بستن

اولین گام به سوی همایش فرهنگ و معماری خنج

هفت‌برکه: پیش همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن و معماری شهرستان خنج با هدف ساماندهی آثار و ابنیه تاریخی منطقه خنج با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

نادر کریمیان سردشتی، دبیر عملی این همایش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ پیش همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن و معماری شهرستان خنج در محل برگزاری سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار می‌شود. دلیل این که از «پیش همایش» استفاده می‌کنیم این است که همایش اصلی در آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. شهرام محمود‌پور، شهردار و دبیر اجرایی این پیش همایش است.»

او ادامه داد: «این کنفرانس طی دو روز و به دلیل گرمای هوا، شبانه، از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار می‌شود و اکثر سخنران‌های همایش از تهران حضور خواهند داشت از جمله از دانشگاه تهران، پژوهشگاه میراث فرهنگی کتابخانه مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور و نخبگانی از دانشگاه هنر شیراز و اداره کل میراث فرهنگی استان فارس نیز در این همایش سخنرانی می‌کنند.»

سردشتی با بیان موضوع سخنرانی‌ها در این پیش همایش گفت: «در این پیش همایش بیشتر در حوزه معماری و آثار و ابنیه تاریخی مرتبط با خنج سخنرانی می‌شود اما در حوزه مردم‌شناسی و نسخه‌های خطی نیز مطالبی ارائه خواهد شد.»

دبیر عملی پیش همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن و معماری شهرستان خنج با اشاره به هدف از برگزاری این کنفرانس ادامه داد: «هدف این کنفرانس این است که ما بتوانیم برای آثار و ابنیه تاریخی پر بار و بر شهرستان خنج، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشیم چه در حوزه حفاظت و مرمت و چه در حوزه بازسازی و محوطه‌سازی. در اصل نوعی ساماندهی به آثار و ابنیه تاریخی منطقه شهرستان خنج است و در کنار آن تشکیل مرکز مطالعات معماری دوره تیموری و ایلخانی شهرستان خنج نیز مد نظر ما است.»

سردشتی با دعوت از همه میراث‌دوستان در منطقه برای حضور در این پیش همایش گفت: «این پیش همایش با ابتکار انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی که دفتر آن در تهران است و من، نادر کریمیان سردشتی، رییس هیات مدیره آن هستم و با همکاری فرمانداری و شورای شهر و شهرداری و چند موسسه دیگر مثل دانشکده هنر و پژوهشگاه و شرکت دروازه ملل برگزار می‌شود. همه افراد منطقه امکان حضور در این همایش را دارند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top