بستن

لولوهای دوست‌داشتنی در سینما آواز می‌خوانند

هفت‌برکه: نمایش موزیکال «لولوی آوازخوان» برای گروه سنی کودک و نوجوان از ۱۸ تا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰ در سینما فرهنگ گراش اجرا می‌شود. این نمایش حاصل همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش با گروه هنری صباست. حسینعلی مقتدری کارگردانی نمایشی، و زینب کوزلی کارگردانی عروسکی این نمایش را بر اساس نمایشنامه‌ای به قلم رضا فیاضی به عهده داشته‌اند.

بازیگران این نمایش، حدیث آهنی، سلما افشار، نسیم کارگر، فاطمه متین و زهراسادات محقق، همگی از اعضای کانون پرورش فکری گراش هستند. آرام جباری، منشی صحنه؛ هادی نیکخو و آریا جباری، نوازندگان؛ امیر فانی، صدابردار، فائزه آزاد، مسئول نور؛ و امیر فانی و محمود علی‌پور خوانندگان ترانه‌های این نمایش هستند.

زینب کوزلی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش، در مورد این نمایش می‌گوید: «بعد از ایام کرونا، آقای مقتدری پیشنهاد داد که برای خارج شدن از این حال و هوا، یک نمایش کودک شاد روی صحنه ببریم. نمایشنامه‌های زیادی را خواندیم تا در نهایت به نمایشنامه «لولوی آوازخوان» رسیدیم. البته این نمایشنامه برای اجرای عروسکی نوشته نشده بود، و ما باید با همکاری همدیگر کارگردانی آن را انجام می‌دادیم. آقای مقتدری کارگردانی نمایشی آن را به عهده گرفت که شامل بیان و لحن و بازی بازیگرها بود، و من کارگردانی نمایشی آن را، که شامل عروسک‌گردانی و حرکات عروسک‌ها بود.»

کوزلی که خود ساخت عروسک‌ها و دکور نمایش را نیز به عهده داشته است، می‌گوید: «بعد از چندین نسخه‌ی آزمایشی با مواد و رنگ‌های مختلف، به این عروسک‌ها رسیدیم و خودم آنها را ساختم.»

مدیر کانون پرورش فکری از طولانی شدن روند تمرین و آمادگی کودکان برای نمایش هم صحبت می‌کند: «ما حدود یک سال درگیر آماده کردن این نمایش بودیم. دلیل اصلی‌اش هم عوض شدن بازیگران نمایش بود، تا جایی که بازیگری که یکی از نقش‌های اصلی نمایش را ایفا می‌کند، از اسفندماه به جمع ما اضافه شده است. اما در نهایت، کار کردن با کودکان و نوجوانان با تمام سختی‌هایش، لذت خاصی دارد و خوشحالم که به نتیجه رسید.»

حسینعلی مقتدری، کارگردان نمایشی «لولوی آوازخوان»، یکی از اعضای گروه هنری صبا است و این نمایش را با همکاری این گروه به روی صحنه می‌برد. او می‌گوید: «بعد از تجربه‌ی خوبی که دو سال پیش با گروه نوجوان «ماهک» برای اجرای نمایش «آخرین گره» داشتیم (خبر در هفت‌برکه) تصمیم گرفتیم این کار را با گروه‌های هنری کودک و نوجوان دیگر نیز ادامه دهیم و تجربیاتی را که در گروه هنری صبا برای اجرای نمایش‌های کودک کسب کرده‌ایم، در اختیارشان بگذاریم. خوشحالم که همکاری ما با کانون پرورش فکری به این نقطه رسید و نمایش متفاوتی را به روی صحنه بردیم. ما نمایش‌های کودک قبلی را به صورت تن‌پوش به روی صحنه می‌بردیم، اما این بار عروسک‌گردانی را تجربه کردیم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top