بستن

مشکلتان را با مخابرات، غیر حضوری حل کنید

هفت‌برکه: یکی از شهروندان گراشی که با وجود ۱۰ روز از پرداخت قبض تلفن، تلفن‌‌شان هنوز وصل نشده بود، این مشکل  را با یک جر و بحث حضوری در مخابرات حل کرد! اما این شیوه‌ای نیست که همه‌ی شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند. دو مشکلی که برخی از همشهریان با آن روبه‌رو هستند، عدم دریافت پیامک صورتحساب تلفن و در نتیجه، قطع تلفن است.

شریفی، رئیس مخابرات گراش، در یک جوابیه که برای حل این مشکل برای هفت‌برکه فرستاده، راه‌ حلی را پیشنهاد می‌دهد: «مشترکین برای ثبت شماره همراه در سیستم جهت دریافت پیامک صورتحساب تلفن ثابت، می‌توانند از کد دستوری #۴*۲۰۲۰* استفاده کنند و قبضشان را نیز از طریق این سامانه ۲۰۰۰ (ثابت یا همراه) و یا #۲۰۲۰* پرداخت کنند.»

از مخابرات کجا شکایت برم؟

شهروندی در پیامی به هفت‌برکه نوشت: «قبض تلفن نزدیک ۱۰ روز قبل پرداخت شده و رسید هم بردیم برای مسئول مربوطه در مخابرات. گفتیم بعد از پیامک قبض مخابرات، برای پرداخت اقدام شده است. اما بعد از ۱۰ روز همچنان تلفن قطع است و با وجود این که رسید پرداختی را برایشان بردیم، باز هم می‌گویند چون به حساب ما نیامده وصل نمی‌کنیم. می‌گویم اگر واریز نشد، روی قبض بعدی واریز می‌شود، ولی با این وجود باز هم حاضر به وصل کردن نشدند. تا این که با دعوا و مرافعه تلفن را آنی وصل کردند. یعنی هر کس باید برود دعوا راه بندازد تا کارش حل شود؟ مردم علاف نیستند که پشت سر هم بدون این که خیلی وقت‌ها قبضی برای آن‌ها ارسال شود، تلفن‌شان قطع شود و هر دفعه برای وصل شدن آن وقت بگذارند، تلفن بزنند یا حضوری به مخابرات مراجعه کنند.»

خدمات غیر حضوری بگیرید

شریفی، رئیس مخابرات شهرستان گراش، در جواب به این شهروند نوشته است: «اصولا مراحل قطع و وصل تلفن به خاطر تاخیر در پرداخت صورتحساب به صورت سیستمی انجام می‌شود. سوال اول ما از این شهروند این است که چرا مشترک اینقدر دیر اقدام به پرداخت کند؟»

«دوم این که تنها راه پرداخت که هزینه مستقیم و آنی به حساب مخابرات واریز می‌شود، پرداخت از طریق شماره‌گیری ۲۰۰۰ (ثابت یا همراه) و یا #۲۰۲۰*است که پس از پرداخت تلفن مشترک به طور خودکار وصل می‌شود.»

«در مورد مشترک مورد نظر، یک رسید پرداخت به بانک همراه داشت اما مبلغ پرداختی به حساب مخابرات واریز نشده بود وگرنه به طور خودکار وصل می‌شد. همکار ما صورت وضعیت نامبرده را از داخل سیستم امور مشترکین مخابرات به او نشان داده بود که هیچ وصولی ثبت نشده و قاعدتا باید برای پیگیری سرنوشت مبلغ پرداختی به بانک دریافت‌کننده وجه مراجعه می‌کرد.

«در چنین مواردی که بدون پرداخت وجه، دستور وصل صادر بشود، برای کارمند عواقب انضباطی به دنبال دارد. او آن‌قدر داد و بیداد راه انداخت و توهین کرد که بنده برای ختم ماجرا با مسولیت خودم دستور وصل دادم.»

او از شهروندان می‌خواهد برای تسریع در حل مشکلاتشان این درگاه‌های ارائه خدمات غیر حضوری را به خاطر بسپارند.

 

درگاه‌های ارائه خدمات غیر حضوری مخابرات:

پایگاه اینترنتی www.TCR.ir

ستاره-۲۰۲۰-مربع خدمات تلفن ثابت، پرداخت آسان قبوض و رفع خرابی تلفن

۲۰۰۰ پرداخت غیر حضوری قبوض

۱۱۸ مرکز اطلاعات تلفنی مشترکین

۲۰۱۱۷ خرابی تلفن ثابت

۲۰۲۱ واحد ارتباطات مردمی

۲۰۲۰ پشتیبانی و فروش اینترنت

۲۰۱۰ پاسخگویی مشتریان تجاری

۹۹۹۰ مرکز تماس همراه اول

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

8 نظر

  1. منم دقیقا” این مشکل رو داشتم ، قبض رو به موقع پرداخت کرده بودم ولی چند روز قطع بود.
    کلا” مملکت رو هواست ،

  2. جناب اقای فرماندار و ریاست محترم بازرسی مسولین مربوطه چرا اقدامی نمبکنید چرا این همه شکایت از کم کاری و کارشکنی ودلال بازی بعضی ادارات گزارش میشود ولی شما بی تفاوت هستید برادر من بعضی از مدیران و کارمندان بی وجدان و مردم آزار با هدف نارضایتی و باوهدف خاص خواست دشمنان ما دارند عمل میکنند کسی هم نیست به این آفات و انگلها تذکر بدهد تا کی آقای فرماندار اول وظیفه جنابعالی است شعار بس است کمی عمل کنید تا حقوقتان حلال شود والله شهدا و خدای شهدا شما را میبینند چرا برخورد نمیکنید مگر اداره ارث پدریشون است که هر غلطی دلشان میخواد میکنند بریزید در زباله دانی اونایی که کم کاری میکنند کارشکنی میکنند اگر نمیتوانند در خدمت انقلاب و مردم باشند گورشون گم کنند

  3. من هم چنین مشکلی داشتم و دارم. پیامک مصرف تلفن ثابت نمی آید . قبض هم مدتهاست خودشان را راحت کردند و نمی آید.عام غیب هم نداریم که چقدر باید پرداخت کنیم .
    فقط یکباره متوجه می شویم که تلفنمان قطع است . چند بار به امور مشترکین مراجعه کردیم میگه ماه بعد درست میشه و پیامک مصرف می آید . ولی هرماه همان آش و همان کاسه.
    وقتی هم پرداخت می کنیم تا چند روز وصل نمیشه.
    ما ماندیم با این مردم آزاری چکار کنیم؟ چه کسی باید به داد مردم برسد ؟؟

  4. والله راستش بخواهید نمی دونم چه بگم، ولی به گمون جناب لغزیان تمامی این درد سرها روزانه مومنین در ارتباط با مخابرات زیر سر و دست پخت خود خود خنته نکرده اش است، بله خود خودش همان الکساندر گراهام بل معروف امریکایی- اسکاتلندی که از تنبلی و لشی نمی توانست دوقدم راه بره و یا دو سطر خط بنوسیه برای مادر عیالش گداشت و رفت برای بستن دهان عیال تلفن و مخابرات اختراع کرد برای همین است که می گویند امریکا و دشمنان غربی نمی خواهند مردم ما کمی آرامش داشته باشند. می بینید که اختراعش بعد از ۱۸۱ سال چه دردسرهای برای مردم درست می کند . بنابراین بهتر است :
    — این جوان هوشیار یعنی آقای فعلی کامنت نویسی اش درست کند زیرا مملکت نمی تواند روی هوا باشد هنوز ورثه ها و نبیره ها و ندیده های این گراهام بل نتوانسته اند اختراعی کنند که بتواند مملکت ما را به هوا ببرند. پند و اندرز جناب لغزیان به ایشان این است که بایستی قبض را پیش پرداخت کنند. یکجا برای قبضهای یکساله از سه سال قبل پیش پرداخت نمایند. موفق باشند.
    —جناب دشمن شناس و آگاه بر امورات جناب آقای فرج، تو که می دانی اینها در راستای حرکات دشمن اختراع شده کار خودشان است و اصلا اختراع تلفن و مخابرات کار امریکا است برای هدف خاص .چرا به فرماندار گیر می دهی می فرمایید ایشان چه کار کند. اولا حقوق و مواجب در جمهوری حقه اسلامی حلال تر از شیر مادراست. فرج آقای دشمن شناس حواست کجاست با انگل و آفت مبارزه می کنند و از بین اشان می برند نه تذکر. باورت نمی شود برو جانم بپرس با انگل و آفت فقط مبارزه باید کرد و از بینشان برد. کسی به ابواب جمعی حکومت بد و بیراه نمی گوید و بد زبانی نمی کند برو جانم خدمت جناب فرماندار و عذر خواهی کن

  5. تشکر بابت تهیه گزارش از مجموعه هفت‌برکه.

    واقعا این خزعبلات جناب رئیس مخابرات رو که چرا سر موقع پرداخت نمی‌کنند رو باید جواب‌ش رو در کامنت‌های گزارش شما ببینند.

    واقعا رو که نیست…

    خوب بود پیام عکس و تاریخ پیام مخابرات برای پرداخت قبض بنده و رسید پرداختی که همون تاریخ که قبض اومده و پرداخت شده رو ضمیمه گزارش می‌کردین تا جواب اباطیل ایشون برای مردم روشن‌تر بشه.

    بنده اینجا هم تقاضا دارم عکس ارسالی بنده که برای قبض مشترک ارسال شده و رسید پرداختی که کمتر از ۱۰ ساعت پس از ارسال پیامک مخابرات پرداخت شده رو منتشر کنید تا بجای راه‌حل اراجیف تحویل مردم ندهند.

  6. جناب اقای فرماندار و ریاست محترم بازرسی مسولین مربوطه چرا اقدامی نمبکنید چرا این همه شکایت از کم کاری و کارشکنی ودلال بازی بعضی ادارات گزارش میشود ولی شما بی تفاوت هستید برادر من بعضی از مدیران و کارمندان بی وجدان و مردم آزار با هدف نارضایتی و باوهدف خاص خواست دشمنان ما دارند عمل میکنند کسی هم نیست به این آفات و انگلها تذکر بدهد تا کی آقای فرماندار اول وظیفه جنابعالی است شعار بس است کمی عمل کنید تا حقوقتان حلال شود والله شهدا و خدای شهدا شما را میبینند چرا برخورد نمیکنید مگر اداره ارث پدریشون است که هر غلطی دلشان میخواد میکنند بریزید در زباله دانی اونایی که کم کاری میکنند کارشکنی میکنند اگر نمیتوانند در خدمت انقلاب و مردم باشند گورشون گم کنند

  7. درود شبخوش
    بااولین پیامک بدهی قبض فورا قبض روپرداخت کردم وچندساعت بعدتلفن منزلمون قطع کردن آخربفرنایید این چکاریه چرا مسئولیت خودتون درست انجام نمیدین وراهی غیرحضوری برای وصل تلفن نمیزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top