هفت‌برکه: در گرامیداشت هفته هلال احمر، از اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان گراش قدردانی شد.

jashn helal ahmar 1402 15

به گزارش هفت‌برکه، امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان گراش هم‌زمان با گردهمایی اعضا داوطلب جمعیت هلال احمر کشور، در سالن شوری گرد هم جمع شدند و هفته هلال احمر را در کنار هم با دادن هدیه و قدردانی‌ از هم گرامی داشتند.

دکتر درویشی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس؛ و بی‌نوا، رییس اداره حراست جمعیت هلال احمر استان فارس؛ مهمان‌های ویژه این برنامه بودند. داوطلبان هلال‌احمر از شهرستان اوز نیز مهمان هلال‌احمری‌های گراش بودند.

پس از پخش قرآن و سرود ملی، فریاد خواجوی با اجرای یک موسیقی برنامه را آغاز کرد. پس از او احمدرضا خودکامه، مجری مراسم، به روی سن آمد و محمد شکاری، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، را دعوت به سخنرانی کرد.

شکاری: خدمت به خلق در خون همه امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر است

محمد شکاری صحبت‌هایش را با خیر مقدم به مهمان‌ها و حاضرین آغاز کرد و گفت: «خیر مقدم خدمت آقای درویشی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، آقای بی‌نوا مسئول حراست جمعیت هلال احمر استان و مسئولین شهرستان گراش، سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه ، جعفر یوسفی از دفتر نماینده، حجت‌الاسلام‌ غلامی امام جمعه موقت، جعفری معاون فرماندار، حلیمی شهردار گراش و دانشور و جعفری اعضای شورای اسلامی شهر گراش؛ همچنین اعضای امدادگر و نجاتگر و روسای هلال احمر شهرستان اوز و از همه عزیزان و بزرگوارانی که در جمع خانواده جمعیت هلال احمر حضور دارند، تشکر می‌کنم.»

شکاری با اشاره به این که جمعیت هلال احمر گراش جزو نوادر جمعیت‌های هلا احمر است، گفت: «جمعیت هلال احمر گراش از زمانی که گراش بخش بود، فعالیت داشت. پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گراش از اولین پایگاه‌های ثابت جاده‌ای استان فارس است که قدردان زحمات دکتر حسنی و آقای محسنی هستیم.»

او با بیان این که همه مردم خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر را بیش از ۲۰ سال در شهرستان گراش با چشم خودشان دیدند و لمس کردند، ادامه داد: «ما در عمل به همه ثابت کردیم که در جمعیت هلال احمر مرد عمل هستیم. خدمت به خلق و مردم در خون همه امدادگران و نجاتگران داوطلبان جمعیت هلال احمر است. آن‌ها در بهترین ساعات زندگی خود از کار و زندگی خودشان و حتی خانواده خودشان زدند که به مردم کمک کنند که تسکینی باشند بر آلام دردهای مردم و دستگیری کرده باشند از مردم نجیب و سخاوتمند و خیراندیش شهرستان گراش. این جزو افتخارات شهرستان است که رقم خوردن شهرستانی را از هلال احمر شروع کردیم.»

شکاری ادامه داد: «هلال احمر گراش در سطح بالایی همیشه جزو شهرستان‌های پیشرو در خدمات داوطلبانه و خدمت به مردم در منطقه، استان و کشور و حتی خارج از کشور بوده است. ما به خودمان می‌بالیم که در این شهرستان هستیم که مردمانی سخاوتمند دارند که همیشه فکرشان و دستشان در کار خیر است. خدمت به مردم و خدمت به خلق چیزی است که در جمعیت هلال احمر ما در عمل همیشه آن را ثابت کردیم و در ادامه نیز ثابت خواهیم کرد.»

محمد شکاری با قدردانی از پدرش اصغر شکاری سخنرانی خود را پایان داد: «از کسی که ۳۰ سال عمر بابرکت خود را در جمعیت هلال احمر شهرستان گراش صرف خدمت به مردم و تربیت امدادگران و نجاتگران کرد و پایه‌گذار امداد و نجات در شهرستان گراش بود تقدیر می‌کنم که کسی نیست جز پدر.»

غلامی : هلال‌ احمر یعنی ایثار

حجت‌الاسلام غلامی، امام جمعه موقت گراش، نیز با تبریک روز جمعیت هلال احمر گفت: «این روز را به کوچکترین اعضا و بزرگترهایی که توفیق خادمی مردم را دارند، تبریک می‌گویم.»

مشابهت مبانی دین با اهدافی که جمعیت هلال احمر آن را دنبال می‌کند، موضوع سخنرانی حجت‌الاسلام غلامی بود: «رسالت هلال احمر با یکی از ارکان مبانی والای دین عجین شده است. فعالیت هلال احمر همه بر مبنای مبانی دین است. تسکین دادن و حمایت از مردم، کمک به مردم همه جز مبانی دین است. وقتی به آیات و روایات دین نگاه می‌کنیم چیزی جز این نیست که ما را در برطرف کردن درد مردم و مشکلات جامعه سوق می‌دهد. رسالت و کاری که برای هلال احمر تعریف شده نیز همین آرمان را دنبال می‌کند.»

او با بیان این که مهم‌ترین کارکرد هلال احمر این است که اعضای آن وجودشان سرشار از ایثار، فداکاری و کمک به مردم است، ادامه داد:«درون اعضا و داوطلبین هلال احمر چیزی جز ایثار وجود ندارد. در سختی و گرفتاری به فریاد مردم می‌رسند. جایی که درد باشد در جامعه اولین ارگانی که قدمی برای برطرف کردن مشکلات برمی‌دارد جمعیت هلال احمر است که نشان از ایثار درونی و مسئولیت پذیری در این افراد است.»

امام جمعه موقت گراش با اشاره به این که استفاده از نیروی متخصص و جوان رسیدن به اهداف را در کمترین زمان ممکن می‌سازد، گفت:«از رییس جوان مجموعه اداری جمعیت هلال احمر، محمد شکاری تقدیر می‌کنم که در طول یک سالی که مسئولیت را عهده‌دار شدند خدمات شایانی را برای شهرستان، منطقه و استان داشتند. این نتیجه‌ی تکیه کردن بر نیروی متخصص و جوان است. جوان‌هایی که با تکیه کردن به آن‌ها زودتر می‌توان به اهداف رسید. خدا به همه کسانی که در رفع و برطرف کردن مشکلات جامعه قدمی برمی‌دارند، توفیق روزافزون دهد.»

در ادامه برنامه یاد و خاطره‌ی اعضای درگذشته‌ی جمعیت هلال احمر گراش، حاج عبداالله نظامی، علیرضا حیدری، علیرضا خدادادی و فاطمه رادمرد با ذکر صلواتی گرامی داشته شد.

مدیرعامل هلال‌احمر فارس: کار هلال‌احمر فقط امداد و نجات نیست

درویشی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان این که این برنامه به صورت سراسری در کل کشور در حال برگزاری است و به صورت ویدیو کنفرانس به کل استان‌های کشور وصل هستیم، گفت:«تشکر می‌کنم از برگزاری جلسه. ما با ویدیو کنفرانس وصل هستیم به کل استان‌های کشور. در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی همکاران ما و اعضای جمعیت هلال احمر فارس حضور دارند و از ساعت ۹:۳۰ برنامه در این ورزشگاه شروع شده است و همزمان با آن‌ها ما نیز در خدمت شما بودیم در این برنامه باشکوه که در حال برگزاری است. تشکر از مدیران شهرستان و شورای اجرایی جمعیت هلال احمر که همکاری خوبی داشتند. همچنین تشکر می‌کنم از خیرین که در کشور معروف هستندکه در همه امور به اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند.»

او با قدردانی از روسای پیشین و رییس جدید جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، گفت:«از روسای شهرستان گراش آقایان اصغر شکاری، غلامرضا محسنی و اصغر حسنی قدردانی می‌کنم من با آقای حسنی کار نکردم اما ذکر خیرشان را شنیدم اما خدمت آقای محسنی بودم که سال گذشته بازنشسته شدند. از وقتی که محمد شکاری فعالیت خود را در سمت جدیدش ریاست جمعیت هلال احمر گراش شروع کرده است خوب درخشیده و جز روسای خوب شهرستان است که وقتی در بحث ارزیابی عملکرد بررسی‌هایی انجام می‌دهیم. محمد شکاری خوب درخشیده است، تقدیر و تشکر ویژه از ایشان داریم.»

دکتر درویشی با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت:«امروز روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است هر سال ۸ می روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است که در  تقویم شمسی ما مصادف است به تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه. در کشور ماه از ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است تا در این زمان بتوانیم فعالیت هلال احمر را بیشتر معرفی کنیم و خدمات بیشتری در این مدت انجام دهیم. هلال‌احمری‌ها در تمام طول سال به شکل‌های مختلف فعالیت دارند. در ورودی سال در پایگاه جاده‌ای، عملیات کوهستان، عملیات‌های داخل شهرستان و … حضور پیدا می‌کنند. همه داوطلب هستند و به صورت افتخاری همکاری می‌کنند. اکثر هلال‌احمری‌ها قشر جوان هستند که ما برایشان برنامه فرهنگی داریم و در خدمتشان هستیم.»

او با تاکید روی این موضوع که هلال احمر فقط امداد و نجات نیست، ادامه داد:«ما غنچه‌های هلال‌احمر را داریم داوطلبینی که از سن خردسالی تا جوانی و میانسالی و هر زمانی که توان داشته باشند با کمک‌هایشان در حوزه‌های مختلف انسانی یا مالی، به شکل‌های مختلف در کانون دانش‌آموزی، کانون دانشجویی، کانون روستایی و کانون آزاد عضویتشان را در جمعیت هلال احمر را به ثبت می‌رسانند. و حتی در زمینه درمان نیز به صورت موردی فعالیت دارند.»

هدایایی برای همیاران هلال‌احمر

بخش اعظم برنامه گرامیداشت روز هلال احمر به تقدیر و قدردانی و دادن هدایا و لوح تقدیر به اعضا و کارکنان گذشت.

اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر، شورای اجرایی هلال احمر، بازنشستگان جمعیت هلال احمر، مربیان و اعضای تیم هلال احمر، امدادگران و نجاتگران خواهر و برادر، مسئولین رسانه‌های گراش، مسئولین باشگاه‌های ورزشی هلال احمر با تشویق حضار به بالای سن رفتند و هدایای خود را دریافت کردند.

برش کیک هفته هلال احمر به دست مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس پایان بخش این مراسم بود.

گزارشی از تاریخچه و عملکرد هلا‌ل‌احمر گراش که در این مراسم پخش شد