بستن

بهار تئاتر جنوب در گراش

هفت‌برکه: چهارمین جشنواره نمایش کل گراش میزبان هفت گروه نمایشی از پنج شهرستان جنوب استان فارس خواهد بود. این جشنواره از سه‌شنبه ۹ اسفند تا جمعه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ در سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود. از گراش دو نمایش، از لامرد دو نمایش، و از خنج، اوز و لطیفی نیز هر کدام یک نمایش در جشنواره به روی صحنه خواهد رفت.

محمدعلی شامحمدی، دبیر جشنواره، در مورد نمایش‌های این دوره از جشنواره گفت: «امسال جشنواره تنها در چهار روز برگزار می‌شود و قصد هیات برگزاری این بود که حداکثر پنج اثر نمایشی گزینش شود. اما استقبال گروه‌های نمایشی شهرستان‌های همسایه و کیفیت کارها باعث شد هفت نمایش برای اجرا در جشنواره انتخاب شود.»

نمایش‌های پذیرفته‌شده در این دوره از جشنواره عبارتند از: «ارمغان جنگ» به کارگردانی محمدمهدی سروش از گراش؛ «مرز» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از گراش؛ «صدای مرا می‌شنوی؟» به کارگردانی محمدرضا روزمند از لامرد؛ «مرگ در می‌زند» به کارگردانی قاسم صادقی از لامرد؛ «پنج به اضافه یک» به کارگردانی مرتضی حسینی قیری از خنج؛ «اتاق پذیرایی» به کارگردانی سحر شهریاری از اوز؛ «مرگ در می‌زند» به کارگردانی مهران امیدی از لطیفی.

جشنواره در روز سه‌شنبه نهم اسفندماه در ساعت ۱۸:۱۵ در سینما فرهنگ افتتاح می‌شود؛ و بلافاصله اولین نمایش جشنواره به روی صحنه می‌رود. نمایش‌های جشنواره به مدت چهار روز، از سه‌شنبه تا جمعه ۹ تا ۱۲ اسفندماه، به صورت هر روز چهار سانس به روی صحنه خواهد رفت. هر نمایش دو اجرا در دو روز مختلف خواهد داشت تا امکان تماشای آنها برای علاقه‌مندان نیز بالاتر برود.

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، نیز گفت: «برای بالا بردن سطح علمی جشنواره، در نظر داریم حتما چند کارگاه آموزشی هنر نمایش نیز در روزهای جشنواره صبح و عصر برگزار شود. برنامه‌ی این کارگاه‌ها به زودی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.»

انجمن نمایش شهرستان گراش این جشنواره را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش و با حمایت مالی کلینیک ساختمانی لوکس و کافه‌گپ برگزار می‌کند. 

برنامه‌ی اجرای نمایش‌ها در جشنواره بدین شرح است:

خبرهای جشنواره نمایش کل را در این صفحه دنبال کنید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top