بستن

وعده‌ی شورا به جامعه‌ی ورزش: تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران

هفت‌برکه: بیش از یک سال پس از انتصاب محسن افشار به ریاست اداره ورزش و جوانان گراش، او از طرحی برای تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران با پیشنهاد و حمایت دانشور، رییس شورای شهر، خبر داد. او همچنین برنامه‌اش را برای تشکیل چند هیات ورزشی جدید توضیح داد تا تعداد هیات‌های ورزشی در گراش به ۴۰ برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گراش، این موضوعات در جلسه‌ی رییس اداره ورزش و جوانان گراش با روسا و نواب رئیس هیات‌های ورزشی در روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان مطرح شد.

تغییرات در روسای هیات‌ها

بعد از تغییراتی که در مهرماه ۱۴۰۱ در هیات‌های ورزشی ایجاد شد (خبر در هفت‌برکه)، چندین تغییر دیگر تا پایان فروردین ۱۴۰۲ در هیات‌های ورزشی صورت گرفت: روسای دست کم ۹ هیات ورزشی عوض شدند؛ دو هیات به دنبال رییس جدید هستند و یک هیات نیز به تازگی تشکیل و رییسش معرفی شد.

محسن افشار در این جلسه از عملکرد یک‌ساله‌ی هیات‌ها در سال ۱۴۰۱ تشکر کرد و در ادامه به معرفی رؤسای جدید هیأت‌های ورزشی پرداخت. او گفت: «گراش شهری است ورزشی و سرشار از پتانسیل‌های نهفته در تمامی رشته‌ها. به همین دلیل در یکی دو ماه آینده، تعداد هیأت‌های ورزشی به عدد ۴۰ خواهد رسید تا هم بتوانیم استعدادهای رشته‌های دیگر را شکوفا کنیم و هم مدیران جوان دیگری را به جامعه ورزشی معرفی کنیم.»

گفتنی است که در ابتدای فروردین، اداره ورزش و جوانان از میان ۳۷ هیأت ورزشی شهرستان گراش، هیات تنیس روی میز گراش را به عنوان هیات برتر در سال ۱۴۰۱ انتخاب کرد.

این ۹ هیات شاهد تغییرات در روسای خود بودند: در هیات ژیمناستیک، سحر کشور جای محمد مهرابی را گرفت؛ در هیات تیراندازی با کمان، مریم فعلی جای حسینعلی مولایی؛ در هیات سوارکاری، حیدر شیخی به جای حسین متین؛ در هیات دو‌ و میدانی، نادرپور جای محمدکاظم چرخی؛ در هیات دوچرخه‌سواری، جلال ایزدی جای علی‌اصغر اندیشه؛ در هیات انجمن‌های ورزشی، حسینعلی مولایی جای محسن افشار؛ در هیات ورزش‌های روستایی، عشایری و بومی محلی، محمود خیرخواه جای مرتضی هوشیار؛ در هیات کشتی، محمود نوشادی جای علیرضا دانشور؛ و در هیات ورزش‌های دانش‌آموزی، امیر جهانسوزی جای یعقوب وفایی‌فرد.

هیات آمادگی جسمانی نیز از هیات ورزش‌های همگانی جدا شد و نوره نظامی به عنوان اولین رییس این هیأت جدید انتخاب شد. روسای دو هیات شطرنج، شنا نیز به زودی معرفی خواهند شد. احسان جوکار نیز در پی انتخابات هیات فوتبال استان، در سمت رییس هیات فوتبال گراش باقی ماند.

 

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزشکاران با حمایت شورا

اما موضوع اصلی اولین جلسه‌ی رییس اداره با هیات‌های ورزشی در سال ۱۴۰۲، راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزشکاران بود. این صندوق به پیشنهاد و حمایت دانشور، رییس شورای شهر، به منظور حمایت از هیأت‌ها و باشگاه‌ها و مربیان و داوران و ورزشکاران و قهرمانان شهرستان گراش راه‌اندازی می‌شود. پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای حاضرین، مقرر گردید پس از تنظیم اساسنامه، صندوق شروع به فعالیت نماید.

در ادامه جلسه، رییس اداره ورزش و جوانان با اشاره به لیست باشگاه‌های ورزشی مجاز و غیر مجاز، به رؤسای هیات‌ها تاکید کرد که هر چه سریع‌تر پیگیر اخذ مجوز یا تمدید مجوزها باشند تا با توجه به سرمایه‌گذاری خوبی که در ورزش شده، هیات‌ها به دلیل برخورد قانونی متضرر نشوند.

نرخ‌بندی کلاس‌های رشته‌های ورزشی نیز یکی از موضوعات این جلسه بود که مورد مشورت روسای هیات‌ها قرار گرفت. لیست نرخ کلاس‌ها به شرح زیر است:

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

4 نظر

  1. محسن افشار رئیس نیستند اقای غفوری
    ایشان سرپرست نمایندگی ورزش و جوانان شهرستان گراش هستند که باید براشون حکم انتصاب ریاست گرفت

    1. سلام.
      حرف شما درست است. اما اشکالی در این نوع معرفی هم نیست و امری مرسوم است، همانطور که در تابلوی اداره، نوشتن اسم «اداره» مجاز شمرده شده است.

  2. آقای گراشی نما
    اولا با پیگیری هایی که بنده از سر کنجکاوی کردم ایشون رییسه نه سرپرست.
    حالا گیریم ایشون سرپرست باشه، چه دردی از شما دوا می کنه که اینقدر خودتو اذیت نکنی و به هم نریزی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top