراهی مسئولین و همشهریان عزیز و خیرین باسخاوت شهرمان جهت احداث خانه کشتی در گراش را دارم. ان‌شاالله به دنبال آن پرورش قهرمان ملی در شهرمان را داشته باشیم. متاسفانه جای خالی و کم‌رنگ ورزش باستانی و ملی کشتی بین بقیه ورزش‌ها در شهرمان احساس می‌شود و به این ورزش اول کشورمان کمتر توجه می‌شود در صورتی که در شهرهای مجاور مانند لار و اوز به این رشته‌ بهای بیشتری داده می‌شود و در حال حاضر قوی‌تر از ما عمل می‌کنند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top