بستن

فرماندار: مدیران در تعطیلات نوروزی در دسترس باشند

هفت‌برکه: شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گراش به ریاست محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، و با حضور اعضا در روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد. در این جلسه فرماندار بر در دسترس بودن مدیران در تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، فرماندار گراش در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان با اشاره به احتمال بارندگی در ایام تعطیلات عید نوروز، خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران شد و اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی و افزایش سفرها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و در راستای آمادگی و پاسخگویی موثر همه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی، امدادی و خدمات‌رسان در حوزه مدیریت بحران باید تمهیدات لازم از هم اکنون بکار گرفته شود.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه طرح آمادگی مدیریت بحران ویژه نوروز سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ لازم الاجراست،‌ تصریح کرد: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه های مرتبط با بحران می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کنند.

وی خواستار آگاه‌سازی مسافرین نوروزی مبنی برعدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های پرخطر و حادثه‌خیز شد و گفت: اطلاع‌رسانی لازم و مستمر در شهر و روستاهای سطح شهرستان توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود و برای جلوگیری از هر گونه حادثه و  آبگرفتی، اقدام به پاکسازی کانال دفع آب‌های سطحی، مسیل‌ها، آبراها و دهانه‌های پل‌ها کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گراش بر تجهیز تمامی امکانات و ماشین آلات و استقرار کشیک در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: روسای ادارات باید مباحث امنیتی و ایمنی را در حوزه ادارات مد نظر قرار دهند و در ایام تعطیلات نوروزی در دسترس باشند.

وی همچنین در این جلسه نسبت به رفع هرگونه قطعی احتمالی برق و آب، رفع قطعی تلفن، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر، امدادرسانی توسط فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، آتش‌نشانی و کلیه نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید کرد و گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران مانع بروز فاجعه می‌شود.

فرماندار گراش از ارزیابی عملکرد مدیران در ایام نوروز خبر داد و گفت: در طول سال عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در ایام نوروز این ارزیابی با دقت نظر بیشتری انجام خواهد گرفت.

در این جلسه محمد شکاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، آموزش های لازم جهت آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران را ارائه کرد و اعضای این جلسه چالش‌ها و موانع پیش رو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top