بستن

پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش

هفت برکه – گزارش آگهی: مدرسه علمیه‌الزهرا (علیها السلام) گراش، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲در مقاطع تحصیلی سطح ۲ (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد) از بین واجدین شرایط طلبه می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران شهرستان گراش: مدرسه علمیه‌الزهرا (علیها‌السلام) در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طلبه می‌پذیرد. اعطاء مدرک رسمی کارشناسی و کارشناسی ارشد، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و دانشگاه، خوابگاه رایگان و بیمه از جمله امتیازهای پذیرفته شدن در این مدرسه علمیه است.

خواهران ایمانی و تشنه‌ی علوم اهل‌بیت (علیهم السلام) جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۵۲۴۴۶۱۷۶- ۵۲۴۴۸۵۵۰ (حوزه علمیه الزهراء علیها السلام) تماس بگیرند.

۲۴ سال فعالیت مدرسه علمیه الزهرا(س)

مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام گراش در سال۱۳۷۸ با پیگیری جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا محمد رضا اسماعیلی (حفظه الله) (امام جمعه وقت) و با مدیریت جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا حلاجی مفرد حفظه‌الله تاسیس و پس از گذشت سه ماه از تاسیس آن، به عنوان حوزه رسمی کشور از طرف شورای عالی حوزه‌های علمیه تصویب و درسال ۱۳۸۷ مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) با گرایش تفسیر و علوم قرآنی شروع به فعالیت نموده است؛ هم اکنون مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) در رشته کلام با گرایش مهدویت در حال فعالیت می‌باشد.

در حال حاضر با حمایت‌های امام جمعه محترم شهر جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا بخشایش‌پور حفظه‌الله و مدیریت سرکار خانم زینب فقیهی زیدعزها به عنوان یکی از حوزه‌های فعال درسطح کشور خصوصا استان به کار خود ادامه می‌دهد.

این حوزه علاوه بر تربیت طلاب، برنامه‌های جانبی مهمی دارد که از جمله آنها: راه‌اندازی خط احکام جهت پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان مناطق جنوبی استان و استان‌های همجوار، تربیت مبلغ و اعزام ایشان به مناطق همجوار از جمله لار، لامرد، خنج، ارد، بیرم، فداغ، خلیلی، عسلویه، بندرلنگه و … ضمنا گروه‌های جهادی طلاب در دو عرصه اردوهای جهادی و تغسیل کرونا به صورت جد، مشغول به فعالیت هستند.

این حوزه دارای ۴ معاونت آموزش، فرهنگی، پژوهش و اداری مالی می‌باشد و کادر اداری خدماتی فعال حوزه ۱۴ نفر می‌باشند. علاوه بر ساختمان آموزش، خوابگاه و سرایداری، ساختمان دیگری نیز در مدرسه ساخته شده که هم اکنون یک قسمت آن به عنوان سالن اجتماعات و قسمت دیگر آن به عنوان مهد کودک حوزه از اوایل سال۱۳۸۵ مورد استفاده است.

پذیرش طلبه در سطح دو و سه

مقطع سطح دو دارای ۸۵ طلبه و ۵ پایه تحصیلی، تعداد ۲۷۰ نفر دانش آموخته از سال۱۳۸۳ تا کنون، تعداد اساتید در مقطع سطح دو، ۱۸ نفر بوده که اساتید خواهر این مقطع تربیت‌یافتگانِ این حوزه می‌باشند، اساتید مقطع سطح سه ۶ نفر هستند که همه دارای تحصیلات دکترا می‌باشند، طلاب مقطع سطح سه ۸۰ نفر بوده اعم از حضوری و غیرحضوری و هم اکنون ۴۰ نفر از ایشان دوره‌ی خود را به اتمام رسانده و به عنوان اساتید سطح دو در مدرسه علمیه الزهرا گراش، داراب، بندرلنگه، عسلویه، لامرد، شیراز و…می‌باشند.

تعدادی از طلاب دانش‌آموخته در آموزش و پرورش شهرستان و استان مشغول به کار هستند. در ارزیابی به عمل آمده درسال ۱۳۸، معاونت آموزش این مدرسه درکشور مقام ۱۹ و در استان مقام اول را کسب نموده است.

معاونت فرهنگی مدرسه از تربیت مبلغ تا اعزام گروه‌های جهادی

معاونت محترم فرهنگی مدرسه به عنوان یکی از معاونان برتر کشوری معرفی شده است. کانون دانش آموختگان این حوزه به عنوان کانون فعال کشوری ازسال ۱۳۸۳ تا کنون به فعالیت می‌پردازد و در سال۱۳۹۱ به عنوان مقام اول برتر کشوری معرفی شده است. تربیت مبلغ و اعزام ایشان به مناطق مختلف به صورت فردی و گروهی (اردوی جهادی) ، تشکیل کارگروه مشاورین مذهبی جهت اعزام به مدارس مناطق مختلف، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های دینی و دوره‌های مرزبانی از مکتب اهل‌بیت علیهم السلام، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن الکریم و مسابقات قرآنی در بین طلاب و سطح شهر، مسابقات مقاله نویسی، برگزاری کلاس‌های اخلاق با بهره‌مندی از اساتید اخلاق وارسته چهار جلسه در هر ماه، برگزاری اردوهای مناطق جنگی و مشهد مقدس، تقدیر از خانواده‌های شهدا با برگزاری همایش‌های گوناگون، دعوت از پزشکان متخصص در موضوعات متفاوت جهت بالا بردن اطلاعات سلامت طلاب، استفاده از اساتید مدرسه به عنوان کارشناس پاسخگویی به سوالات شرعی، اخلاقی، اعتقادی، مهدویت، مشاوره و….. در سایت advent.ir/new، تشکیل گروه تغسیل اموات کرونایی و اعزام گروه جهادی به مناطق مختلف شهرستان و شهرستان‌های همجوار و…

فعالیت‌های پژوهشی در مدرسه علمیه

تجهیز واحد پژوهشی به هفت سیستم کامپیوتری جهت استفاده طلاب، اتصال به شبکه ADSL پرسرعت، استفاده از حضور اساتید راهنمای پر تلاش جهت راهنمایی تحقیقات طلاب، برگزاری جلسه دفاع ۲۵۰ تحقیق پایانی سطح دو و پایان‌نامه سطح سه، ارائه تحقیق پایانی و مقالات به فراخوان‌های کشوری و جشنواره علامه حلی، برتری تحقیق طلاب در اولین دوره جشنواره علامه حلی، برتری تحقیقات طلاب در فراخوان دانشگاه استان گلستان، تهیه نرم افزارهای پژوهشی از جمله: نرم افزار‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، تجهیز کتابخانه با همکاری خیرین به منابع دست اول.

 

3 نظر

  1. ” من لم یَشکُرِ المُنعم من المخلوقین لم یشکر الخالق ” نمی دانم این گفته امام که حوزه ویان بسیار به یاد خلایق می آورند و تذکر می دهند که سپاس گوی هر بهره رسان و بخشنده ای باشید، چرا خودشان اسمی از مرحوم حاجی جانعلی علیرضا (ال رضا) گراشی _ اماراتی نبرده و یادی از ایشان نکرده اند، ساختمان و بنای این حوزه علمیه از باقیات و صالحات آن مرحوم می باشد یقینا داشتن چنین فضای ساختمانی و امکانات آن تآثیر شایانی در رسمی شدن آن داشته اشت.
    –هر چند معدل ۱۲ دیبلم توفیر و تفاوت چندانی با دیبلم ردی ندارد ولی پذیرفتن طلبه با این حدالاقل معدل کار پسندیده ای است. اگر هم بشود معدل ۱۰ دیبلم و یا دیبلم ردی هم اضافه کنید حسنات بیشتری خواهد داشت

  2. اول اینکه ساختمان مرحوم جانعلی علیرضا به حوزه خواهران ارتباطی نداره که اسمی از این مرحوم بیاد،
    در مورد شرط معدل هم جهت استحضار حضرات اینجا شرط معدل ۱۲ مطرحه ولی دانشگاه ها که اونم ملاک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top