بستن

طرح شهر جدید ۸۰۰ هکتاری گراش در جاده چک چک

هفت برکه: در روزهای پایانی سال، علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش در تریبون نماز جمعه، گزارشی از عملکرد شش ماهه آخر سال شورا و شهرداری را به مردم ارائه داد. طرح شهر جدید گراش در جاده چک‌چک، ارتقا شهرداری به درجه ۸ و بودجه ۹۵ میلیاردی شهرداری برای سال آینده مهمترین بخش‌های گزارش دانشور بود.

 

به گزارش هفت برکه: جمعه، نوزدهم اسفند ماه، علیرضا دانشور، رئیس شورای اسلامی شهر گراش با حضور در نماز جمعه، عملکرد شش ماه آخر سال شورا و شهرداری را گزارش کرد.

او در بخش نخست صحبت‌های خود به ارتقا درجه شهرداری و مصوب شدن بودجه سال جدید، اشاره کرد و گفت:«اولین موضوع، موضوع ارتقا درجه شهرداری گراش از سطح ۷ به ۸ است که بعد از ۱۱ سال این مهم محقق شد. اینجا مجال گفتن از مزایای این رتبه‌بندی و این درجه نیست و من فاکتور می‌گیرم. بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان بسته شده بود که خوشبختانه همه این بودجه در ماه گذشته محقق شد و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری با اتفاق نظر دوستان، مبلغ ۹۵ میلیارد تومان، مصوب شد.»

دانشور با بیان این که طرح شهر جدید گراش از پروژه‌های مهم و زیربنایی گراش قلمداد می‌شود و پیگیری‌های مجدانه‌ای برای به ثمر رسیدن آن شده است، گفت:«بعد از جلسات و پیگیری‌های متعدد شهر جدید گراش با مساحت بیش از هشتصد هکتار در جاده چک چک مصوب شد و حالا در مرحله تایید نهایی در کارگروه زیربنایی کشور، روی میز بزرگواران است. آیندگان قطع به یقین اهمیت این موضوع و این شهرک‌ هشتصد هکتاری را لمس خواهند کرد.»

او با اشاره به این که امید داریم به زودی دو روستا به شهرستان گراش اضافه شود، ادامه داد:«به زودی امید داریم که با ثبت کد روستایی دو روستا به سطح شهرستان، اضافه شود.»

کددار شدن جاده چک چک موضوعی است که دانشور به عنوان یکی از پروژه‌های مهم روی آن مانور داد و گفت:«شما فقط یک خبر شنیدید که جاده چک چک کد ماده ۲۳ گرفته و به طرح ملی پیوسته است اما این قضیه با وجود سنگ‌اندازی و چوپ لای چرخ گذاشتن‌های متعدد با عزم راسخ و پیگیری مسئولین و در نوک پیکان آقای نماینده به نتیجه رسید. در شروع به کار شورای ششم فقط ۴ کیلومتر از جاده چک چک آسفالت شده و امروز کیلومتر ۱۷ تمام شده است و شما قطع به یقین بدانید با پیگیری‌های نماینده محترم ‍۱۷ کیلومتر باقی مانده هم کلید خواهد خورد و به نتیجه خواهد رسید. یک سری موارد مثل همین موضوع فراشهرستانی است اما شورا و شهرداری خدماتش را اندر خم شهر گراش نمی‌داند که جا دارد از تک تک همکاران به دلیل پیگیری‌هایشان تشکر کنم.»

او همچنین مروری بر پروژه‌های به اتمام رسیده و در حال پیگیری شورا و شهرداری داشت و گفت:«تکمیل پارک سردار شهید سلیمانی که واقعا در جای خودش نمونه است با کاربری متفاوت و داشتن بیش از ۱۶ الی ۱۸ رشته ورزشی و همچنین دارا بودن فضای بازی کودکان، محل مناسبی برای خانواده‌ها مهیا کرده است که تا به امروز بیش از ده میلیارد تومان آنجا هزینه شده ما در شش ماه گذشته مبلغ دو میلیارد تومان دیگر در جهت تکمیل و کامل شدن فضای آنجا هزینه کردیم و انشاالله بنا است یک فرهنگسرا و نمازخانه با همت و مشارکت یکی از خیرین بعد از عید کنار همین مجموعه کلنگ‌زنی شود. موضوع بعد رینگ دور کلات است که با هزینه‌ی بیش از شش میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است که ان شاالله به زودی با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح خواهد شد. همچنین در کارگروه امور زیربنایی استان چندین بار موضوع تامین زمینی برای مشاغل مزاحم مطرح شده است، امید داریم تاییدیه نهایی با همه شرط و شروطی که گذاشتند محقق شود که قطعا گره گشای شهروندان و همچنین موجب آسایش و رفاه همه کسبه‌ها است.»

معبرگشایی، بهسازی گلزار شهدا، خرید ماشین‌آلات خدمات‌رسان و بهسازی و تامین روشنایی بلوارها از دیگر مواردی بود که دانشور در سخنان خود به آن اشاره داشت:«در بحث معبرگشایی بیش از ۸ میلیارد تومان برای تهاتر و تملک کردن زمین در ۸ ماه گذشته هزینه شده است. این معبرگشایی شاید به چشم نیاید ولی برای عبور و مرور و مشکلات ترافیکی و تردد مردمی گره‌گشا است. بهسازی و فضاسازی گلزار شهدا را داشتیم که چند مدت قبل مسیر ورودی آن افتتاح شد و روز شنبه استارت بهینه‌سازی این محل را خواهیم زد. ایجاد فضای پارکینگ حاشیه و سالن اجتماعات از دیگر مواردی است که برای این محل در نظر داریم.»

امسال برای خرید ماشین‌آلات خدمات‌رسان عمرانی قریب دو میلیارد و سیصد میلیون تومان ثبت سفارش شده است که با کمک گرفتن از اعتبارات دولتی امید داریم در سال آینده به ناوگان شهرداری تحویل داده شود. و کار دیگری که انجام شده بهسازی و تامین روشنایی بلوارهای اصلی شهرداری است که استارت آن از بلوار معلم خورد و بنا بود قبل از عید اصلاح بلوار سپاه، اصلاح شکل هندسی میدان شهید برزگران و بلوار سعادت را آقای شهردار شروع کند که به دلیل ورود به ایام عید، موکول شد به بلافاصله بعد از عید نوروز.»

رئیس شورای اسلامی شهر، اتصال شهرک‌های شهر را از اولویت‌های برنامه‌ی شورا و شهرداری در سال جدید عنوان کرد و گفت:«اتصال شهرک‌ها در سال جدید در اولویت کار شورا و شهرداری قرار دارد. امید داریم شهرک‌های محله بیدله به شهرک عظیمی، شهرک ایمان به هشتاد هکتاری و اتصال خیابان بسیج به صیاد شیرازی در سال جاری اجرایی شود.»

احداث پارکینگ عمومی و حل مشکل حاشیه‌نشینی نیز دو موضوعی بود که در اولویت‌ پیگیری‌های شورا و شهرداری قرار دارد. دانشور ادامه داد:«با پیگیری‌های جدی که برای احداث پارکینگ عمومی داشتیم، خدا را شکر در بحث تملک کردن زمین با دو نفر از مالکین در نقاط مهم به توافق رسیدیم و در زمینه‌ی داشتن تاییدیه‌ی کارشناسان ترافیک به پای تفاهم نامه رسیدیم و امید داریم تا قبل از سال، تفاهم نامه بسته شود و شهرداری تملک کند که این حجم ترافیکی خیابان اصلی را بشود به نحوی مدیریت و کنترل کرد.پیگیری جدی حاشیه‌نشینی با همکاری فرماندار و امام جمعه و جناب آقای آقایی رئیس بنیاد مسکن از دیگر برنامه‌های دارای اهمیت است.»

او در پایان سخنان خود با قدردانی از خیرین گفت:«جا دارد تشکر کنم از خیرین باسخاوتی که به رسم ادب و به نمایندگی از مردم، چند مدت قبل به اتفاق نماینده، در دبی و قطر خدمتشان رسیدیم و از تک تک خیرین بزرگواری که هر کدام به نحوی همت کرده بودند و در جهت بالندگی و ارتقا گراش قدمی برداشته بودند قدردانی کردیم چرا که هر گوشه از شهر ما آثاری از سخاوت و همت والای خیرین است. در حال حاضر هم در شورا و شهرداری بی نصیب نیستیم از خیرین و پیشکوستان که پدری می‌کنند و سر جلسات مختلف از آن‌ها مشورت می‌گیریم در جهت محقق شدن اهداف و برنامه‌های سطح شهرستان.»

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. اول اینکه جاده چک چک در حال حاظر ۱۰ کیلومتر آن افتتاح شده است و شش کیلومتر دیگر در دست اقدام است که جا دارد از پیگیری های نماینده تشکر کرد
    این جاده تا قبل از سال ۹۷، هفت کیلومتر آن آسفالت شده و به بهره برداری رسیده بود و خبرهای آن در سایت گریشنا موجود است

    ضمن عرض خسته نباشید به اعضای شورای اسلامی شهر خوب بود گزارشی در مورد پروژه کمربندی که از اهمیت خاصی برخوردار است در نماز جمعه به مردم داده می‌شد
    همچنین در مورد محدوده بین لار و گراش و تعیین تکلیف آن، قطع بی رویه درختان و اجرای طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد گزارشی ارائه میشد

  2. و همچنین طرح تفضیلی و جامع شهر گراش که میتواند مهترین عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر و وظیفه اصلی این عزیزان باشد

  3. طبق شایعاتی که در شهر گراش بین مردم پخش است طی ظاهرا در خصوص کد دار شدن ماده ۲۳ آقای حسین زاده نماینده در جمع تعدادی از گراشی ها اعلان نموده بودن که من زورم به مسولین استانداری نمیرسد و کاری از دست من بر نمیاد لذا چند نفر از گراشی ها که با تعدادی از وزرا و مسولین عالی‌رتبه ارتباط دوستانه داشته اند چند مرحله عازم تهران می‌شوند و بالاخره موافقت کد دار کردن ماده ۲۳ را می‌گیرند که اصلا تا قبل از موافقت نماینده و دفتر ایشان اطلاعی نداشتند نماینده بعد از موافقت در جریان قرار می‌گیرد و به مسول دفتر خود اعلان می‌کند تا قبل از اینکه آقایان اعلان کند شما رسانه ای کنید که کار نماینده بوده است لذا چنانچه این خبر صحت داشته باشد واقعا دور از اخلاق و نهایت بی صداقتی میرساند خواهشمند است برای رفع این شبهه هر چه زودتر آقای نماینده و دفترش واقعیت‌ها را برای مردم گراش بگویند

  4. منم شنیدم که نماینده در خصوص جاده چک چک هیچ نقشی نداشته است اگر دلایل شتابزدگی ایشان در انتشار خبر روشنگری نماید هر گونه شایعه از،بین خواهد رفت .

  5. اله اینقد درخت درخت نکن انگار کارمن منابع،طبیعی هستی حالا درخت نارنج و پرتقال و کاج وسرو و نبریدن که .یه سری درخت به درد نخور که جلو دید راننده و مغازه و ….گرفته بودن که هم ضرر جانی داره و هم ضرر مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top