بستن

چرا امسال در ماه رمضان آرد یارانه‌ای خانگی توزیع نشد؟

هفت‌برکه: ۱۴ روز از ماه رمضان گذشته است اما خبری از توزیع آرد مردمی نیست. این در حالی است که طبق روال سال‌های قبل، بسیاری از خانواده‌ها برای پخت نان‌های محلی منتظر این آرد بودند.

به گزارش هفت‌برکه، بر اساس تصمیم دولت، در شهرها و روستاهای دارای نانوایی فعال، آرد یارانه‌ای فقط در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و توزیع آرد یارانه‌ای وجود ندارد. اما طبق یک روال در ماه رمضان که زمان پخت نانوایی‌ها کاهش می‌یابد، بخشی از سهمیه آرد یارانه‌ای به صورت مستقیم توزیع می‌شود.

بر اساس اطلاعیه کارگروه آرد و نان لارستان، رمضان امسال تاکنون حدود ۸۰ هزار کیلو آرد در شهرهای لار، لطیفی و خور با قیمت هر کیسه‌ی ده‌کیلویی ۲۵۰۰ تومان توزیع شده است. اما در شهر گراش، امسال هیچ خبری از توزیع آرد خانگی منتشر نشد. 

مهندس محمدکاظم جعفری، معاون فرماندار گراش، در گفت‌وگو با هفت‌برکه با اشاره به این که امسال هزار و پانصد کیسه ۵۰ کیلویی آرد از سوی اداره غله به شهرستان گراش تخصیص یافته است می‌گوید: «با توجه به کم بودن این سهمیه و همچنین مشکلات و مسائلی که سال‌های قبل در توزیع آرد مردمی داشتیم، این تعداد به موسسه‌ی خیریه صولت عنیبه تحویل داده شد تا بین نیازمندان توزیع شود. خود موسسه هزینه‌ی این آرد را پرداخت کرده و به صورت رایگان هزار کیسه آرد در روستا و ۵۰۰ کیسه بین نیازمندان و افراد تحت پوشش موسسات خیریه و کمیته امداد و بهزیستی در گراش توزیع کرده است.»

جعفری با بیان این که یک سهمیه‌ی دیگر نیز به گراش اختصاص یافته است، ادامه داد: «۶۰۰ کیسه آرد دیگر نیز به گراش اختصاص یافته اما هنوز خریداری نشده است. پس از خریداری، این سهمیه به تعاونی روستایی تحویل داده می‌شود. اما در مورد مسئول توزیع و نحوه‌ی توزیع آن بین مردم در جلسه‌ی کارگروه آرد و نان که قرار است شنبه هفته آینده برگزار شود تصمیم‌گیری می‌شود.»

در سال‌های گذشته، توزیع آرد مردمی را آهنعلی حسین‌شیری، مسئول اتحادیه نانوایان، انجام می‌داد که البته نحوه توزیع و سهیمه‌بندی با انتقاداتی همراه بود. تماس ما با او برای گرفتن اطلاعات بی‌نتیجه ماند. اما در تماسی که با حسین فولادی، رئیس اتاق اصناف، داشتیم او نیز گفت: «امسال هیچ آردی به ما تحویل داده نشده است.» گزارش سال گذشته هفت‌برکه از مشکلات و نحوه توزیع آرد در ماه رمضان را نیز می‌توانید بخوانید.

از طرفی اداره‌ی جهاد کشاورزی نیز که مسئولیت نظارت بر توزیع آرد را برعهده دارد، حاضر به توضیح رسمی نشد. 

در حالی که این سهمیه به عموم مردم اختصاص دارد، اختصاص آن به صرفا یک گروه خاص جمعیتی، تصمیم عجیبی از سوی شورای آرد و نان است که بی سر و صدا عملی شد. 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top