بستن

تقدیر از برترین‌های کنکور: این بار در تکیه شهدا

هفت‌برکه: همایش تقدیر از برترین‌های کنکور امسال با حمایت خیریه صولت عنیبه این بار در تکیه شهدا برگزار شد و پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان لپ‌تاپ هدیه گرفتند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گراش، همایش «روشنا؛ طرحی برای فردا»، ویژه‌برنامه تجلیل از برترین‌های کنکور سال ۱۴۰۱ و پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان، با حضور مردم، دانش‌آموزان، والدین و مسئولان، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در تکیه شهدا برگزار شد.

رییس آ.پ گراش: مساجد دیگر از مسجد ولی عصر الگوپذیری کنند

دکتر محمدعلی فرجی، مدیر آموزش و پرورش گراش، در ابتدای صحبت‌های خود، پس از بیان حکایتی پیرامون جایگاه علم و معلم گفت: «لازم است در شهرستان یک عزم عمومی برای تکریم و تجلیل از جایگاه علم ایجاد شود.»

فرجی در ادامه گفت: «در واقع اقدام هیات امنای مسجد ولی‌عصر‌ و موسسه خیریه صولت عنیبه در این شب نورانی میلاد امام حسن مجتبی(ع) نمونه‌ای از بها دادن به جایگاه علم و معلم است. امیدواریم سایر ارگان‌ها و نهادها و دیگر مساجد نیز در اقدامات مشابه، الگوپذیری و اقدام کنند.»

مدیر آ.پ گراش در بخش دوم صحبت‌های خود به موضوع نقش جایگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: «دانشگاه فرهنگیان در توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش شهرستان نقش مهمی دارد. این موضوع در دستور کار برنامه‌ریزی‌های بلندمدت آموزش و پرورش است تا اقبال و ورود دانش‌آموزان به این دانشگاه بیشتر از قبل شود‌.»

دکتر فرجی در پایان با ذکر امتیازات دانشگاه فرهنگیان گفت: «خانواده‌ها فرزندان خود را به دانشگاه فرهنگیان تشویق و ترغیب کنند.»

معیارهای انتخاب برترین‌ها چه بود؟

مجتبی بنی‌اسدی در صحبت‌های کوتاه خود به شیوه‌ی انتخاب تجلیل‌شوندگان اشاره کرد و گفت: «در این همایش از دو‌ گروه تجلیل خواهیم کرد. گروه اول دانش‌آموزانی هستند که رتبه برتر را کسب کرده‌اند.‌ رنبه‌های برتر شامل چه کسانی می‌شود؟ ما اسفندماه اطلاعیه‌ای منتشر کردیم و از دانش‌آموزان و عموم مردم خواستیم اگر دانش‌آموزی را می‌شناسند که در کنکور ۱۴۰۱ رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند، به ما معرفی کنند. البته با هم‌فکری یک تیم تخصصی، معیاری برای رشته‌های مختلف مشخص کردیم. هر دانش‌آموزی که در این معیار قرار گرفت، در لیست تجلیل‌شونده‌ها هستند. ممکن است تعدادی از دانش‌آموزان با شرایطی، در دانشگاه و رشته‌ی خوبی هم قبول شدند، اما در معیاری که تعیین شده قرار نگرفتند.»

بنی‌اسدی در ادامه گفت: «گروه دومی که از آن‌ها تجلیل خواهیم کرد، دانش‌آموزانی است که سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده‌اند؛ فارغ از هر رتبه‌ای که داشتند. همه‌ی دانش‌آموزانی که در گراش درس خوانده‌اند یا گراشی هستند و در شهر دیگری تحصیل کرده‌اند، در لیست تجلیل‌شونده‌ها هستند. مثلا دانش‌آموز فداغی داریم که ساکن بندرعباس است. ولی چون متعلق به شهرستان ما است، در لیست تجلیل است.»

دبیر همایش روشنا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «ما در طراحی تندیس همایش نشانِ سه‌گانه‌ای گنجانده‌ایم با هدف همکاری مدرسه، خانه و مسجد. ما تشکر می‌کنیم از هیات امنای مسجد ولی‌عصر که همکاری داشتند. و همچنین از مسجد فاطمه زهرا که الآن دانش‌آموزان عصر و شب در قالب طرح اعتکاف علمی، در این مشغول مطالعه هستند. ما از مساجد می‌خواهیم بخشی از هزینه‌های خود برای کمک به مسائل آموزشی و کنکوری هزینه کنند. اگر یک دیگ از پخت خود را کم کنند و برای مسائل آموزشی خرج کنند ارزشش را دارد.»

۹ کنکوری برتر و ۷ معلم آینده 

در بخش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ با اهدای تندیس همایش و مبلغ ۱.۵ میلیون تومان از ۹ نفر تقدیر شد. هدیه ۷ نفر پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان یک لپ‌تاپ بود. جالب این که از ۷ پذیرفته‌شده‌ی دانشگاه فرهنگیان، ۵ نفر فداغی هستند. 

☑️نوریه حسینی – پذیرفته شده در رشته نرم‌افزار دانشگاه الزهرا تهران
☑️حسن عالی‌پور – مهندسی برق دانشگاه شیراز
☑️مهسا شهریاری – طراحی لباس فنی‌وحرفه‌ای شریعتی تهران
☑️علیرضا ثابت – مهندسی عمران دانشگاه فردوسی مشهد
☑️نیما جهان‌پیما – علوم کامپیوتر امیرکبیر تهران (از فداغ)
☑️ساجده بلبل – رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز
☑️رویا کریم‌زاده – پرستاری دانشگاه شیراز
☑️امیررضا جمالی – علوم آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی تهران
☑️فاطمه کارگر – معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران

پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان:
☑️الهه خوشاب – آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شیراز
☑️فاطمه کهنسال – آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شیراز (از فداغ)
☑️فاطمه نورسیده – آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شیراز (از فداغ)
☑️ابوالفضل طاهری – آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانشگاه فرهنگیان شیراز (از فداغ)
☑️زهرا قاسمی – آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شیراز (از فداغ)
☑️زهرا خدمتی – آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شیراز (فداغ)
☑️سعید زارعی – آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شیراز

پخش کلیپ گفتگو با برترین‌ها، شعرخوانی مصطفی کارگر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، پخش کلیپ معرفی موسسه خیریه عنیبه با صحبت‌های حاج‌ محمد نیساری، تجلیل مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش از حاج‌کریم جعفری، رئیس موسسه خیریه عنیبه، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

همایش تجلیل از برترین‌های کنکور را در سال‌های اخیر گروه نردبان برگزار می‌کرد. امسال این همایش با عنوان روشنا و به مدیریت آموزش و پرورش و با حمایت موسسه خیریه عنیبه، مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گراش، مسجد حضرت ولی‌عصر، نوشیدنی‌های عرقیجات کوکسان، پایگاه مقاومت مسجد ولی‌عصر برگزار شد. 

عکس‌های هادی افشار از همایش روشنا

عکس‌های محمود ورزی: 

گفتگو با برترین‌های کنکور

چرا  گراش معلم می‌خواهد

 
آشنایی با خیریه صولت عنیه گراش حامی همایش روشنا

عکاس عضو هیات مدیره انجمن فیلم و عکس گراش

1 نظر

  1. هر انکس مال می بخشد از آن خویش می بخشد نه چون حافظ سمرقند و بخارا را
    این لغزی بوده که شاعری در حاتم بخشی حافظ که مال دیگری را به خال هندوی بخشید تحویل داده.
    تو مو بینی و مجنون پیچش مو تو ابرو، او ( جناب لغزیان) اشارتهای ابرو.
    در این شکّی نیست که جوانان و فرزندان نو جوان گراش در امر دانش آموختن و تحصیلات عالیه و توانمندی سازی خود برای آینده لنگی دارند و تقریبا همه فعالین اجتماعی گراش با هر نوع باور و جهان بینی در این امر متّفق وهم نظر هستند و همگی آنها دوست دارند که نوجوانان و جوانان گراش روی خوش به این امر نشان دهند، کم خانواده های هستند که پیگیر تحصیلات فرزندان خود هستند و اکثریتی هم نه.
    خیریه صولت عنیبه که خدا خیرشان دهد. آمده اند به کمک این امر و تشویق کردن و احیاناً کمک مادی و همراهی با مسولین دولتی آموزش و پرورش.
    مثل گراشی که می گوید خوشا چاهی که از خود آورد آب، اگر گراش نتواند بصورت طبیعی و غیر محسوس و غیر دستوری و غیر مادی نیاز و علاقه به تحصیلات عالیه و کسب مهارتها و دانشهای کاربردی آینده را در جوانان و فرزندان خود بوجود آورد این گونه مشوّقها و دادن لب تاب و تشویق و دست زدنها اگر نگویم بی اثر و نا کار آمد خواهد بود بقول آگاهان و فرهیختگان دانش تعلیم و تربیت( فرهنگیان باز نشسته گراشی) یقیناً کم اثر و با تاثیرات سوء شخصیتی همراه خواهد بود اگر چه دارای بالاترین مدارک دانشگاهی شوند.
    باید به این نکته توحه شود که وطیفه ذاتی یک جوان که دبیرستان می رود درس خواندن است واگر نمی خواهد درس بخواند کار کردن. بنابراین اگر در کنکوری قبول شد وطیفه اش خوب انجام داده و تنها والدین و ولی آنها می تواند اورا تشویق کند . نه یک گروه خیریه. این نوع تشویقها که توسط یک انجمن بیرون از کاردانان و خبرگان تعلیم و تربیت و رشد دانش آموزان باشد داش آموزان و جوانان کنکوری فردا را از نظر فکری و شخصیتی در مسیر دیگری قرار خواهند گرفت. روح جوان پیچیده است گاهی یک تشویق و دادن لپ تابی ممکن است خصلت فزون خواهی در وجودش قل قلک کند که در هر مرحله از موفقبتهای بعدی باید چیزی بیشتری به او داده شود. حال اگر دانش آموزی بذلیل ناتوانی مادی خانواده احتیاج به کمک در هر شکلی باشد چه نیاز به هزینه های تحصیلی تا آخر آن و چه کمک جزیی برای خرید یک لب تاب. بایستی به طریق دیگری آن نیازها بر آورده شود. مثلا همان خیریه به او بورس تحصیلی دهد در قبال تعهد و قبول باز پرداخت هزینهای داده شده یعنی از اولین خشت به او یاد آوری کنند که این یک نوع قرض است و شما رسما بده کار خواهید بود بعنی آماده کردن جوان برای اعتماد سازی و مسئولیت
    در اکثر دانشگاهای معتبر جهان تا آنجایی که از دوستان دانشگاهی گراش شنیده ام و خودم در جراید و سایتها دانشگاهی خوانده ام اگر بورس تحصیلی به نابغه ترین دانشجو هم بدهند تعهد رسمی کار و یا باز پرداخت از او می گیرند که بداند دنیا حساب و کتاب است.
    گرفتن این گونه تقدیرها از موسسه خیریه ای که منبع مالی ان افراد غیر دانشگاهی خارج از گراش هستند و یا دست اندرکاران آن شاید دوره دبیرستان را هم تمام نکرده باشند شاید ده ها پرسش و سئوال برای این جوانان و جوانانی دیگری که به هر دلیل برای تشویق و تقدیر انتخاب نشده اند پیدا خواهد شود همچنانکه بعضی از دانش آموزان همدوره من به فشار های دبیرمان برای درس خواندن ما می گفتن مگر فلانی با این همه ثروت و کار خیر درس خوانده که ما بخوانیم،البته اشتباه دبیر ما این بود که گوش این دانش آموز نمی گرفت و به والدینش تحویل دهد که این درس دوست ندارد از فردا باید برود سر کار..
    امید وارم که این جوانان قبول شده در کنکور لب تاب دریافتی خود را همانند جعبه مداد رنگی داده شده به بعضی از کودکان دبستانی فرض نه نمایند.
    برای آموزش و پرورش نمی توان حرفی زد چون وقتی برنامه ریزی های و هدف های این وزارت خانه، امروز بر مداری دیگر جز آموزش و پرورش فرزندان کشور. و خیلی هم دوست دارند اگر بتوانند از بنگاه های خیریه کمک بگیرند از خدا هم می خواهند که این عنیبه ها زیاد شوند. همچنانکه تا کنون توانسته اند ساختن مدارس را به دوش مردم وا بگذارند. وقتی در آخر سال و شب عیدی در پرداخت حقوق و مزایا بخشی از معلمان و آموزگاران بامبول در می آورند واصح می باشد که نمی خواهند کاری برای آموزش و پروش کشور انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top