بستن

صحنه برای نمایش‌های چهارمین جشنواره کل روشن شد

هفت‌برکه: امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱، چهارمین جشنواره نمایش کل گراش در ساعت ۱۸:۱۵ در سینما فرهنگ گراش افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، افتتاحیه‌ی کوتاه جشنواره تنها شامل صحبت دبیر جشنواره بود. محمدعلی شامحمدی، دبیر جشنواره و رییس انجمن هنرهای نمایشی گراش، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و شرکت‌کنندگان در جشنواره، در مورد رویکردهای اصلی جشنواره گفت: «ما در دوره‌ی قبلی و این دوره از جشنواره، سه رویکرد اصلی داشته‌ایم: یکی این که این جشنواره فرصتی برای علاقه‌مندان به هنر نمایش فراهم کند تا کارشان را عرضه کنند. ممکن است بعضی از این کارها به نمایش عمومی نرسد، اما همین که مخاطبان جشنواره این آثار را می‌بینند، می‌تواند در ارتقای کارشان موثر باشد. رویکرد دوم هم این است که بتوانیم با میزبانی از گروه‌های نمایشی شهرستان‌های همسایه، تعامل مثبت و سازنده‌ای بین هنرمندان منطقه برقرار کنیم. خوشبختانه در این دوره از جشنواره، ما میزبان گروه‌هایی از پنج شهرستان لامرد، خنج، اوز، لارستان و گراش هستیم. رویکرد سوم ما نیز در غیررقابتی بودن جشنواره نمایان است: این که فضای همکاری و همدلی بین هنرمندان منطقه به وجود بیاید و نه فضای رقابت.»

در چهارمین جشنواره نمایش کل هفت نمایش از پنج شهرستان جنوب استان فارس به روی صحنه می‌رود (خبر در هفت‌برکه). ر بخش آموزشی و علمی جشنواره نیز «کارگاه تئاتر» نادعلی شجاعی از صبح فردا، چهارشنبه ۱۰ اسفند، به مدت سه روز در محل جشنواره برگزار می‌شود (خبر در هفت‌برکه).

 بلافاصله بعد از مراسم افتتاحیه، اولین نمایش جشنواره، «ارمغان جنگ» از به روی صحنه رفت. در روز اول، جشنواره میزبان سه گروه نمایشی از گراش (ارمغان جنگ)، لار (نمایش مرگ در می‌زند) و لامرد (نمایش صدای منو می‌شنوی؟) بود. 

خبرهای جشنواره نمایش کل را از این صفحه دنبال کنید.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top