بستن

نونهالان هلال‌ احمر: اولین حضور، اولین صعود

هفت‌برکه: نونهالان هلال‌ احمر در اولین حضور استانی، با صعود از مرحله نخست، در جمع هشت تیم برتر دسته اول نوجوانان استان فارس قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه هلال‌ احمر گراش، دور نخست مسابقات مجتمعی نونهالان دسته اول استان با حضور ۲۰ تیم از شهرستان‌های مختلف استان در چهار منطقه نورآباد، آباده، جهرم و خنج به مدت پنج روز از ۵ تا ۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد که تیم فوتبال نونهالان هلال احمر در اولین تجربه‌اش در تاریخ باشگاهی در شهرستان خنج با تیم‌‌های برکه خنج (میزبان)- جنوب خنج، امید جویم و نفت اوز رقابت کرد.

حضور چندین ساله نمایندگان خنجی در رده نونهالان کارِ صعود را برای تیم گراش سخت کرده بود. سرمایه‌گذاری مناسب و نگاه ویژه خنجی‌ها به رده پایه و جمع آوری بازیکنان نخبه منطقه و کار کردن اصولی زیر نظر مربیان اسبق تیم ملی طی سال‌های اخیر نشان از قدرت آنان در برابر به سایر رقبا بود.

هلال احمر که در اندک فرصتی که داشت توانسته بود قبل از مسابقات دیدارهای تدارکاتی را به صورت فشرده با تیم‌های شهر همجوار انجام دهد تا با آمادگی مناسب وارد مسابقات شوند.

 

روز اول

هلال‌احمر گراش طبق قرعه در دور اول استراحت داشت و نظاره‌گر بازی‌های سایر رقبا بود.

شکست سنگین نفت اوز مقابل امید جویم و تساوی بدون گل دربی خنج بین برکه و جنوب نتایج  روز اول مسابقات بود.

روز دوم

 در روز دوم امید جویم به مصاف جنوب خنج رفت که پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک رضایت دادند و هلال احمر گراش مقابل تیم قدرتمند برکه خنج متحمل شکست سنگین ۴ بر ۰ شد

 روز سوم

هلال احمر گراش مقابل امید جویم با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شد تا برای صعود چشم به دو مسابقه باقیمانده داشته باشد. و تیم جنوب با نتیجه ۸ بر ۲ نفت اوز را شکست داد.

تا پایان روز سوم تیمهای برکه و جنوب به مراه امید جویم شانس بالایی برای صعود داشتند و نماینده گراش نیز از شانس کمتری نسبت به سایر رقبا برخوردار بود.

در روز چهارم

ابتدا هلال احمر گراش در روزی که بیشتر به ذخیره‌هایش میدان داده بود با نتیجه پرگل ۶ بر ۰ تیم نفت اوز را شکست داد.

و در بازی حساس دیگر این دور، تیم برکه خنج با نتیجه ۴ بر ۰ از سد تیم امید جویم گذشت تا جویمی‌ها به همراه نفت اوز شانسی برای صعود نداشته باشند.

برکه با این برد صعودش به دور بعد قطعی شد و در روز پایانی در دیدار جنوب خنج و هلال احمر گراش تکلیف دیگر تیم صعود کننده را مشخص می‌کرد.

روز سرنوشت‌ساز‌

جنوب نماینده خنج که برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشت بازی را خوب شروع کرد و با ارسال از کناره‌ها حملات زیادی را بر روی دروازه هلال احمر تدارک دید تا این که در دقیقه ۲۳ توسط کاپیتان خوش استیل خود به گل برتری دست یافت.

هلال احمری‌ها که نمی‌خواستند بازنده این بازی باشند دست به تعویض زدند و ابوالفضل جاوید آزاد مهاجم سرعتی خود را به زمین فرستادند و این بازیکن با انگیزه و پر انرژی دقایق پایانی نیمه اول گل تساوی هلال احمر را وارد دروازه حریف کرد.

در نیمه دوم حسن آرمند بازیکن خوش آتیه هلال احمر به زیبایی هر چه تمام تر از فاصله ۴۰ متری دروازه خنج را گشود تا تیمش را به صعود امیدوار کند.

در ادامه بازی گراشی ها خیلی با حوصله فوتبال می‌کردند و صاحب فرصت‌های گلزنی نیز می‌شدند تا این که در دقیقه ۹۰ ابوالفضل جاوید آزاد گل دوم خودش و سوم تیم را به ثمر رساند تا کار صعود را تمام کند.

در پایان مسابقات مرحله مقدماتی تیم‌های برکه خنج و هلال احمر گراش به عنوان تیم های اول و دوم به دور بعد صعود کردند.

یک تیم بومی

نونهالان هلال‌احمر با تیم کاملا بومی پا به این مسابقات گذاشته بودند: سید احمد محقق، حمید رضا واحدی، امید کارگر، عرشیا توکلی، ابوالفضل بیداد، احمد رضا فرامرزی، ایلیا صحرانورد، امیر اسدی، حسین محمودزاده، حسن آرمند، ابوالفضل جاوید آزاد، احمد رضا پرنیان، محمد کامیاب، محمد امین آذرنیا، مهرشاد (دانیال) عبدالهی، سید امیر جهانبانی، علی جعفری، حسین رهروی، مهدی فرجی، سینا زارع، باقر باقرزاده، امیر حسین قاسمی، حسن خدادادی، عرفان رهروری و عدنان بختیار، ارسلان فرجی و امیرعلی محمدیان برای هلال احمر بازی کردند

قاسم فرسوده مدیر فنی، حسن جبرالدینی سرپرست به همراه ابوالحسن غلامی، حسین گنجی، حجت عابدی، ایلیا هادی‌پور کادر فنی این تیم را تشکیل می‌دادند.

هشت تیم مرحله دوم

در پایان برگزاری مسابقات در چهار منطقه از منطقه خنج برکه خنج و هلال احمر گراش، از منطقه جهرم شاهد فیروزآباد و ستاره‌ساز جهرم، از منطقه آباده، کیان پرشین مرودشت و ملوان شیراز از منطقه نور آباد ممسنی ستارگان رستم و نویان درخشش نور آباد به دور بعد صعود کردند تا منتظر اعلام هیات فوتبال استان برای زمان و مکان برگزاری دور دوم مسابقات باشند.

عکس‌های احمدرضا قاسمی از این مسابقات را ببینید.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top