بستن

گام اول میدان گازی بیرم برداشته شد

هفت‌برکه: عملیات اولیه حفاری چاه شماره یک میدان گازی بیرم با پیگیری نماینده مردم در مجلس آغاز شد. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، پس از پیگیری‌های فشرده و مستمر سه ساله مهندس حسین‌زاده و با موافقت وزارت نفت، تایید در کمیسیون‌های مختلف و پیرو بازدیدهای مختلف کارشناسان و متخصصین وزارت نفت و مدیریت اکتشاف نفت و گاز و انجام آزمایش‌های مختلف زمین‌شناسی و… عملیات اجرایی ساخت جاده دسترسی و سلر چاه شماره یک میدان گازی در جنوب استان فارس با مرکزیت بخش «بیرم» در سال مهار تورم و رشد تولید آغاز شد.

میدان گازی بیرم در نزدیکی امامزاده میر ابول (پیر بل) قرار دارد. در مرحله نخست ۴.۵ کیلومتر جاده دسترسی به محل حفاری ساخته شده و کمپ عملیاتی در فاصله ۲.۷ کیلومتری آماده‌سازی می‌شود. قرار است این جاده در طول یک سال با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته شود و با توجه به ناهمواری بودن مسیر ۳۰ پل در مسیر این جاده ساخته خواهد شود. 

 

مهندس حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ۶ خردادماه ۱۴۰۲ به همراه جمعی از مسئولان شهرستان لارستان و بخش بیرم از آغاز عملیات جاده دسترسی به میدان گازی بیرم بازدید کرد. 

حسین‌زاده گفت: «بعد از ساخت جاده و سلر که یک سال زمان خواهد برد، در مرحله دوم عملیات حفاری چاه شماره یک بیرم با اعتباری بیش از ۱۵ میلیون یورو انجام خواهد شد؛ عمق این چاه حدود ۴ هزار متر خواهد بود. در مراحل بعدی سایر چاه‌ها حفاری خواهند شد.»

عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته نفت مجلس شورای اسلامی در مورد ظرفیت این میدان گازی گفت: «حجم تقریبی این میدان بزرگ گازی حدود ۱.۵ تریلیون فوت مکعب (۴۲.۵ میلیارد متر مکعب) است که معادل ۱.۵ سال مصرف گاز کشور اسپانیا و ۱۸ درصد مصرف گاز کشورمان در یک سال است.»

حسین‌زاده ابراز امیدواری کرد که با اجرای مراحل مختلف این طرح، توسعه و ارتقای بیرم سرعت یابد و شاهد افزایش اشتغال‌زایی در این منطقه باشیم.

مهندس حسین‌زاده در پایان از تلاش‌های مهندس اوجی وزیر نفت، مهندس خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دکتر فکور مدیریت اکتشاف، مسئولان استان فارس، شهرستان لارستان و بخش بیرم همچون فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر، بخشدار و معتمدین قدردانی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top